Pff ja dat bedoel ik dus. Vandaag van ellende maar weer naar de vak(fuck)garage gegaan. In eerste instantie kon ie meteen op de brug om te kijken wat er aan scheelt en het was inderdaad de hoogteregelaar, ze zouden hem vandaagnog even opnieuw afstellen (ong. €80), we bellen wel als ie klaar is. Wordt ik later teruggebeld dat er nieuwe veerbollen opmoeten aan de voorkant (totaal €220). Die zaten er al nieuw op bij aanschaf. Heb hem besloten terug te halen en zelf maar eens een poging te wagen om te gaan sleutelen. Kan bij de sloop twee goeie bollen krijgen voor €30 maar weet dus nog niet of ze wel echt aan vervanging toe zijn ook geen idee waar ik aan begin dus kan nog leuk worden.
bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96
bxleek schreef:Pff ja dat bedoel ik dus. Vandaag van ellende maar weer naar de vak(fuck)garage gegaan. In eerste instantie kon ie meteen op de brug om te kijken wat er aan scheelt en het was inderdaad de hoogteregelaar, ze zouden hem vandaagnog even opnieuw afstellen (ong. €80), we bellen wel als ie klaar is. Wordt ik later teruggebeld dat er nieuwe veerbollen opmoeten aan de voorkant (totaal €220). Die zaten er al nieuw op bij aanschaf. Heb hem besloten terug te halen en zelf maar eens een poging te wagen om te gaan sleutelen. Kan bij de sloop twee goeie bollen krijgen voor €30 maar weet dus nog niet of ze wel echt aan vervanging toe zijn ook geen idee waar ik aan begin dus kan nog leuk worden.
OPLICHTERS!!
Nieuwe bollen voorop ruim 200 euro?!?!?! Materiaalkosten 70 euro, vijf minuten werk.
OEH irritant dat soort flessetrekkerij.
Platte veerbollen hebben absoluut geen invloed op de hoogteregeling.
Waarschijnlijk heb je gewoon last van een stroef bedieningsmechanisme.
Als ie niet omlaag gaat wanneer je hem in de laagste stand zet, dan is OF je bediening kapot OF de hoogteregelaar zwaar vervuild OF je veerpoten zijn echt extreem reumatisch.
Als de hoogtregelaar zo ernstig vervuild is dat ie niet meer op de handle reageert verdient het ook aanbeveling het systeem te spoelen en de LHM te vervangen.
Ik begrijp uit je beschrijving (witte BX met witte wieldoppen) dat je waarschijnlijk een BX Cannes hebt. Die heeft een 14 motor en daar kun je makkelijk bij de hoogteregelaar komen.
Ik zou zeggen in de volgende volgorde:
- hoogteregelaarmechanisme controleren en evt. smeren en gangbaar maken.
- hoogteregelaar demonteren en schoonmaken (of vervangen).
sowieso
- LHM vervangen en systeem spoelen.
Laat het liever doen door een Citroen specialist, want die hebben vaker met dit bijltje gehakt. Een vakgarage die er geen ervaring mee hebt loopt waarschijnlijk langer te pielen of stelt ondeskundige diagnoses en doet daardoor wslk onnodig werk of vervangt onnodig materialen.
Misschien kun je maar beter ff bij een echte garage in de buurt langsgaan. Van der Laan in Abbenes, Oldenhage in nieuw Vennep om maar een paar te noemen.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
BxBandit schreef:bxleek schreef:Pff ja dat bedoel ik dus. Vandaag van ellende maar weer naar de vak(fuck)garage gegaan. In eerste instantie kon ie meteen op de brug om te kijken wat er aan scheelt en het was inderdaad de hoogteregelaar, ze zouden hem vandaagnog even opnieuw afstellen (ong. €80), we bellen wel als ie klaar is. Wordt ik later teruggebeld dat er nieuwe veerbollen opmoeten aan de voorkant (totaal €220). Die zaten er al nieuw op bij aanschaf. Heb hem besloten terug te halen en zelf maar eens een poging te wagen om te gaan sleutelen. Kan bij de sloop twee goeie bollen krijgen voor €30 maar weet dus nog niet of ze wel echt aan vervanging toe zijn ook geen idee waar ik aan begin dus kan nog leuk worden.
OPLICHTERS!!
Nieuwe bollen voorop ruim 200 euro?!?!?! Materiaalkosten 70 euro, vijf minuten werk.
OEH irritant dat soort flessetrekkerij.
moeilijk hè, een goede garage vinden….?
leiden is toch in de buurt van Oldenhage?
heb er geen ervaring mee maar er zijn er onder ons die met die man weglopen.
kijk anders even op http://www.oldenhage.nl/veerindereet.htm
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Was vanmiddag dus bij Citroendealer/vakgarage De Jong in Leiderdorp.
Gisteren was ik al naar Abbenes gegaan maar helaas is van der Laan gesloten wegens vakantie, had al begrepen dat dat een betrouwbaar adres was. Ben helaas nog niet zo handig om zelf te spoelen/smeren en vervangen maar ga zeker me verdiepen middels handleidingen en tips van anderen. Heb me zojuist ook aangemeld bij de BX club want ben echt blij met me waggie. al 2xBarcelona, 2xst Tropez en 1x Italie en paar keer Ardennen mee geweest zonder problemen super kampeerauto.
bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96
bxleek schreef:Was vanmiddag dus bij Citroendealer/vakgarage De Jong in Leiderdorp.
de jong?!?
die kwam toch als beste uit de test bij de ANWB?
da’s ook wat…
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Als beste bij de ANWB??? Half jaar geleden ben ik daar bijna ook al bijnagenept met remschijven en als ze een aanbieding hebben van een gratis vakantiecheck ben je alleen maar welkom met een nieuw model of glanzende leasebak, anders staat het zo slordig. Ik helaas even niet in staat te bereiken vandaag binnen redelijke rijafstand met kapotte voorvering, maar ik baal er zelf van dat ik er weer ben ingetrapt vandaag. Volgens mij heb ik heel groot NAAI MIJ op m’n voorhoofd staan als ik daar binnenloop.
bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96
Hmm, aangezien ik zaterdag toch naar het westen ga, misschien kan ik er dan wel even een blik op werpen. Als het idd een BX 14 is, is de hoogteregelaar van bovenaf te zien (en te diagnosticeren).
pas op voor krassen he!!
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Hm ja wellicht kan je me dan ook een mening geven omdat ik niet weet of mijn auto sowieso de moeite is om te gaan opknappen naar mijn idee is ie in prima staat en heeft alleen wat kleine parkeerschades die ik wel wil gaan wegwerken jij bent vast meer bekend met de aandachtspunten van de bx.
bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96
hugo schreef:pas op voor krassen he!!
Haha, wat grappig!!
@bxleek. PB me even dan kunnen we wellicht wat afspreken.