Sinds een paar dagen een behoorlijk gerammel onder de auto.
Ik ben van plan om het keramische blok er uit te slaan en zo verder te rijden.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen wat de eventuele gevolgen zouden kunnen zijn.
Met de emissie verwacht is zelf geen problemen aangezien LPG de brandstof is.
groetjes
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
IK heb dit ook gehad bij mijn vorig auto(mondeo LPG G2) gewoon los gehaalt enhet spul er uitgerammeld en mee verder gereden.
voordat ik het gerammel had was hij al een keer afgekeurd voor de CO, en ik heb toen een stelschroef er tusssen gezet ( slang naar inlaat spruitsuk) en kon zo de CO voor de APK op 0.0% zetten.
Je moet het keramiek er wel uithalen wat ander heb je kans dat het tweede keramiekstuk verstopt raakt door het eerste keramiek wat kapot is. Dit heb ik opvakantie meegemaakt met de auto van mijn schoonouders, auto trek dan niet meer, maar raakt ook oververhit met alle gevolgen vandien
Ik weet niet of dit ook voor een g3 instalatie werkt.En als je gas en als je gas injectoren hebt dan zal het denk ik niet werken omdat deze gebruik maken van het origineel motor management,en die gaat dan waarschijnlijk fout codes geven. maar proberen kun je het altijd.
Stelschroef zat vroeger altijd op oude gas instalties
C5 break 1.8 ligne prestige LPG
Nog iets,
ik verwacht met de APK wel problemen als je niets doet, voor het goedwerken van een kat wordt er nl met een rijker mengsel gereden dan vroeger zonder kat (kat auto’s verbruiken dan ook meer). Maar laat hem eerst keuren en probeerdan als nog met een stel schroef
\heb je overigen met de vorige xantie noot kleppen hoeven te vervangen 405.000km?
C5 break 1.8 ligne prestige LPG
Bedankt voor het vertellen van je ervaring
Ik ga het gewoon proberen en kijk wel of hij in November op zijn CO door de apk komt.
Ik heb bij mijn huidige Xantia geen gasinjectoren maar nog gewoon een ring converter.
Mijn vorige Xant had tevens als mijn huidige een gaskop en heeft het met 1 setje kleppen gered tot die km stand
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
Nou, de keramiek is uit de kat.
Was wel meer werk dan verwacht maar dan heb je ook wat
Auto rijdt nu soepeler en heeft beduidend meer trekkracht.
Nu maar de APK afwachten….....
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000