Ziezo,
Gisteren nog even een nieuwe d-snaar inclusief rollen gekocht.
En er toch ook maar even een waterpomp bij gedaan.
Dit weekend vertrek ik naar schoonpa en ma in Macedonië.
Daar wordt bij de citroëngarage het een en ander vervangen en wat deuken hier en daar bijgewerkt (totale kosten: 55 euri)
Gegroet,
Jeroen
ZX-1,9D avantage ‘92 (RIP)
ZX 1.9D break Tentation ‘97
Daarmee bedoel ik de loonkosten aldaar.
Zoals je ziet ligt dat aanmerkelijk lager dan hier.
Gisteren bij de garage zei een andere klant ook dat hij dit soort onderhoudsklussen in Polen liet doen.
ZX-1,9D avantage ‘92 (RIP)
ZX 1.9D break Tentation ‘97
En weer 7800km erbij.
Vannacht teruggkomen van vakantie in Macedonië en Griekenland.
In twee dagen vanuit Macedonie komen rijden (2500km) lekker over de Autobahn met 150-160 met een verbruik van 1 : 19 vind ik goed meevallen.
De totale reisafstand dit jaar was 7800km.
Alleen op de Brenner bleek dat de termostaat van de radiateur niet meer zijn werk deed. Op tijd gestopt en ter plaatse opgelost door een sorbo-lichtschakelaar en twee meter elektriciteitssnoer.
De ventilator werkt weer, met handaansturing.
In Macedonië zijn de D-snaar+rollen en de waterpomp vervangen bij een erkende citroendealer.
Loonkosten 60 euri.
Er stonden ook nog een Duitser en twee Franse wagens voor onderhoud bij deze dealer.
Gegroet,
Jeroen
ZX-1,9D avantage ‘92 (RIP)
ZX 1.9D break Tentation ‘97
dat is een flinke reis!
en dat zijn inderdaad lage loonkosten
leuk als je verzekeringskosten terug krijgt na een schade en die dan daar laat uitvoeren
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Moet je wel naar zo’n land op vakantie gaan.
Ik had gezien de vakantiebestemming hooguit bij Johan langs kunnen gaan.
Re: En weer 7800km erbij.
Mooi zo, je ZX is weer helemaal tip-top na de onderhoudsbeurt op vakantie en de lange rit brand de motor lekker schoon
Nog bijzondere foto’s gemaakt? zoals Duitse auto’s met pech langs de kant van de weg
Nee geen foto’s wel smakelijk gelachen om dikke BMW’s die het net effe minder trokken bij het inhalen van vrachtauto’s
In Duitsland gaan ze bij een inhalende vrachtauto altijd gezellig links rijden.
Het liefst zo dicht mogelijk op de bumper van je voorganger.
Als je in de gaten houdt wat die vracht autodoet, en je eerst laat terug vallen, om vervolgens te acelereren vlak voordat hij naar rechts gaat dan lukt het nog aardig met een dieseltje om menige naastenbuur eruit te rijden.
Zij gaan pas acceleren als ze vrije baan voor zich hebben, maar dus ook de volle wind van de vrachtauto, daar duw ik net doorheen doordat ik op dat moment al een stuk sneller rijdt dan de vrachtauto.
ZX-1,9D avantage ‘92 (RIP)
ZX 1.9D break Tentation ‘97