Het is blauw en het moet wat
JustShootMe
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 320

Gepost: 22 oktober 2004 01:51 PM

Enkele welhaast ongelooflijke/leuke verhalen met betrekking tot Politiemensen/-optreden in binnen- en buitenland.

5 Rambo`s in `n Golfje.
Als bewakingsbeambte reed ik `s nachts (ca. 2 uur) door een industrieterrein om van onze ene fabriek naar de ander te komen. Als auto had ik een (lease)directiewagen, `n lekker dikke Peugeot 600nog wat.
Ik kom op een rotonde en geloof m`n ogen niet, ik dacht dat ik verkeerd keek. Koplampen tegen de richting op hoge snelheid. Het duurde enkele ogenblikken voordat ik in de gaten kreeg dat er echt iets aan de verkeerde kant aan kwam blazen. Vol in m`n blokken (gelukkig ABS). In orginele Starsky en Hutch stijl slipte een witte golf dwars voor m`n auto. 2 man Blauw eruit en stormen op m`n voordeur af. Lamp in m`n snuit. Ik kreeg de kans nog niet te vragen wat er was of ik hoorde de ene tegen de ander zeggen: “Is `m niet” Zonder verder commentaar verdwenen Starsky en Hutch weer in het Golfje waar op de achterbank nog eens 3 blauwe hemden te zien waren.
Ze zullen wel op zoek zijn geweest naar de een of ander zware crimineel maar om dan zo om te springen met gemeenschapsgoed (het Golfje), je eigen leven en het leven van je passagiers…...om nog maar te zwijgen van de hartverzakking, maagzweer, grijze haren en slechte adem die ik eraan over heb gehouden…...schandalig.

Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)

Profiel  

JustShootMe
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 22 oktober 2004 02:21 PM
  [ # 1 ]

Het is blond en pikte `n fiets
Op `n avond zit ik in een kroeg in Maastricht en raak in gesprek met een jonge dame die me bekend voorkwam; bleek we hadden op dezelfde school gezeten (en ik was in het verleden toch een beetje je weet wel op haar). Dus ikke inhaalslag. Na de kroeg een nachtcafé, ik speel m`n kaarten goed en wordt gevraagd of ik nog een kopje koffie bij haar kom drinken Twisted Evil
We lopen het café uit en ze pakt een tegen de muur geplaatste roze meisjesfiets (nee geen damesfiets dan was ze niet aan de trappers gekomen het was maar een klein vrouwtje 1,55 ofzo) en lanceert de kreet:“Oh hij staat er nog”.
“Nou dan heb je geluk” Antwoord ik want de fiets was niet afgesloten. Enfin, ik als “heer” bied aan haar te fietsen en zij als “dame” accepteert dit en neemt plaats op de bagagedrager. Als ik de straat uitfiets rijdt er een politiebusje de straat in, in het voorbij gaan zeg ik nog “Goedenavond samen”, de bus is me al goed en wel voorbij als die in z`n achteruit terug komt rijden en me klemrijdt.
Ik stap af en identificeer mezelf bij de politieman met mijn bewakingspasje. Ondertussen zijn er nog 2 politiewagens gearriveerd en is het in dat straatje erg blauw.
“Dat is em!” Wordt er geroepen en tergelijk vliegen alle politiemensen het straatje in en duwen een hevig spartelende vent tegen de muur (op de plaats waar dat roze fietsje had gestaan). Ik blijf wachten want mijn pasje was nog steeds in het bezit van die politieman. Hevig verzet plegend wordt de arrestant het politiebusje ingeduwd (dat busje dat me klemgereden had). Vlak voordat de arrestant de bus ingeduwd wordt begint die te schreeuwen: “Dat is mijn fiets, dat is mijn fiets!” Doelend op de fiets die ik in m`n hand had  Surprisedops: Ik kijk naar het meisje en zie al genoeg, langszaam voel ik de grond wegzinken.
“Is dit jouw fiets?” Vraagt oom agent. “Nee, voor zover ik weet is die van haar.” Antwoord ik. Het meisje wilt me bijspringen met een schuldbekentenis en oom agent schreeuwt haar toe: “Blijf daar staan en bek houden.” Ik probeer hem uit te leggen dat ik ter goeder trouw was maar dat had ik volgens mij net zogoed tegen de muur kunnen zeggen. Het meisje probeert nogmaals de agent ervan te overtuigen dat ik van niks wist en opnieuw wordt de kreet staan blijven en bek houden haar kant op gelanceerd.
Na veel vijven en zessen krijg ik m`n pasje terug met de woorden dat dit gevolgen voor mij zou hebben. Nu de gevolgen heb ik weten te vermijden dankzij de inzet van mijn grote baas en een van de directeuren van mijn bedrijf, alsmede een ondertekende verklaring van het meisje in kwestie.
Oh waarom ik staande gehouden werd? Wel de man die ze zochten reed op `n roze fiets (da`s duidelijk) en had een donkere bodywarmer aan, raad eens wat ik aanhad. Laughing
In plaats dat ze blij waren dat die meid die fiets had meegenomen, anders was die gast weer op z`n fiets gesprongen en had het nog lang kunnen duren voordat ze hem te pakken hadden gekregen. Cool

Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 oktober 2004 02:43 PM
  [ # 2 ]

Is het nog wat geworden met dat meisje?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 22 oktober 2004 02:52 PM
  [ # 3 ]

Ja goeie vraag Very Happy

Profiel  

JustShootMe
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 22 oktober 2004 03:14 PM
  [ # 4 ]

