1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
diesel ombouw
hoiwessy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 22-02-2005

Gepost: 25 juli 2005 02:47 PM

Ik ben best wel handig, heb aan ds-sen gesleuteld, eenden etc. Ik wil nu heel graag in een DS een diesel bouwen. Dit kan ik echter absoluut niet (alleen). Ik denk in eerste instantie aan een CX motor maar misschien is er een handiger oplossing.

Mijn vraag is; Wie wil en kan mij, wellicht van A tot Z helpen (of alleen D tot J) bij dit project ? Absoluut niet continu uiteraard. Het meeste zal ik zelf doen en kunnen maar het pas maken bijvoorbeeld van de motor in de DS-ruimte…....?

De reden dat ik dit wil ligt in het feit dat ik al een tijd op plantaardige olie rij en dat graag wil behouden. Mijn C15 heb ik omgebouwd. Omdat ik ook héél erg graag in een DS/iD wil rijden wil ik dus gaan ombouwen.

Allerlei andere mogelijkheden met of zonder gesloten geldbeurs of ruil is ook mogelijk hoor. Ik sta er voor open.

Martijn, Arnhem

niets moet, alles moet kunnen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 juli 2005 04:03 PM
  [ # 1 ]

De CX diesel ( oudste type) is vrijwel het zelfde blok als de benzine, dus die lijkt geschikt. Alleen draait ie de verkeerde kant op. Je moet geloof ik iets met de nokkenas doen!

Regembeau in frankrijk deed en doet dat met DS en SM…
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 25 juli 2005 11:57 PM
  [ # 2 ]

Je moet een dieselblok van een Citroen bus ( C35 geloof ik) pakken, die draait de andere kant op!

Groet G

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
hoiwessy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 22-02-2005

Gepost: 26 juli 2005 02:53 AM
  [ # 3 ]

Die C35 draait dus dezelfde kant op als de DS ? Heeft iemand hier ervaring mee ?

niets moet, alles moet kunnen

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 26 juli 2005 03:10 AM
  [ # 4 ]

Patje mompelt alleen iets over LPG…. Very Happy

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 26 juli 2005 03:36 AM
  [ # 5 ]

Ik mompel iets over slaolie wat niet gaat lukken in een auto op gas…(LPG, daar kook je toch op?)

Test

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 26 juli 2005 11:52 AM
  [ # 6 ]

Toen de CX op de markt kwam zijn de DS blokken ( 2400 benzine0 de andere kant op gaan draaien i.v.m. de dwarsplaatsing. In de bussen staat de motor in lengterichting net als bij de DS.
Je kunt dan ook niet de blokken van de CX en de bussen uitwisselen!

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
hoiwessy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 22-02-2005

Gepost: 26 juli 2005 05:16 PM
  [ # 7 ]

Oké, ik neem dus een blok van een bus, kennelijk een C35. Waarom geen 25, past dat slechter ?
Kan ik die 35 zomaar hupsaké erin gooien of moet ik toch wel veel aanpassen om alles pas te maken ?

Martijn

niets moet, alles moet kunnen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 juli 2005 05:38 PM
  [ # 8 ]

Wat dacht je zelf martijn?
Een C35 is geen DS. Natuurlijk moet je een en adner aanpassen!

Maar de bak past er zo op. je ds uitlaat spruitstukken ook.
Maar Hydraulique? heeft een c35 niet.. radiator zit anders, waterpomp overbouwen .... enz enz.. Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 26 juli 2005 07:22 PM
  [ # 9 ]

C35 of C25 weet ik niet, je moet het 2500cc dieselblok hebben wat ook in de CX is toegepast. Ik heb eens een CX diesel van iemand gekocht, die wou er vanaf omdat hij het plan had om het motorblok van de CX in zijn kappotte bus te bouwen, dit kon niet kwam hij achter omdat de motoren in de bussen andersom draaien.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 26 juli 2005 08:53 PM
  [ # 10 ]

De motoren in de C25 zitten ook dwars, dus vermoedelijk hebben deze dezelfde draairichting als die van de CX. Ik denk dat de enige optie de motor van een C35 is.

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 26 juli 2005 10:20 PM
  [ # 11 ]

Dan zal het wel de C35 geweest zijn
GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 22 augustus 2006 08:50 PM
  [ # 12 ]

ik ben nieuwsgierig of dit allemaal gelukt is
Crying or Very sad met name de papierwinkel voor de RDW
een motor uit een c35 past wel alleen zit je met de nokkenas[is langer bij een ds aandrijfing wp dyn hydr pomp] en de brandstofpomp is geen plaats voor dan moet je een gat maken in je schutbord Idea

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 22 augustus 2006 10:05 PM
  [ # 13 ]

Gewoon goed zoeken op de franse Ebay-site en vooral geduld hebben:

in 1973-74 zijn er in totaal 12 DSpécial’s met een dieselmotor geleverd aan een Parijse taxi-onderneming (tevens dus proefpersoon/-bedrijf).
Wat er van die wagens is geworden mag Joost weten; Citroën is pas ná 1975 verder gegaan met deze dieselmotor (in de CX dus).

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 22 augustus 2006 10:13 PM
  [ # 14 ]

ik heb ooit weleens ergens een site of een plaatje gezien van een belgische ds op diesel,.......en als ik het wel heb was het ding ook nog te koop…....even voor de zekerheid hier op het forum even gezocht en tadaaa!!!!

 

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 22 augustus 2006 10:56 PM
  [ # 15 ]

ja ja had ik allamaal wel gelezen en gehoord maar dat is geen antwoord op mijn vraag
heeft c15slaolie nu een ds naar diesel omgebouwd en is deze goedgekeurd door deRDW ConfusedRolling Eyes

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook