3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
koelcircuit: olie / water / airco
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 13 augustus 2006 06:03 PM
  [ # 31 ]
wbogaerts schreef:

Hij moet wel de oude zien om een prijs te kunnen geven .

Zal volgende week eens proberen langs te rijden en een prijs te vragen .

Schema twee snelheden ventilators komt er aan .


Walter

AAhhh dat is een goed gedacht!! Probeer eens langs te rijden aub!! dan kan ik ook prijs gaan vragen bij ARD te Asse,maar zoals ik U al zei ,hebben ze ook de radiator nodig om een prijs te maken!! dus… zou ik Uw radiator even willen lenen?? alwast maar om een prijs te verkrijgen!! daarna kan ik mijn radiator demonteren en hetzelfde doen!! En prachtig van U om aan dit schema te werken Walter!! want ik sta altijd open om nieuwe evoluties en verbeteringen aan onze SM’s!!

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 22 augustus 2006 08:56 PM
  [ # 32 ]

de codensor van de airco word niet verplaatst aangezien uw radiator eigenlijk zelf niet dikker word!! het is enkel het koelnet zoals je op walter zijn foto kan merken,wat nu nog ongeveer 3 à 4 cm dieper ligt,wat na er een 3 rijen van gemaakt te hebben,gelijk komt met de buitenkanten van de radiator!! heb je hem nu

Okee, ik heb de radiateur opgehaald en ik heb eens gekeken. Maar de fan’s gaan wel een stukje naar achteren voorzover ik het bekijken kan. Is dat geen probleem? Ik kan dat zelf helaas niet zien!

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 22 augustus 2006 10:36 PM
  [ # 33 ]
PBuijsman schreef:

de codensor van de airco word niet verplaatst aangezien uw radiator eigenlijk zelf niet dikker word!! het is enkel het koelnet zoals je op walter zijn foto kan merken,wat nu nog ongeveer 3 à 4 cm dieper ligt,wat na er een 3 rijen van gemaakt te hebben,gelijk komt met de buitenkanten van de radiator!! heb je hem nu

Okee, ik heb de radiateur opgehaald en ik heb eens gekeken. Maar de fan’s gaan wel een stukje naar achteren voorzover ik het bekijken kan. Is dat geen probleem? Ik kan dat zelf helaas niet zien!

inderdaad!!de fans moeten een stuk naar achter,en dit gaat werkelijk,want ik heb ze zo al gemonteerd gezien!! ik moet mijn radiator nog laten ombouwen en 2 zwaardere fans monteren!! maar mijn beurs is plat momenteel Shocked  en dus word het wachten tot ik terug ga werken! ik heb ook een lekzak kapot op de SM en ga die deze week nog vervangen!! ik heb er 2 meegebracht van op eurocitro!! en ook de 2 kogeltjes en beschermrubbertjes! zo hoop ik weer op mijn gemak te zijn voor een tijd Wink
Is uw radiator al omgebouwd?? waar graag en voor hoeveel aub??

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 23 augustus 2006 03:28 PM
  [ # 34 ]

Is uw radiator al omgebouwd?? waar graag en voor hoeveel aub??

Het kost 260 Euro. Vandaag gebracht in Haarlem, en vrijdag a.s. klaar. Alleen de airco condensor is nu nog een probleem. Ik kan hem natuurlijk gewoon inbouwen en zien wat ervan komt…

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 augustus 2006 03:36 PM
  [ # 35 ]
PBuijsman schreef:

Is uw radiator al omgebouwd?? waar graag en voor hoeveel aub??

Het kost 260 Euro. Vandaag gebracht in Haarlem, en vrijdag a.s. klaar. Alleen de airco condensor is nu nog een probleem. Ik kan hem natuurlijk gewoon inbouwen en zien wat ervan komt…

wat is het probleem nu eigenlijk met die aircocondesor? is die lek? koop dan een andere bij autotemp, en neem meteen een filter-droger mee.
Als die niet lekt maakt je hem goed schoon met de luchtspuit en schroef je hem weer voor de radiateur, dat past namelijk ook met een vergrote radiateur omdat de radiateur naar de binnenkant toe in dikte toeneemt, en niet naar de voorzijde waar je arcocondensor zit.

Succes Very Happy

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 23 augustus 2006 03:56 PM
  [ # 36 ]

Nee, het punt is dat ik niet weet of hij lekt. De installatie was al jaren buiten gebruik. Maar afgelopen vakantie vond ik airco toch wel lekker in mijn CX. Dus ik wil in de SM toch maar airco met een Sanden compressor uit een CX. Die condensor is van alu en ziet er bepoeierd uit. Jij zegt dat ze te koop zijn bij Autotemp? Dat zou mooi zijn, voor mijn CX heb ik stad en land afgelopen en slaagde uiteindelijk bij Van der Laan voor een goede gebruikte!

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 augustus 2006 06:40 PM
  [ # 37 ]
PBuijsman schreef:

Nee, het punt is dat ik niet weet of hij lekt. De installatie was al jaren buiten gebruik. Maar afgelopen vakantie vond ik airco toch wel lekker in mijn CX. Dus ik wil in de SM toch maar airco met een Sanden compressor uit een CX. Die condensor is van alu en ziet er bepoeierd uit. Jij zegt dat ze te koop zijn bij Autotemp? Dat zou mooi zijn, voor mijn CX heb ik stad en land afgelopen en slaagde uiteindelijk bij Van der Laan voor een goede gebruikte!

de compressor is een Sanden 508, die kan je kopen of bestellen via van der laan of autotemp. De airco condensor kan je met filter/droger bestellen via autotemp, neem ff de oude mee voor het model. Om de compressor in te bouwen heb je een verloopstukje nodig, zodat hij op de oude aansluitpunten past. Zie ebay-motors.com, zoeken op sanden508.

