visapowerrr schreef:Als ik ga werken en rijd daar naar toe in m’n eendje, ami of HY kom ik al een stuk relaxter aan als in een visa. Laat staan als je een PK-beest hebt.
ik rij het liefst in een diesel (liefst met genoeg pk’s). Het nodigt niet echt uit om de pk’s te gebruiken, maar ze zijn er wel. Vreemd genoeg werkt de GTI relaxerender dan de 14 RE. Misschien wel omdat de GTI een heel fijn soepel karakter heeft.
Totaal aantal Berichten: 515
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Marten Quote
ik rij het liefst in een diesel (liefst met genoeg pk’s). Het nodigt niet echt uit om de pk’s te gebruiken, maar ze zijn er wel. Vreemd genoeg werkt de GTI relaxerender dan de 14 RE. Misschien wel omdat de GTI een heel fijn soepel karakter heeft.
Tja een visa blijft een autootje voor het betere gooi en smijtwerk, dan moet je oook goed opletten. en mischien speelt ook wel mee dat je in een Visa niet echt serieus wordt genomen op de weg met alle gevolgen van dien (afgesneden worden enzo). Maar een nog oudere auto (ami eend hy etc)werkt weer vertroetelend op de medeweggebruiker
Martijn de Ruijter schreef:......niet zou maken want wie gaat er nou naar Spanje als je ook naar Frankrijk kan!
Gr Martijn
En dat ben ik dan helemaal met je eens Martijn!
Groet Remco
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Heren, de C2 ontbreekt!!!!!!!
Willibrord schreef:Heren, de C2 ontbreekt!!!!!!!
nee hoor! en hij heeft al meer stemmen dan de jumper
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Lastig; keuzes maken…
Ondanks dat mijn ouders ook veel Citroën gereden hebben,en ikzelf ook de nodige modellen heb mogen bezitten en berijden,kan ik niet zeggen dat de keuze daardoor makkelijker wordt.
Louter om de pret zou ik voor de 2CV kiezen,maar comfortabel is zo’n wagen op de langere baan natuurlijk niet (lawaai,beperkte snelheid,niet echt warm in koudere dagen).
Qua comfort heb ik al gemerkt dat HP-Citro’s beter worden naarmate het model groter is; blijkbaar werkt het systeem beter bij een zwaardere wagen.
Zo vind ik de Xantia beter rijden dan een BX,alleen zijn de stoelen uit de Xantia gewoonweg shit..
De XM rijdt dan weer (stukken) beter dan de Xantia,und so weiter.
Gek genoeg vormt de GS(A) daar weer een uitzondering op: die rijdt bijvoorbeeld stukken beter als een BX,alleen zit je dan weer met het lawaai aspect.
Ik heb helaas nog geen ervaring met een SM,en ondanks dat ik zelf ID rijd gaat mijn comforttopper toch de CX worden: èn goede stoelen,een fantastisch veergedrag en een uitmuntende kilometervreter.
Maar ja: de ID/DS is ook niet slecht….
Zoals ik al zei:“keuzes…lastig!”.
‘Spirit of avant-garde’