Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Iedereen heeft het over cx blokken en c35 apparatuur, maar dat blok in de c35 is dat hetzelfde als in een HY? Want een hy heeft een traction/id blok op benzine en op diesel een indenor (zoals in de oudere peugeots 403/404/504/j7/j9) Aangezien dit blok in een hy op de bak past…
ik betwijvel of je een indenor zondermeer voor een hy benz.versn.bak kunt plaatsen vermoedelijk zul je het koppeling hius aan moeten passen
voor hy werden ook wel perkins en man motoren gebruikt evenals in de 350 en 450
in de zwaardere jongens van citroen hadden ze 4 en 6 cylinder motoren van eigen huis
in 1975 kwam citroen weer met lichtere 4cylinder motoren uit eigen huis voor de cx en c35
deze motorblokken zijn aan de buiten kant nagenoeg identiek aan de ds motoren vanaf ongeveer 1965
vermoedelijk zelfde gietmal gebruikt?
c35 draait dezelfde kant om als de ds
versn.bak is ook gelijkaan zij het met een paar aanpassingen
trouwens alle techniek van c35 is een allegaartje uit eigen stal
een hd regelaar alla ds met leidingen van eencx
richt.en lichtschakelaar van gs km teller hy of2cv etc etc
het lijkt mij ook nog steeds de ultimate combinatie om een DS Break te voorzien van een 25 Turbo 2.
als ik ooit de loterij win…
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto