4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
ontluchting koelwater 16 tri uit 88
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 september 2004 03:09 AM
  [ # 46 ]

Re: meet

mcvdberg schreef:

Ben bang dat ik een en ander door elkaar haal; heb voor een sleutelmeeting in ieder geval de spullen paraat, maar nog geen lokatie.
Komende week ga ik een plek zoeken voor een samenscholing om constructief te sleutelen.


De Aalsmeer of Eemnes-meeting is mogelijk meer gericht op het schoonlikken van elkaars grill; NOU, heb ik een boel vliegen! Wink al ben ik echt niet te beroerd om dan en daar ook met smerige klauwen rond te lopen.
Mijn vriendin vindt het maar zozoz wat ik nu allemaal ventleer…Weekeinde?

De Aalsmeer of Eemnes-meeting lijkt mij niet zo geschikt om effe een koppakking wissel uit te voeren, kleine dingetjes kunnen dan wel gedaan worden.

Ik hoor het wel als je een plek heb gevonden om te sleutelen, kunnen we weer een goede daad verrichten door een BX te redden van de sloopduivel. Wink

Profiel  
 
mcvdberg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 16-09-2004

- BX GTI automaat
Gepost: 27 september 2004 01:18 PM
  [ # 47 ]

kunnen we weer een goede daad verrichten door een BX te redden van de sloopduivel.

Eentje maar? Misschien kunnen er meer lotgenoten worden geholpen.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 september 2004 03:53 PM
  [ # 48 ]

Gompy en ik hebben tot nu toe al 2 ZXen met lekke kachelradiateur gered van de sloophamer Wink
Als er tijd en gelegenheid is om een mede-Citroen rijder te helpen dan doe ik dat altijd Razz
Is toch zonde dat al die mooie Citroens op de sloop die er netjes uitzien daar zijn terechtgekomen omdat het achtelijk hoge arbeidsloon voor een reparatie niet meer op te brengen is Evil or Very Mad

Profiel  
 
mcvdberg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 16-09-2004

- BX GTI automaat
Gepost: 28 september 2004 12:19 AM
  [ # 49 ]

en als je sleutelen leuk vindt, zoals ik (en jij dus ook) is het ‘double fun’ Laughing  Laughing

Heb wel heel erg het gevoel te worden verwend . Laat me wel weten wat je favoriete drankje is, dan kan ik ook iets terugdoen Twisted Evil

O, ja, zal morgen ook een foto maken van mijn motor, dit ter vergelijking met mogelijk andere foto’z, zoals die luxe gt uit Duitsland.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 september 2004 02:27 AM
  [ # 50 ]
mcvdberg schreef:

en als je sleutelen leuk vindt, zoals ik (en jij dus ook) is het ‘double fun’ Laughing  Laughing

Heb wel heel erg het gevoel te worden verwend . Laat me wel weten wat je favoriete drankje is, dan kan ik ook iets terugdoen Twisted Evil

O, ja, zal morgen ook een foto maken van mijn motor, dit ter vergelijking met mogelijk andere foto’z, zoals die luxe gt uit Duitsland.

Sleutelen is altijd fun en zeker aan een Citroen Razz

Mijn Favoriete drankje is gewoon Fris, bij voorkeur cola of Fanta Lemon Wink

Profiel  
 
mcvdberg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 16-09-2004

- BX GTI automaat
Gepost: 05 oktober 2004 12:10 AM
  [ # 51 ]

toezegging foto

Excuuses voor de lange radiostilte, maar hier is het erg druk aan het front.
Ben elke keer te laat met de fotoplanning (zon weer onder en zo)
Weet niet of ik dit weekeinde wel kan halen ivm te veel geneuzel in huis en op werk Surprisedops:
Er komt snel een fotootje van onder de motorkap.

    met  
    /\
    /\
  groet

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 07 oktober 2004 07:14 PM
  [ # 52 ]

hai ik ben nieuw op dit forum dus ik zal eerst even vertellen wat mij hier brengt.
Ik heb een BX 1.6 TRi S6 uit 87 berline, en heb in de 3 jaren dat ik m heb nu ongeveer 90.000kilometer met plezier gereden en daarbij natuurlijk de nodige dingen gesleuteld en vervangen.
Nu lees ik dit onderwerp en bedenk me dat ik twee punten heb om te ontluchten, namelijk eentje bovenop de thermostaat en eentje naast de 4e bougie(ter indicatie). Daarnaast zit er natuurlijk rechts op de radiator een nippel, maar dat was al duidelijk. Mocht je nog informatie willen hebben over het vervangen van je distributieriem, dat heb ik ook al eens gedaan, en das best wel een leuke sleutelklus al was ik er wel 10 volle uren mee bezig. Maar dan heb je wel 250 euro bespaard (garagekosten zijn 350 euro, materialen zelf kopen kost in totaaal circa 100 euro).

Dus ik zou je graag informatie willen geven mocht je dat kunnen gebruiken. Verder wil ik je nog adviseren een Hayne’s manual te kopen, mocht je dat nog niet hebben. Hier staat echt alles in beschreven van stap tot stap…...
groet Malle Pietje

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
bx gek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 18-08-2004

- Xantia Turbo Diesel
- BX TZD Turbo
- Xantia 1.8 16V Pallas
Gepost: 07 oktober 2004 09:00 PM
  [ # 53 ]

Hee malle pietje ook al hier? :23

Profiel  
 
Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 07 oktober 2004 09:39 PM
  [ # 54 ]
malle pietje schreef:

hai ik ben nieuw op dit forum dus ik zal eerst even vertellen wat mij hier brengt.
Ik heb een BX 1.6 TRi S6 uit 87 berline, en heb in de 3 jaren dat ik m heb nu ongeveer 90.000kilometer met plezier gereden en daarbij natuurlijk de nodige dingen gesleuteld en vervangen.
Nu lees ik dit onderwerp en bedenk me dat ik twee punten heb om te ontluchten, namelijk eentje bovenop de thermostaat en eentje naast de 4e bougie(ter indicatie). Daarnaast zit er natuurlijk rechts op de radiator een nippel, maar dat was al duidelijk. Mocht je nog informatie willen hebben over het vervangen van je distributieriem, dat heb ik ook al eens gedaan, en das best wel een leuke sleutelklus al was ik er wel 10 volle uren mee bezig. Maar dan heb je wel 250 euro bespaard (garagekosten zijn 350 euro, materialen zelf kopen kost in totaaal circa 100 euro).

Dus ik zou je graag informatie willen geven mocht je dat kunnen gebruiken. Verder wil ik je nog adviseren een Hayne’s manual te kopen, mocht je dat nog niet hebben. Hier staat echt alles in beschreven van stap tot stap…...
groet Malle Pietje


Heeeey nog een 16 TRi berline uit ‘87 Mr. Green

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 13 oktober 2004 04:04 PM
  [ # 55 ]

Hee malle pietje ook al hier?

maar natuurlijk@ Kwam er alleen wat laat achter, maar als je een bx hebt, dan moet je van alle kanten op de hoogte blijven he! Laughing

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
bx gek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 18-08-2004

- Xantia Turbo Diesel
- BX TZD Turbo
- Xantia 1.8 16V Pallas
Gepost: 13 oktober 2004 07:26 PM
  [ # 56 ]
malle pietje schreef:

Hee malle pietje ook al hier?

maar natuurlijk@ Kwam er alleen wat laat achter, maar als je een bx hebt, dan moet je van alle kanten op de hoogte blijven he! Laughing

Helemaal mee eens.  Laughing

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 13 oktober 2004 09:31 PM
  [ # 57 ]
malle pietje schreef:

Dus ik zou je graag informatie willen geven mocht je dat kunnen gebruiken. Verder wil ik je nog adviseren een Hayne’s manual te kopen, mocht je dat nog niet hebben. Hier staat echt alles in beschreven van stap tot stap…...
groet Malle Pietje

Ook welkom, hoe meer Citrozielen hoe meer vreugde Very Happy

Het blijft een beetje stil rond de BX van mcvdberg Confused: Wink

Haynes boek en andere service-manuals voor diverse type Citroen’s kun je ook op de download server vinden. Razz

Profiel  
 
mcvdberg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 16-09-2004

- BX GTI automaat
Gepost: 22 oktober 2004 01:20 AM
  [ # 58 ]

Beste mensen,
hierbij deel ik mede dat de “oude man” te veel kuren heeft om nog te repareren.
Naast de koppakking is de hydrauliekpomp he aan het begeven, is een achterwiellager aan het zingen (klein euvel, zo verholpen), en heb ik besloten om een ander exemplaar te kopen een gti met automaat uit 92.
Hiermee wil ik nog een paar jaar max. mee rondrijden.

Misschien hal ik me nu nog veeeeel meer ellende op mijn dak, maar omdat ik samen met mijn vriendin de auto gebruik is het beter een automaat te hebben; zo wordt de motor niet anders belast door ander rij/schakelgedrag. Hier ligt volgens mij ook de bron van de verslechtering van de koppakking. Zelf rijd ik als een ‘oude man’, vandaar de bijnaam. Deze rijstijl is alleen niet zomaar over te nemen. Dan maar met een automaat, hoewel je daar ook te veel gas kan geven Wink

Okee, heel erg bedankt dat jullie mij wilde helpen, maar het gaat nu zo; ik schors de break en gebruik hem voor onderdelen; de grill van de gti heeft een klap gehad, dus daar ga ik kijken of het voorstuk dezelfde maat is (gti’s zijn toch een paar cm breder, of is dat alleen de voortrein / het wielspoor?).
However, dit wordt ook leerzaam!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 oktober 2004 02:30 AM
  [ # 59 ]
mcvdberg schreef:

Misschien hal ik me nu nog veeeeel meer ellende op mijn dak, maar omdat ik samen met mijn vriendin de auto gebruik is het beter een automaat te hebben;

Heeft het ook iets te maken met het feit dat vrouwen niet kunnen parkeren, rijden en schakelen Wink

Sucses met de BX automaat.

Profiel  
 
mcvdberg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 16-09-2004

- BX GTI automaat
Gepost: 22 oktober 2004 12:20 PM
  [ # 60 ]

schakelperikelen

Razz tja, wie weet,
Ze is een bikkel, dat wil ik wel zeggen. Ze rijdt juist te stevig.
Het vertrouwen is allen vort sinds ook het gas op vreemde wijze blijft steken.
Ooit riep een medewerker van een autoverhuur, waar ik vroegâh chauffeurswerk deed, als een auto hortte en stootte:“Hij hep een na-neuk!”
What can I say.
Dat gas is niet het probleem, maar het vertrouwen moet er zijn.
Nu gaat -ie geschorst worden.

Jullie zullen nog meer van mij vernemen in de toekomst, denk ik, de automaat zal ook zo zijn grillen hebben.
Is er trouwens iemand die weet of het voorscherm / grillgedeelte zondermeer is over te schroeven?  Idea Ik zal er een lineaal naast houden.
greets,
mcvdb

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook