Geluid koppeling
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 19 augustus 2006 02:20 AM

Hallo allemaal, ook hier maar even voorstellen… Op het GSA-forum heb ik mijn eerste stapjes al gezet, met de aanschaf van een Ami 8 Break kan ik me ook op dit gedeelte wel vertonen…

En wat voor Ami! Vandaag een “proefritje” van 550 kilometer gemaakt, en van elke minuut genoten! Had toch al een jaartje geen A-type meer gehad, en wist nu wat ik al die tijd heb moeten missen….

Nu de vraag: de koppeling functioneert prima, maar maakt onbelast een suizend geluid. Ik ken dit wel van eerdere eendachtigen, maar bij deze lijkt het wat luider te zijn. Slijtage natuurlijk, maar wat zijn de ervaringen? Gaat dat meestal nog een tijdje goed>

Corrosion sympa!

Profiel  

roel en pe
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 257

- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Gepost: 20 augustus 2006 02:24 PM
  [ # 1 ]

ami 8 break

Gefeliciteerd met jouw aankoop.
Heb het zelfde geluid in mijn ami 8 break.
Ik denk dat het het druklager van de koppeling is, kan wel lang aan.
Ik ga de drukgroep en koppeling wel een keertje vervangen, het spulletje moet er toch nog een keertje uit vanwege milde lekkage van de versnellingsbak.(funest voor je oprit)
Kunnen meteen de motorsteunen vervangen worden.
Zie er wel tegenop, maar het moet toch een keertje gebeuren.

Vr.gr Roel

C’est le Nooord!!!

Profiel  

Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 22 augustus 2006 01:14 AM
  [ # 2 ]

Dank voor de reacties!

Ik bedoelde helaas bij losgelaten pedaal, en merkte vandaag dat de bak ook op andere momenten merkwaardige geluiden produceert.

Nu ik vandaag naar alle waarschijnlijkheid ook nog een zuigerveer heb gebroken, moet ik vanavond maar even afstand nemen van het project met de nodige drank Smile

Corrosion sympa!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook