Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Biarritz ook, Image twijfel ik aan(was dat geen sticker?)
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:Biarritz ook, Image twijfel ik aan(was dat geen sticker?)
* gravend in geheugen * Image was toch volledig bestickerd?
In ieder geval alle Millesime varianten (met de diverse namen) en in NL ook de 19 TGI, beter bekend als de Routiére.
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
image’s vanaf 4/91 en de ourane’s hebben ook het CITROËN en BX logo zoals de Millisime/Biarritz/...
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
OscarTZDTurbo schreef:woutersmits schreef:een donkergrijze bix voor de stoplichten groenestraat/ muntweg nijmegen. ik zag hem te laat. pas toen ik er langs reed.
en ook nog een zilvergrijze bx, voor cinemarienburg, waar ik net aan het werk was.
op de voorbumper na een mooie auto, bleef ook heel lang omhoog staan
overigens een zusje van een huurauto waar ik ooit mee op vakantie was (DT-NS-xx) die was toen spiksplinternieuw (90 km op de teller)Die BX zag ik ook nog staan ja ... werk jij in Cafer de Foyer? Of gewoon in Cinemarienburg zelf .. (niet als horeca zeg maar).
Goed cafe, ik kwam er regelmatig een lekkere Franziskaner drinken ... die hebben ze bijna nergens
off topic:
lekkere biertjes daar ja! Ik werk bij LUX en dus ook bij Cinemarienburg. Alleen moet ik zorgen dat het programma draait enzo. Dus geen biertjes tappen, wel drinken
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
woutersmits schreef:een donkergrijze bix voor de stoplichten groenestraat/ muntweg nijmegen. ik zag hem te laat. pas toen ik er langs reed.
en ook nog een zilvergrijze bx, voor cinemarienburg, waar ik net aan het werk was.
overigens een zusje van een huurauto waar ik ooit mee op vakantie was (DT-NS-xx) die was toen spiksplinternieuw (90 km op de teller)
Komt wel erg dicht bij mijn BX met het kenteken DT-NS-09
woutersmits schreef:OscarTZDTurbo schreef:woutersmits schreef:een donkergrijze bix voor de stoplichten groenestraat/ muntweg nijmegen. ik zag hem te laat. pas toen ik er langs reed.
overigens een zusje van een huurauto waar ik ooit mee op vakantie was (DT-NS-xx) die was toen spiksplinternieuw (90 km op de teller)Die BX zag ik ook nog staan ja ... werk jij in Cafer de Foyer? Of gewoon in Cinemarienburg zelf .. (niet als horeca zeg maar).
Goed cafe, ik kwam er regelmatig een lekkere Franziskaner drinken ... die hebben ze bijna nergensoff topic:
lekkere biertjes daar ja! Ik werk bij LUX en dus ook bij Cinemarienburg. Alleen moet ik zorgen dat het programma draait enzo. Dus geen biertjes tappen, wel drinken
ah kijk ... goeie zaak
gister nog naar Romanzo Criminale geweest, zeeer goed, alleen jammer dat het cafe dicht was
Citroën D Special 1970
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
gelukkig is het vanaf donderdag weer open (muv zo en ma)
Gespot in Frankrijk
BX 15TGE
BX camper
M’n eigen BX
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Die BX op de onderste 2 foto’s heeft echt een prachtige kleur.. aubergine/rood achtig.. Een van de aller mooiste kleuren voor een bix
Mooie vakantiefoto’s
Tijdens mijn vakantie heb ik zowat op elke straathoek BX’en zien staan, waarvan zeker de helft een type 1 was. Daarom heb ik er maar 1 gefotografeerd, anders zat m’n geheugenkaart al weer vol…
Het is een witte BX 19 TRD met dichtgespoten C-stijlruitjes…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Superdave schreef:Gespot in Frankrijk
BX 15TGE
Die zie je best wel “vrij vaak” in Frankrijk, dat heeft met de belastingcategorien te maken.
Superdave schreef:
BX camper
Deze combinatie is wel apart ja. Dat onzalige ding heet Clipcar; je ziet ze wel vaker en dan op andere autotypen. Ik heb er een keertje vlak naast gestaan op een camping.
Voor meer info zie: http://clip.car.free.fr/index.htm en http://www.clipcar-evolution.com/explication.htm
Het ding op het dak staat bewegingen naar voor en achter toe, de dissel gaat op en neer. Doodeng, lijkt me…. maar dat vind ik sowie so van aanhangers.
Ich bin ein Breaker
deur63 schreef:Die BX op de onderste 2 foto’s heeft echt een prachtige kleur.. aubergine/rood achtig.. Een van de aller mooiste kleuren voor een bix
Dank je, hij was alleen wel lekker vies… voorderest voelde hij zich lkkr thuis in het zonnige frankrijk… het ritje naar Andorra vond de BX wat minder fijn….
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Superdave schreef:deur63 schreef:Die BX op de onderste 2 foto’s heeft echt een prachtige kleur.. aubergine/rood achtig.. Een van de aller mooiste kleuren voor een bix
Dank je, hij was alleen wel lekker vies… voorderest voelde hij zich lkkr thuis in het zonnige frankrijk… het ritje naar Andorra vond de BX wat minder fijn….
Enne, hoezo vond ie dat minder leuk? toch heel raar, op de foto op je avatar lijkt hij helemaal niet die kleur..
ja klopt ja ... pas als je er écht op gaat letten zie je het een beetje
Citroën D Special 1970
Tijdens mijn vakantie ben ik in Les Eyzies-de-Tayac een ex-Ambulance tegengekomen. Ik had al vaker Ambulances in TRD- of TD-uitvoering gezien, maar een luxe BX TZD Turbo Ambulance was voor mij nieuw. Hij is trouwens nu in gebruik bij een winkel in locale lekkernijen. Handig zo’n BX als pakezel.
Later op Eurocitro in Le Mans reed er een mooie BX 19 TZD rond uit 1990 met een zeldzaam kleurtje (bruin) en wat verroeste onderdelen op het imperiaal voor waarschijnlijk een vooroorlogse Citroën:
Tijdens Eurocitro bewees een van mijn Duitse buren dat een rode BX wel degelijk nog fantastisch rood kan zijn na 16 jaar!!!
Nooit geweten dat er in Portugal een BX 14 TGE Break leverbaar was
Er komt op Citromobile in Utrecht vaak een Engelse (ex-Ierse) BX 19 TD Service langs. Die was er ook in Le Mans, dus daar geen foto’s van genomen. Wel was er een TD Service in het lichtgrijs. Ik had deze nog niet eerder gezien en de eigenaar (van het Isle of Man) vertelde me dat ie langs had gezocht naar dit model. Het schijnt ook namens hem waar te zijn dat er slechts 50 exemplaren door Citroën gebouwd zijn voor de Ierse markt. Vooral de lasnaden bij de voordeuren en de onderkant van wat ooit een achterdeur is geweest zijn slecht afgewerkt…...
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX