Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 23-10-2005
- C3 1.4 exclusive
- Xantia 1.8 16v
- 2CV club
Hallo allemaal…
Weet iemand of er verschil zit in veerpoten van een bx 19 of 16 of 14.
Die van mij gaan niet meer zo soepel,vooral links-voor en ik zou er graag andere onder zetten.
is er ook nog iemand die veerpoten heeft ?
Elke tip is welkom.
groeten , Citro-ton
Citroën , C’est une tres bien voiture !
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
veerpoten zijn allemaal hetzelfde.
Zie eerst en vooral al dat je LHM en het syteem proper is.
Spuit wat Teflon ofzo(géén siliconen) in de veerpoten. Gewoon langs het open rubber dopje net boven de veerschotel(1 is open, 1 is toe)
Gaat dan meestal al stukken beter!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Het beste recept is: een setje veerpoten uit een 1400 type 1 gebruiken en dan lekker in de ptfe-spray zetten. Poten helemaal uittrekken en dan het rubber optrekken en op het blanke metaal goed in de PTFE (Teflon = merknaam voor PTFE). Na behandeling monteren en je bent weer helemaal het heertje.
Groeten,
Jan
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
de 1ste serie poten is nog een tijd geleverd in de 2de serie(tot ergens 88 ofzo dacht ik)
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Mijn voorste veerpoten blijven af en toe ook wat steken. Wat teflon er in is dus wel een idee ja. (Heb al WD40 geprobeerd maar schijnt op lange termijn niet te helpen).
Maar goed, mijn vraag was: waar koop ik dat spul???
Daan
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Daantje schreef:Mijn voorste veerpoten blijven af en toe ook wat steken. Wat teflon er in is dus wel een idee ja. (Heb al WD40 geprobeerd maar schijnt op lange termijn niet te helpen).
Maar goed, mijn vraag was: waar koop ik dat spul???
Daan
PTFE-spray kun je in ieder geval in de meeste bouwmarkten kopen.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
als je echt goed wil smeren moet je geen WD40 nemen…
Motip heeft PTFE spray, paars etiket heeft de bus, kost een 10euro.
goed spul!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Oké bedankt! Zal vandaag eens kijken of ik wat kan vinden en hoop dan ook dat het werkt…
Daan
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo