Bij mijn ZX heb ik last met de deurvergrendeling van de deur RV. Ook achter willen ze wel eens een probleem geven.
Het punt is dat ik de knop omhoog doe en de deur dan niet ontgrendelt. Het mechanisme voelt gammel aan en het is net of er ergens iets niet helemaal vast zit. Met wat pielen en wrikken wil de vergrendeling vaak wel weer losschieten en dat gaat dan soms met een ferme klik en soms volledig onhoorbaar en kan dan alleen gecontroleerd worden door te kijken of de deur open wil.
Mijn vorige ZX had daar ook last van en ik dacht dat ik er op het forum ook als eens ooit wat over gelezen had maar dat kan ik nu typisch niet meer vinden met de zoekfunctie.
Is dit een typische ZX kwaal en hoe fix ik het zo dat de deuren weer op en van het slot willen?
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 767
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Re: Deurvergrendeling
ZX-Enschede schreef:Bij mijn ZX heb ik last met de deurvergrendeling van de deur RV. Ook achter willen ze wel eens een probleem geven.
Het punt is dat ik de knop omhoog doe en de deur dan niet ontgrendelt. Het mechanisme voelt gammel aan en het is net of er ergens iets niet helemaal vast zit. Met wat pielen en wrikken wil de vergrendeling vaak wel weer losschieten en dat gaat dan soms met een ferme klik en soms volledig onhoorbaar en kan dan alleen gecontroleerd worden door te kijken of de deur open wil.
Mijn vorige ZX had daar ook last van en ik dacht dat ik er op het forum ook als eens ooit wat over gelezen had maar dat kan ik nu typisch niet meer vinden met de zoekfunctie.
Is dit een typische ZX kwaal en hoe fix ik het zo dat de deuren weer op en van het slot willen?
In Autoweek staat zelfs bij kwaaltjes de deur RV / vergrendeling in algemeen, ook staat het volgens mij genoemd in een ‘‘sticky’’ onderwerp uit dit forum.
Een mogelijke oplossing word nergens genoemd. Maar trek je bus wd40 eens uit de kast en doe je ding. Heeft een maat van me ook geholpen. Zijn CV RV wou niet meer meedoen met de rest van de punten.
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
WD-40 gaan we proberen maar ik heb toch wel sterk de indruk dat het meer een echt mechanisch probleem is dan een probleem met het smeren omdat ook de knopjes erg gammel geworden zijn en een beetje los erin “hangen”.
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 767
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
ZX-Enschede schreef:WD-40 gaan we proberen maar ik heb toch wel sterk de indruk dat het meer een echt mechanisch probleem is dan een probleem met het smeren omdat ook de knopjes erg gammel geworden zijn en een beetje los erin “hangen”.
Deurpaneel loshalen, en ‘ns kijken wat er zoal loszit?
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Had even gehoopt dat er iemand een “how to” voor dit probleem had, met name omdat ik niet alleen met dit probleem worstel.
Jos van der Voort