Of gewoon je hele auto naar Wim van der laan brengen, of zelf een mooie steun maken. Je mag op mijn auto kijken hoe het allemaal zit, ik ben volgende week weer terug in nederland.

succes Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 augustus 2006 06:46 PM
  [ # 38 ]

Hej Waterguy, wat kost zo’n sanden nieuw?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 augustus 2006 08:33 PM
  [ # 39 ]
bogaard77 schreef:

Hej Waterguy, wat kost zo’n sanden nieuw?

ik denk dat je 400 kwijt bent, of dat je ff op ebay moet gaan kijken!
daar kan je wel eens iets vinden voor een leuke prijs!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 23 augustus 2006 11:13 PM
  [ # 40 ]
PBuijsman schreef:

Is uw radiator al omgebouwd?? waar graag en voor hoeveel aub??

Het kost 260 Euro. Vandaag gebracht in Haarlem, en vrijdag a.s. klaar. Alleen de airco condensor is nu nog een probleem. Ik kan hem natuurlijk gewoon inbouwen en zien wat ervan komt…

Kan je me even de naam en adres geven van het bedrijf waar je de radiator hebt laten vergroten?? Lijkt me een aanvaardbare prijs voor de vergroting!!
ik moet hier bij ons nog gaan kijken,maar ik wacht op een radiator te leen!! Zo moet ik de mijne niet onmiddelijk uitbouwen Wink

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 24 augustus 2006 11:58 PM
  [ # 41 ]

Kan je me even de naam en adres geven van het bedrijf waar je de radiator hebt laten vergroten?? Lijkt me een aanvaardbare prijs voor de vergroting!!

Morgen, vrijdag, zal ik zeggen hoe het is geworden en krijg je alle gegevens.
En ja Waterman, ik wil wel eens bekijken hoe het bij je zit. Dan kan ik het maken. Ik ben bezig met een compressor.

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 25 augustus 2006 08:12 PM
  [ # 42 ]

Okee,

de Fa Bijl, Frans Halsstraat 44, in Haarlem. 023-5254652

nieuw 3-rijenblok van messing en koper voor 260 E. Ziet er keurig uit en in 2 dagen klaar! Ik denk dat het in België ook wel ergens voor die prijs lukt.

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 25 augustus 2006 08:36 PM
  [ # 43 ]
wbogaerts schreef:
waterman771 schreef:
PBuijsman schreef:

Hoi Waterman,

Kun je me vertellen hoe ik aan een 3 rijen radiateur kom?
En bedoel je dat je ook de koelmotoren van een Cx hebt ingeknutseld?


Die radiateur kan je laten maken in Amsterdam bij Radiateuren Service Blaauw, in de St. Willibrodusstraat. Kost tussen 400 en 500 euros

Nee, geen koelfans van de CX, die passen echt niet en gaan vaak stuk.
Alleen de bedrading en relais van de CX heb ik gebruikt.

Ik heb hier zojuist de rekening van mijn drie-rijen radiator gevonden :

is wel van 2004 maar zoveel zal dat niet meer geworden zijn : 271,49   Eurotjes .

Radiatoren Herman  
Houtstraat 105  
B-2960 BRECHT  
    03 313.08.61

Walter

Huidige prijs is 330 Euro BTW inclusief .

Twee Race ventilators van 280 mm diameter ( 88 € /stuk ) kunnen op een plaat gemonteerd worden ( die ik ga laten maken ) en zo zonder aanpassingen de originele fans vervangen .

De montageplaat heeft als extra voordeel dat heel het radiatoroppervlak gebruikt wordt .

Bij de originele ventialtors zal er in de hoeken niet veel uitwisseling zijn .

Mijn experiment om alleen op mijn enkele race ventilator te rijden is niet geslaagd : op het cirquit van Le Mans tegen 40 km/ u geeft niet voldoende koeling !!!

Temperatuur liep naar 95 graden ipv normaal 75


Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 26 augustus 2006 01:19 AM
  [ # 44 ]

Huidige prijs is 330 Euro BTW inclusief .

Twee Race ventilators van 280 mm diameter ( 88 € /stuk ) kunnen op een plaat gemonteerd worden ( die ik ga laten maken ) en zo zonder aanpassingen de originele fans vervangen .

De montageplaat heeft als extra voordeel dat heel het radiatoroppervlak gebruikt wordt .

Bij de originele ventialtors zal er in de hoeken niet veel uitwisseling zijn .

Mijn experiment om alleen op mijn enkele race ventilator te rijden is niet geslaagd : op het cirquit van Le Mans tegen 40 km/ u geeft niet voldoende koeling !!!

Temperatuur liep naar 95 graden ipv normaal 75


Walter

Wanneer ga je die plaat laten maken, want ik ben nog een week in verlof en dan moet ik terug gaan werken?? En ik had toch nog graag eens bij dat bedrijf hier in mijn buurt,RAD, langs geweest voor die prijs vraag voor een 3 rijenblok te laten maken.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 30 augustus 2006 05:10 PM
  [ # 45 ]
PBuijsman schreef:

Okee,

de Fa Bijl, Frans Halsstraat 44, in Haarlem. 023-5254652

nieuw 3-rijenblok van messing en koper voor 260 E. Ziet er keurig uit en in 2 dagen klaar! Ik denk dat het in België ook wel ergens voor die prijs lukt.

heb gebeld naar Bijl! ik mag volgende week mijn radiator binnen brengen Laughing  en normaliter zoals bij U,er vrijdag weerom! knappe service en vriendelijke mensen een aanrader Exclamation

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook