Op het werk heb ik eens een lading kleine TFT’s gescoord ( klik en klik ).. Nou kreeg ik de ingeving: waarom niet eens passen hoe goed/slecht zoiets in een BX past.. Aangezien groter doorgaans beter is, ben ik maar eens met het grootste-kleine TFT scherm begonnen, te weten: 7inch.
Zie hier de resultaten:
close up:
zonder flits:
met:
Ik ben pas sinds gisteren aan het project bezig, maar naarmate de tijd vordert zal het aantal foto’s (en ook de kwaliteit) toenemen.
Ziet er op zich wel kek uit. Waar voor wil je hem gaan gebruiken navigatie systeem of zo? Als je dit mooi afwerkt lijkt het net of tie er altijd al ingezeten heeft .
Het is overigens niet echt mijn ding om een bx te voorzien van zulk soort gadgets maar dit ziet er op zich wel erg gaaf uit.
Edit: enige nadeel is misschien dat de inkijkhoek van boven vrij groot is.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Stoer!, ziet er strak uit…
past als gegoten, en netter als een los schermpje…
moet ook nog altijd een framepje maken voor in de AX…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ziet er op zich wel kek uit. Waar voor wil je hem gaan gebruiken navigatie systeem of zo?
Welnee, gewoon een enorme digitale klok, Mark ziet niet zo goed en wil toch de tijd kunnen aflezen
Ziet er netjes uit joh!
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
tjonge, ik kom het snel in het echt bekijken, kan ik mijn digit nog digitter maken!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
wel netjes hoor
kan je een hoop leuke dingen mee doen ...
Citroën D Special 1970
OscarTZDTurbo schreef:wel netjes hoor
lekker pong spelen bij de mcdrive
Zeg deur, kan jij geen mooi prijsje regelen voor 2 schermpjes?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
OscarTZDTurbo schreef:wel netjes hoor
Ja, ik ben er nog niet echt uit wat ik er mee ga doen, maar ik krijg vast wel een idiote ingeving
mssl schreef:Gaaf man….kan je ze niet gaan maken en verpatsen voor forummers?
tuurlijk, alles kan hoor. Ik moet alleen eerst eens deze een beetje aan de praat krijgen, en effe flink ermee showen
Simpele Ziel schreef:Zeg deur, kan jij geen mooi prijsje regelen voor 2 schermpjes?
Jawel hoor. Ik heb (grofweg) 2 varianten: 5inch en 7inch. De 7inch beschikt over een composite ingang (kan je dus bijna alles aanknopen), de 5inch niet. Van de 5 inch heb ik nog een stuk of 20 liggen, 7inch heb ik er nog maar 2 of 3.
Hoe moeten die van 5inch dan aangesloten worden?
Kan je me even een prijsje PM’en voor 2x 5inch, en 1x5+1x7?
AX is maar een klein auto’tje he
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Die 5inch heeft 2 RGB ingangen met 1 Hsync en Vsync. Je kan ze helaas niet met wat simpel knoopwerk aan een PC hangen. Ik weet waar je ze wel mee aan kan sturen. Misschien Scart-RGB, maar dat zou ik eens moeten proberen.
Nou is het voor mij niet voor een PC’tje.. de tijd van LCD’s in de case bouwen is voor mij voorbij.. het is voor een dvd speler in de auto…
wordt dus gevoed door een Cinch kabel, maarja, 7inch wordt wel erg groot in zo’n klein auto’tje..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
ehh, Cinch is toch composite, right? ik ben eens opzoek geweest naar een converter van composite -> RGB, ik heb hier een ictje liggen (3x raden hoe ik eraan kom…), maar helaas nog geen tijd gehad om het te testen. 7” is best groot. Ik heb ook nog een 5.8” breedbeeld hier liggen, maar daar heb ik er maar eentje van (ook geen inverter helaas).
Trouwens, algemene vraag: wat zal ik aan het scherm hangen?
Mogelijkheden:
- TV tuner
- PC
PC, TVkaartje erop kan altijd nog
overigens heb je weinig aan alleen een TV-tuner zonder DIGItenne omdat er in NL geen zenders meer uit de ether zijn te vangen
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
pc, met gps natuurlijk en tomtom of zo, en draadloos e-mail en internet natuurlijk (toetsenbord in dashboardkastje).
en op linux natuurlijk. (en dan toch ook maar pong )
ach, en tv? daarvoor zit je toch niet in een auto?