Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Met een vertrek naar Frankrijk komend weekend in het vooruitzicht heeft de doorgaans trouwe BX nogal een probleem. De neus komt niet meer omhoog. In eerste instantie wilde hij vanochtend niet, later kwam hij met wat gekreun toch nog omhoog. Vervolgens is hij nog een keer met gekreun omhoog gekomen aan de voorkant. Sinds hij de laatste keer is ingezakt komt er geen beweging meer in.
De feiten zijn als volgt:
-Achterkant doet gewoon zijn trucje, soepel omhoog en omlaag, geen probleem.
-LHM is op peil voor zover dat te beoordelen is met alleen de achterkant in de hoogste stand.
-Druk in HD-systeem lijkt goed, stuurbekrachtiging en remmen werken prima, achtervering ook.
-Gymnastieken gaat perfect, maar alleen achter.
Ik denk: hoogteregelaar voor of stangen muurvast.
Nu kan ik dit natuurlijk wel laten maken, alleen zijn er twee problemen. Het moet voor het weekend af en ik wil op deze manier liever niet te ver rijden.
Iemand suggesties?
Groet,
L
Ik zou zeggen hoogteregelaar verstopt. Ik heb een bx gehad die ongeveer hetzelfde deed alleen dan met met voor in de hoogste stand vast zitten.
En idd, je wil er niet graag mee rijden. Het schijnt dat die dingen redelijk goed uit elkaar te halen zijn en schoon te maken, Wupke heeft het me ooit verteld, maar ik zou zelf niet weten hoe
Mischien toch ff de spoel truuk proberen? (sticky in forum hydroliek)
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
filters schoongemaakt en andere lhm olie in gedaan, de reinigende lhm olie, en hij blijft nu prima op zijn pootjes staan en komt fantastiesch en snel omhoog.
Ik neem aan dat je de spoelolie er ook weer uit hebt gehaald en er normale LHM in hebt gestopt?
geen stangetje van de hoogteregelaar los toevallig?
Hoogteregelaar kun je maar moeilijk bij en heb je eigenlijk een brug of put voor nodig, om er fatsoenlijk bij te kunnen.
Geen LHM lekkage aan de voorkant?
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Hee, die Lucas, u ook hier…
Ik had hetzelfde met mijn bx, deze kwam voor wel omhoog maar zakte tijdens de rit langzaam in tot op de aanslagrubbers.
Jij noemt de HD-regelaar voor, maar bedoelt waarschijnlijk de hoogteregelaar?
Deze heb ik toen vervangen en de problemen waren verholpen.
Het fijne van de hoogteregelaars gaat er in de loop van de jaren af waardoor deze storing kan ontstaan. Het asje gaat te zwaar lopen en de slag die deze moet maken is maar klein.
Ik heb de hoogteregelaar met de auto op de krik vervangen, dit kan dus wel, alleen is het wel moeilijk bijkomen.
Ik zou dit als eerste proberen en kijken of de stangen nog soepel door de geleiders schuiven.
My 2 cents
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ha Ries en anderen,
bedoel inderdaad de hoogteregelaar, geen idee waarom ik HD-regelaar heb geschreven. Zal het even aanpassen.
We gaan morgen zien wat het is. Ordas Diemen had nog wat tijd, heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. Ik heb al even zitten kijken naar een route binnendoor. Diemen is weliswaar vlakbij, maar de snelweg moet ik echt niet op, stuiter er zo af .
Groet,
L
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Succes ermee en laat eens weten wat het nu uiteindelijk bleek te zijn…
De nieuwsgierige
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ben ook erg benieuwd, zal zeker even posten wat er nou eigenlijk mis was.
Je krijgt zo rijdend op de aanslagrubbers wel een goed idee wat een lijden het volk in verlaagde golfjes ondergaat.
Groet,
L
je moet echt niet harder dan stapvoets, anders heb je voor je het weet speling op plekken waarvan je niet wist dat je speling kan krijgen.
Maar dat merk je snel genoeg, je stuitert bij wijze van spreken nog over een lucifer.
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Lucas Unger schreef:Ben ook erg benieuwd, zal zeker even posten wat er nou eigenlijk mis was.
Je krijgt zo rijdend op de aanslagrubbers wel een goed idee wat een lijden het volk in verlaagde golfjes ondergaat.
Groet,
L
...en die kiezen daar dan ook nog vrijwillig voor, begrijp jij het, dan begrijp ik het…
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Een BX rammelt sowieso als de ziekte. Speling in de voortrein is ook min of meer standaard. Geen zorgen wat dat betreft. Ik heb er wel schik in eigenlijk, al dat gespring.
Groet,
L
Hanzl schreef:MIjn spoel olie zit er nogsteeds in, al zo’n 5.000km deze ga ik vandeweek weer vervangen door normale, en a;;es weer schoonmaken.
Zal ik inderdaad wel snel mee zijn, anders kun je ook een aantal LHM-slangen vervangen.
Het mag er namelijk niet langer dan 1000km in zitten!
WYD schreef:Hanzl schreef:MIjn spoel olie zit er nogsteeds in, al zo’n 5.000km deze ga ik vandeweek weer vervangen door normale, en a;;es weer schoonmaken.
Zal ik inderdaad wel snel mee zijn, anders kun je ook een aantal LHM-slangen vervangen.
Het mag er namelijk niet langer dan 1000km in zitten!
Volgens Chyparse toch wel zo’n 3.000km hoor! (hoewel ik de troep er ook niet te lang ik zou willen hebben natuurlijk…)
Volgens Chyparse toch wel zo’n 3.000km hoor! (hoewel ik de troep er ook niet te lang ik zou willen hebben natuurlijk…)
Mijn expert zegt hooguit een paar honderd km, en die weet echt wel waar ie ‘t over heeft
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Hoe komt het dat deze getallen zo ver uit elkaar liggen?
De een vindt een paar honderd km voldoende volgens een expert, de ander weet weer dat het 2000 of 4000 km moet zijn, waarschijnlijk volgens een andere expert.
Ik heb wel eens gelezen dat er mensen zijn die louter en alleen met hydrorincage rondrijden….
Staat het niet op de fles hoe lang je er mee moet rijden?
???