Waar kan je die nou weer krijgen?
de kop ziet eruit als die van een inbusbout, maar heeft geen 6kanten, maar 5…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
6 kantige pakken die er bijna in past, dan beetje bijvijlen en huppa het past. Zo heb ik het gedaan voor de bout in het carterpan…..werkt prima
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Totaal aantal Berichten: 2948
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Leuk he ....... zo zijn er ook driehoekige en vierkante inbussen.
Tegenwoordig is er ook Torx met en zonder puntje in het midden van de schroef.
Leuk heb je een compleet Torx setje past deze weer niet in de nieuwe schroeven, want er moet in het midden een gaatje zitten.
Grrrr griezel griezel .... zo blijven we bezig.
ik heb een universeel setje voor op de 1/4 ratel, zitten zowat 60 bits in waaronder de boven genoemde maar ook platte schroevendraaier waar er een puntje zit, kruiskop maar dan met 3 beentjes vanuit het midden enz.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik naar de automaterialen zaak:
5kantig?
Ik zeg ja, een inbus is 6 en een torx 12…ja dat klopt zegt ie…
maar ik wil een vijfkantige…
Ja, die hebben we niet…
volgende winkel:
5kantig?
mm, zeker voor een hele nieuwe auto?
nee, voor een AXje uit 92…
mm, Volkswagen heeft ze wel, maar die hebben ook een puntje in het midden…probeer de dealer eens of gereedschaps vakhandel…
Nou, de dealer is niet bekend met mij dus daar probeer ik het niet eens…
en de gereedschapsvakhandel was net 6 minuten dicht..
effijn, ff zoeken op de site van de AXclub die inmiddels weer online was leerde mij dat ik de schijven kon wisselen zonder de klauw eraf te halen, en later bleek dat je de klauw er ook zo af kan schuiven…
niet nodig gehad dus….
Blijk ik wel ff verkeerde remklauwen te hebben…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
r.kerstens schreef:Tegenwoordig is er ook Torx met en zonder puntje in het midden van de schroef.
Die bestaan al langer, firma Bosch is zo een boef die ze graag gebruikt omdat men niet wil dat je bepaalde dingen openmaakt om te repareren, maar voor veel geld nieuw koopt . Wat ze niet weten is dat de bitjes hiervoor gewoon overal te krijgen zijn, heb voor €10 een doosje bij de Praxis gekocht met allerlei bijzondere (o.a. Torx) bitjes
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Wel ervaring met een vierkante carterplug en een stel 5 kantige bouten voor de remklauwen.
Oplossing?? Gewoon standaard wielbout 4 kant en 5 kant slijpen. Dan kan men gewoon met een standaard 19 = wielsleutel (en dan niet zo’n slingerarm) zo even je carterplugje losmaken.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Bij de Aldi hebben ze ook wel eens van die setjes met heel veel verschillende soorten bitjes.
Schijt aan originaliteit.