ronama schreef:wat is een echte citroen??
sinds 1974 zit citroen onder de PSA vlag.
Je bedoelt het moment dat Citroën Peugeot overnam?
Jeroen van Tol
http://www.beesnstuff.nl
Ijs schreef:Arno schreef:kakanox schreef:Ach, een Mercedes heeft soms wel wat weg van een Cit. Die titel kan wel vind ik.
De enige overeenkomst die ik kan bedenken is dat in beide merken weleens een staatshoofd heeft gereden. De Gaulle in een DS heeft dan toch mijn voorkeur. Of laat ik dit topic nu uit de hand lopen?
Wij mogen dan fan zijn van Citroen, tis niet het enige merk in de wereld. En ik rijd toch bx?
Juist! Veel plezier met beide Benzen.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Nee,je hebt gelijk; andersom.
Citroën is onderdeel van Peugeot.
Eind jaren ‘60/begin jaren ‘70 had Citroën een paar ‘projecten’ lopen die ze in grote financiële problemen bracht (M35,Birotor,SM).
Peugeot nam het spul dus over in ‘75 en zette meteen het mes in auto’s die meer geld kostten dan opbrachten (SM),en verkocht Maserati aan de heren van ik-dacht Fiat.
Terug on-topic: Citroën heeft altijd meer non-hydro-geveerde modellen op de markt gebracht dan wel hydro-modellen.
Dus wat is nu een ‘echte’??
Alles na ‘75 heeft Peugeot-bemoeienis,het eerste ‘gezamelijke’ product was de LN(A),wat niet meer dan een gerebadgete 104 was…
Zolang er chevrons op de grille hangen,vinnik alles best
Leven en laten leven,niet?
‘Spirit of avant-garde’
Als rechtgeaard citrofiel heeft Citroën Peugeot overgenomen, wie anders beweert gaat maar iets anders rijden.
Jeroen van Tol
http://www.beesnstuff.nl
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Mmm,dan zouden er ook hydro-Peugeots moeten rondkachelen.
Of Peugeots met met een Citroënblok (haha,ik zie het al voor me: een 205-je met het 650 blokje uit een Visa…).
‘Spirit of avant-garde’
jeroenvt schreef:Als rechtgeaard citrofiel heeft Citroën Peugeot overgenomen, wie anders beweert gaat maar iets anders rijden.
Geschiedvervalsing is van alle tijden, dus laten we het wel helder houden inderdaad. Ik kan me het nog goed herinneren. Anders was Peugeot waarschijnlijk nog een staatsbedrijf geweest met alle verliezen van dien.
Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)