D8 dat zo’n Constant Torque 4-pitter destijds een leuke maar gefaalde poging van citrioen (PSA) was om hun beperkte keuze in motorisering in dit segment tov de concurentie een beetje op te heffen en probeerde Saab na te doen? Niet echt gelukt dus maar dat rijdt toch wel lekker soepel d8 ik? Tis zeker geen turbo als een Intergrale of Impreza.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
david.tb schreef:D8 dat zo’n Constant Torque 4-pitter destijds een leuke maar gefaalde poging van citrioen (PSA) was om hun beperkte keuze in motorisering in dit segment tov de concurentie een beetje op te heffen en probeerde Saab na te doen? Niet echt gelukt dus maar dat rijdt toch wel lekker soepel d8 ik? Tis zeker geen turbo als een Intergrale of Impreza.
Je hebt het wel over een limousine, een kar van bijna 1400 KG. Dus dat kan je al niet echt een sportwagen noemen. Volgens mij is er geen saab waar je dit mee kan vergelijken (laat staan een impr%$##^&%za)
Citroen is nooit scheutig geweest met turbo’s monteren, in de jaren 80 al op de cx bv
een ct turbo is een voiture uit de categorie “voldoende gemotoriseerd”
Een gti sjonnie rij je mischien niet meteen bij het stoplicht zoek, maar wel van 100 naar 200 km/u
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Je hebt het wel over een limousine, een kar van bijna 1400 KG. Dus dat kan je al niet echt een sportwagen noemen. Volgens mij is er geen saab waar je dit mee kan vergelijken (laat staan een impr%$##^&%za)
Dat bedoel ik ook. Saab heeft altijd beprobeerd met de zacht blazende turbo soepel en krachtige 4 cylinders te maken met het vermogen entrekkracht van een 6 pitter. PSA deed dat ineens ook en daar trek ik de parallel met Saab. En juist noem ik Impreza om aan t egeven dat de turbo in de xm juist heel anders wordt toegepast. Net zoals Saab. Beetje ingewikkeld mischien.
De specs van die motor zijn dan wel wee erg mooi, al bij 2200tpm koppel en 4400 vermogen wat lekker lineair blijft. Waarom zijn ze er niet mee door gegaan eigenlijk? Zou in de C5 ook een leuk blok tussen de 2.0 en v6 zijn.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
de turbo’s zijn er nog wel, maar niet meer op benzine idd.
mischien iets voor op de c6
maar dit is best offtopic eigenlijk
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
idd ops:
Super kar, gefeliciteerd!
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Zo weer terug van vakantie.
De TCT heeft ongeveer 4000 Km gedaan geloof ik.
Geen enkel probleem tegengekomen, hoefde geen olie
toe te voegen.
Wel een keer een lege accu gehad, dit omdat we een koelkast
op de 12V hadden aangesloten. En na 5 biertjes vergaten
deze uit te zetten.
Dus heel lief aan een stel fransen met een Reno Scenic gevraagd
of ze konden helpen . Dit deden ze graag. Startkabels en klaar.
Ik heb nu denk ik zo’n 7000 Km gereden met de XM zonder ook
maar een enkel probleem. Maar ja, afkloppen, het blijft natuurlijk
Frans.
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
KlaasBaas schreef:Dat van die amrsteunen op marktplaats zag ik.
Ik vind 30 euro voor zo’n stukje plastic wat van de zotte.
Ik heb er 110 euro voor betaald bij de garage. Het zijn erg gewilde onderdelen en op de lange trips onmisbaar!
Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)
Mooie XM hoor, zou voor mij zo goed als af zijn, als mist voor mij toch echt de spoiler, en als ik dan toch bezig ben.. een type 1 spoiler…
verder is het niet voor niets een Constant Torque, dus zonder de grote turboboost…
en idd volgens het principe van saab: “All you need is 4 cilindres and a turbo,,
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 07-10-2005
- C6 (2005-2012) 2.2 HDI Exclusive
- C5 Tourer 1.6 HDI VTR
Is een type II Xm dan ooit zonder spoiler geleverd? Daar wist ik niets van
voor de rest mooie wagen
Pib
Paint.It.Black schreef:Is een type II Xm dan ooit zonder spoiler geleverd? Daar wist ik niets van
voor de rest mooie wagen
Pib
alleen met klein spoilertje
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Richard Kruizinga schreef:KlaasBaas schreef:Dat van die amrsteunen op marktplaats zag ik.
Ik vind 30 euro voor zo’n stukje plastic wat van de zotte.Ik heb er 110 euro voor betaald bij de garage. Het zijn erg gewilde onderdelen en op de lange trips onmisbaar!
Ik heb er een tientje voor gegeven aan de turk van de sloperij een paar jaar geleden.
Zit er nu in en gaat noooooooooit meer weg
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Dan ga ik morgen eens naar een sloop toe, en eens vragen.
Dat is het enige wat ik nog een beetje mis, een verhoogde armsteun.
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!