Waarom fretten en blanke wapens niet samengaan
Ik had een mooie collectie blanke wapens (een verzameling van ruim 25 jaar) thuis aan de muur hangen. Ik had toen ook twee fretten en gezien ik dieren altijd de ruimte geef renden die gewoon los door m`n hut. Hun favoriete “poep-plaatsje” (net als katten doen die beesten het altijd op dezelfde plek) was voor de voordeur. Dus daar lagen kranten die ik regelmatig verschoonde; nochthans hun uitwerpselen hebben een vrij penetrante geur.
Ik ben `s avonds de stad in geweest en kom op MIJN EIGEN fiets terug, als ik deze in de berging wil zetten zie ik dat er een hele bende overhoop ligt. Was in de droger en wasmachine lag her en der verspreidt, dozen waren omgegooid. Met een blok in mijn maag ga ik het huis in. De voordeur was dicht maar het onderste matglas zag ik er niet meer in zitten (bleek naderhand vervangen te zijn door normaal glas); in de kamer zag ik dat m`n TV, videorecorder, geluidsinstallatie, videocamera, fotocamera allemaal nog aanwezig waren. Alleen die hele grote muur waar al m`n messen, zwaarden en bijlen hingen was leeg. Ik schreeuw niet vaak, ik heb toen geschreeuwd als een mager speenvarken. Ook mijn fretten waren weg.
Ik bel de politie en krijg als antwoord: “Ja dat weten we dat zijn collega`s van ons geweest.” Vol ongeloof fiets ik die avond nog naar het politiebureau om verhaal te halen en krijg daar te horen dat ik `s anderdaags maar naar het wijkbureau moet gaan.
Op dat wijkbureau wordt ik te woord gestaan door een politieman wiens Nederlands nog al iets te wensen overliet. En deze maakte mij het navolgende wijs.
Mensen in de buurt hadden gebeld dat ik al 2 weken niet gezien was geworden (ik was nog nooit zoveel thuis geweest als in die periode), men had aan de brievenbus geroken (?) en een lijkengeur geconstateerd (nou ja heeft die ooit wel eens een lijkengeur geroken? Ruikt echt héél anders dan frettenpoep). Daarom had een Hulpofficier van justitie besloten tot binnen treden (de hele actie had 2 uur geduurd en had 6 agenten en 1 hulpofficier nodig terwijl als het waar zou zijn wat die agent vertelde 1 telefoontje genoeg zou zijn geweest; ze zijn zelfs later die avond op het werk langs geweest om m`n collega te vragen of die mij had gezien…ja een uurtje geleden). Ze zagen mijn verzameling en wisten niet wat daarmee te doen dus hebben ze alles maar meegenomen om door Buro Bijzonder Wetten te laten uitzoeken wat mocht en wat niet. Ik kreeg alles terug behalve 3 stuks, die waren verboden en of ik maar even een verklaring van afstand zou willen tekenen; ja doei, niet dus. Die zelfde middag stop er een politiebus voor m`n deur en ten aanschouwe van de hele buurt krijg ik mijn verzameling (minus 3) terug. Ten aanschouwe zeg ik want het goed fatsoen om ze onherkenbaar te transporteren hadden ze niet. Opnieuw werd ik verzocht een verklaring te tekenen en opnieuw weigerde ik (tot op de dag van vandaag nog niet ondertekend).
Wat was ik nu kwijt? Een Balisong (vlindermes), gekocht toen dat nog mocht en in gebruik als briefopener; geen probleem dat ik dat kwijt ben.
Een Opinel “zakmes”; normaal zijn deze dingen 5 tot 10 cm groot, alleen die van mij was bijna 60 cm (ingeklapt) en had ooit in een etalage van een ijzerhandel gestaan; de reden van inbeslagname was dat het blad vastgezet kon worden en het mes dan een bepaalde lengte overschreed (geen probleem met m`n Katana (samurai-zwaard) van ruim 1,5 m. dat mag); en om diezelfde reden een Aitor lockblade van ca. 30 cm (ingeklapt), koper beslag, ingelegd met rozenhout, gegraveerd lemmet en een gewicht van ruim 1,5 kg.  Pure verzamelaars objecten.
Ik heb bij buro Bijzondere Wetten zitten smeken om ze terug te geven, zelfs gevraagd of ze het lemmet dan willen fixeren zodat het geen lock-blade meer zou zijn. Een bot NEE was mijn antwoord. Het ging zelfs zover dat men dreigde dat als ik er geen afstand van zou doen dit gevolgen voor m`n werk zou hebben (elke 5 jaar bepaalt Bijzonder Wetten of mijn pasje verlengd wordt, geen pasje, geen werk). Mijn opmerking dat e.e.a. onrechtmatig in beslag genomen was resulteerde in een herhaling van deze bedreiging (binnen 24 uur na binnentreding dient men een Proces Verbaal van Binnentreden te ontvangen, we zijn 6 jaar verder en raad eens wat ik nog steeds niet heb?).
Dat er fouten gemaakt worden, oke, we zijn allemaal mensen; maar als ze hun fouten nu eens toegaven en proberen de schade tot een minimum te beperken. Nee; fouten worden verdoezelt met dreigementen.
De fretten, die heb ik voor 50 gldn terug kunnen kopen bij de dierenambulance.

Profiel  

JustShootMe
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 22 oktober 2004 03:15 PM
  [ # 5 ]
sans-pareil schreef:

Is het nog wat geworden met dat meisje?

Ben je gek joh, het was gewoon een inhaal aktie…kon d`r niet hebben op school…ok dan een paar jaar later maar Twisted Evil  Twisted Evil
Heb wel een leuke tijd met `r gehad; man wat kon die meid…......koken? (`t had iets met keuken te maken of klonk als…) Wink

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook