Top Gear’s 100 sexiest cars
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 20 augustus 2006 08:28 PM

Citroen pakt vier plaatsen in “Top Gear’s 100 meest sexy auto’s” -lijstje

DS, 2CV, Sm & C6. Cool

Aangezien niet iedereen het C6 forum-gedeelte bezoekt, de link:

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=162822&start=213

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 20 augustus 2006 08:54 PM
  [ # 1 ]

een 2CV sexier dan een XM…  Laughing

wat een onzin eigenlijk…

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 20 augustus 2006 09:08 PM
  [ # 2 ]

mm, SM sexier dan een Esprit?
C6 zo hoog? Lotus Elan zo laag?

opvallend trouwens dat de ferrari’s en mercedessen allemaal achterelkaar genoemd worden…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

fiorano
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 913

- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Gepost: 21 augustus 2006 01:18 PM
  [ # 3 ]

T’is Top Gear…
Kun je niet altijd ff zerieus nemen Razz

De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 augustus 2006 01:56 PM
  [ # 4 ]

In het commentaar;

I never knew what a Fiat 500 looked like untill now, it dosn’t look to bad but I want to know what the hell they were smoking when they chose that.

En inderdaad is het een leuk lijstje, maar ook absoluut niet meer dan dat.

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3210

Gepost: 21 augustus 2006 03:46 PM
  [ # 5 ]

Een Ds minder sexy dan een mitsubihusibidibidi of een capri??? Een XJS 60 plaatsen minder sexy dan 1 of andere honda…..

Die lijst is rubbish. :44

Het enige wat ik wel leuk vind, is dat een paar BMW rijders zich op dat forum lopen op te vreten dat de C6 zo hoog staat, itt hun merk. Maargoed ik vind het zelf ook absoluut niet terecht.

Animal triste post coitum

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 21 augustus 2006 05:27 PM
  [ # 6 ]

De DS heeft in de UK altijd te lijden gehad onder het imago van de eigenaren (een te hoog petjes-pijpjes gehalte; maakt haar duidelijk minder sexy)

Dat wil niet zeggen dat ze daar de pure schoonheid van de DS niet kunnen waarderen, maar daar gaat deze lijst niet over.

Serge schreef:

Een Ds minder sexy dan een mitsubihusibidibidi of een capri??? Een XJS 60 plaatsen minder sexy dan 1 of andere honda….

De XJS heeft vooral een hoge purnobaas associatie, niet bijster sexy IMHO.

Die lijst is rubbish. :44

Dat is wat overdreven, de aanwezigheid van o.a.

Ghibli (#98 )
Bora (#76 )
Miura (#58 )
250 GTO (#34 )

garandeert dat deze lijst nooit rubbish kan zijn.Rolling Eyes

Je kan je wel afvragen waarom een Capri (#23 niet mooi niet sexy, wel fout) hoger staat dan een Fulvia (#32) Of waarom de E-type (rijdt slecht, wel sexy) slechts #90 is, terwijl de Esprit (wel cool en doelgericht maar niet sexy) #20 pakt.  Dat moet net als de Astons en de 2CV aan Bond, James Bond liggen, wat dat betreft had ik de Toyota GT of de Z8 ook wel verwacht. Idea

http://www.minichamps.co.uk/Champs pages/Minichamps James Bond Cars.htm

D’r zijn belangrijkere vragen:

Arrow Waarom missen we de jag D-type Shocked 
Arrow of de enige duitse auto die ook maar enigszins sexy is (porsj Carrera GT)
Arrow en de meest sexy VS auto ooit: de Auburn 852 Speedster boattail Confused:

Het enige wat ik wel leuk vind, is dat een paar BMW rijders zich op dat forum lopen op te vreten dat de C6 zo hoog staat, itt hun merk. Maargoed ik vind het zelf ook absoluut niet terecht.

De meest sexy BMW (de 507) staat zeker te laag (#97), terwijl de Esprit lookalike M1 top 10 is (#8 ) Confused

De C6 is damn sexy, zeker top10 Cool
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=169115&postdays=0&postorder=asc&start=92

zeker als er ooit een versie komt in parelmoer wit met blauw leer:
http://maseratinet.com/MCI/mc12stradale.asp Wink

in de familie

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 21 augustus 2006 05:54 PM
  [ # 7 ]
eviltwin schreef:

Cool

Ik dacht dat overhang aan de voorkant (zoals bij een XM) over t algemeen lelijk werd gevonden…  Razz

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten

Gepost: 21 augustus 2006 06:43 PM
  [ # 8 ]
ieksEmmu schreef:
eviltwin schreef:

Cool

Ik dacht dat overhang aan de voorkant (zoals bij een XM) over t algemeen lelijk werd gevonden…  Razz

Wordt hier (#8 ) :

of hier (#19 ) :

of hier (#30 ) :

anders ook geen probleem van gemaakt Rolling Eyes

in de familie

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3210

Gepost: 21 augustus 2006 11:00 PM
  [ # 9 ]
eviltwin schreef:

De DS heeft in de UK altijd…......zeker als er ooit een versie komt in parelmoer wit met blauw leer:

Als je de waarde van iets gaat bepalen aan de hand van personenassociatie, dan kan bijna alles wel de prullebak in. Picasso als persoon was een asshole, maar dat doet niks af aan z’n werk.

