Hallo
Bovenop mijn rechter veerpoot zit een zwarte plastic dop
die op een moer zit. Alles daaromheen is nat van de LHM, ook
als ik het schoonspuit met remmenreiniger is het na 2 dagen
weer helemaal groen. De moer kan ik niet verder aandraaien.
Wie weet wat ik hieraan kan doen?
Bedankt voor de suggesties alvast.
Sjaak
Bovenop je veerpoot zit de veerbol, daarop zit inderdaad een tapeinde waarop weer een rubberdop zit. Als daar LHM lekt dan lijkt me dat de betreffende veerbol lek is, dan wel de leiding ernaartoe.
Controleer dat eens door met draaiende motor de neus in te duwen. Komt er olie vrij?
Anders de bol vervangen, kan zowieso geen kwaad, helpt dat niet, dan is het de leiding…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Het zou ook kunnen zijn dat je het moertje van de HD leiding ff een slagje moet geven, of dat het rubberen afsluitringetje van je veerbol z’n beste tijd gehad heeft.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Re: LHM lekkage bovenaan veerpoot
Sjaak81 schreef:Hallo
Bovenop mijn rechter veerpoot zit een zwarte plastic dop
die op een moer zit. Alles daaromheen is nat van de LHM, ook
als ik het schoonspuit met remmenreiniger is het na 2 dagen
weer helemaal groen. De moer kan ik niet verder aandraaien.Wie weet wat ik hieraan kan doen?
Bedankt voor de suggesties alvast.
Sjaak
Ik kan niet geheel plaatsen welke dop op welke moer jij precies bedoelt..
Kun je iets specifieker zijn of een fotootje plaatsen?
grR
Re: LHM lekkage bovenaan veerpoot
Ries schreef:Ik kan niet geheel plaatsen welke dop op welke moer jij precies bedoelt..
Kun je iets specifieker zijn of een fotootje plaatsen?grR
Ik zag ze laatst ook voor het eerst, maar er zijn XM’s -ik weet niet of ze ooit allemaal daarmee geleverd zijn- die een plastic dopje op de moer van de veerpoot hebben. Die moer zet de veerpoot vast aan de veerpootschotel.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Klopt!
Ik ben even onder de kap gedoken en heb dezelfde dopjes die over een forse moer geschoven zijn.
Kun je er zo aftrekken.
Als ik dat zo bekijk kan ik mij er niets bij voorstellen waar dan die olie vandaan kan komen.
Die moer ligt immers hoger dan de aansluiting van de bol en de andere kant de leiding.
Vreemd..
grR
oud topic maar ben hier uiteindelijk wel achter gekomen…
er zitten 2 rubberen (viton) ringen (met verschillende diameters) in de
veerpoot schotels (zie nrs. 11 en 12) die na een gebruiksduur van een aantal jaren gaan uitharden en krimpen waardoor ze LHM gaan doorlaten…
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Heb je daar 3 jaar voor nodig gehad?
wel zo handig als iemand er ooit op zoekt dank voor de oplossing zou ik zeggen, die kar ligt wsch al 2 jaar op de sloop
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ries schreef:Heb je daar 3 jaar voor nodig gehad?
Sjaak is niet zo snel…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
zullen we eens een rondje beneluxbaan doen, kijken hoe die beierse roestbak kleiner wordt in mijn achteruitkijkspiegel… doeiiiiiiii