Dat jij de XJS een purnobak vindt en ik een prachtige wagen is ook niet relevant.

Zij hebben 100 auto’s uitgekozen tot meest sexy en daar zit een hoop spul tussen wat op z’n zachtst gezegd de plank flink mis slaat, om over de volgorde nog maar te zwijgen. Waarom zitten al die mercs en ferraris bv allemaal achter elkaar? Totale willekeur lijkt me, of gewoon simpel copy-paste Laughing Dat een E-type zo’n beetje achteraan staat is ook achterlijk; die wagen is de fallus in eigen persoon. Tot slot; los van wat ik van de C6 vind, dat de SM in deze lijst lager staat is gewoon genant.

Animal triste post coitum

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 21 augustus 2006 11:08 PM
  [ # 10 ]
eviltwin schreef:

anders ook geen probleem van gemaakt Rolling Eyes

Ik heb er ook totaal geen problemen mee, las eens zoiets op dat autoweekforum, was vast van zo’n opelrijder…  Laughing

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 21 augustus 2006 11:21 PM
  [ # 11 ]
Serge schreef:
eviltwin schreef:

Zij hebben 100 auto’s uitgekozen tot meest sexy en daar zit een hoop spul tussen wat op z’n zachtst gezegd de plank flink mis slaat, om over de volgorde nog maar te zwijgen. Waarom zitten al die mercs en ferraris bv allemaal achter elkaar? Totale willekeur lijkt me, of gewoon simpel copy-paste Laughing Dat een E-type zo’n beetje achteraan staat is ook achterlijk; die wagen is de fallus in eigen persoon. Tot slot; los van wat ik van de C6 vind, dat de SM in deze lijst lager staat is gewoon genant.

ben ik het mee eens want veel modelen zijn ze echt vergeten bijv

de kever
de cx
504 cabrio
enz
maar het is maar een overzicht zoals je zo vaak te zien krijg Wink

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten

Gepost: 22 augustus 2006 12:45 AM
  [ # 12 ]
Serge schreef:
eviltwin schreef:

De DS heeft in de UK altijd…......zeker als er ooit een versie komt in parelmoer wit met blauw leer:

Als je de waarde van iets gaat bepalen aan de hand van personenassociatie, dan kan bijna alles wel de prullebak in. Picasso als persoon was een asshole, maar dat doet niks af aan z’n werk.

Ik ken Pablo niet persoonlijk, maar waar het om gaat is dat in UK de DS deze associatie heeft en DAAROM minder sexy is, de Picasso is een mpv en dus daarom impliciet niet sexy.

Dat jij de XJS een purnobak vindt en ik een prachtige wagen is ook niet relevant.

Het criterium is niet of ik (of de top gear crew) de XJS mooi vind (ik vind hem wel mooi, TG ook dacht ik) maar of de XJS sexy is; ik kan mij voorstellen dat ik niet als enige de purno associatie maak (ik meen me te herinneren dat er een XJS in Boogie Nights zat Wink ) dus daarom niet sexy. simpel.

Zij hebben 100 auto’s uitgekozen tot meest sexy en daar zit een hoop spul tussen wat op z’n zachtst gezegd de plank flink mis slaat

Wat missers, maar om nu te zeggen dat ze de plank misslaan? niet meer dan in wat voor top100 dan ook.

Dat een E-type zo’n beetje achteraan staat is ook achterlijk; die wagen is de fallus in eigen persoon.

Je geeft hiermee zelf al aan dat de E-tpe dus nooit echt sexy kan zijn, een rijdende fallus is gewoon nooit sexy. (de ontwerpers van de E-type hebben dit overigens altijd ten zeerste ontkend, de E-type is (naar hun zeggen) het gevolg van aerodynamisch onderzoek van de D-type.

Tot slot; los van wat ik van de C6 vind, dat de SM in deze lijst lager staat is gewoon genant.

De Sm is een erg koele bak, sexy ook ja, ik rijd er graag mee, net als met de C6 btw, maar het is een UK lijstje en de Sm is er nooit geweest met het stuur aan de verkeerde kant, ik kan me voorstellen dat dit voor TG zwaar telt.

Zoals ik al zei de C6 is damn sexy, in een aantal opzichten zwoeler en vrouwelijker dan de Sm. Die laatste is op de een of andere manier meer machine, en afstandelijker (als een majesteit), ondanks het motorgeluid en de geuren. btw D’r is niks genants aan om 50 plaatsen voor de AM DBR1 te eindigen. Cool

Bottom line is; het is een leuke lijst, wekt lekker veel discussie op, wat foutjes, wat missers, enkele omissies, en sterk gekleurd (zoals we van TG gewend zijn Exclamation )

in de familie

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook