Even mijn verhaaltje;
M’n vriendin had van haar ouders een AX 1.1 TGE gehad, maar ze had nog geen rijbewijs dus mocht ik er eerst een tijd mee rijden. Tsja, je raakt meteen verlieft op die kleine franse mormeltjes .
Ik ben er eerst nog bij de dealer een rondje gaan rijden in een Saxo VTS 1.6 8v, ook leuk maar ik was toch verlieft op een AX.
Dus ik op zoen naar een mooie.. Eigenlijk was er maar een uitvoering die ik wilde, een GTI (waarom? Tsja.. de lol van 95pk in dat kleine karretje)
Eerst nog ergens in Noord holland bij eentje wezen kijken, maar daar was echt teveel aan mis.
Dus ik zoeken, zoeken, zoeken… Toen zag ik dit topic en ben de volgende dag gaan kijken met m’n vader (in z’n golf..). Nouja, die werd het dus, de volgende dag papierwerk gereld en er mee naar huis gereden.
Specs:
AX GTI U9
153000 km (nouja dat is nu, toen ik hem kocht wat km minder )
7-jan-93
Rouge Mandarin
Dakraampje(handbediening)
electrische ramen
Er zitten nog wel wat minpuntjes aan de motorkap
Steenslag
Op de terugweg; Zo pa.. blijf jij maar lekker achter me..
Ik heb hem dus sinds mij en ben er nog steeds blij mee
Rouge Mandarin is echt de mooiste kleur
Tijdelijk een andere motorkap erop.. M’n broer is (leerling) autospuiter, maar met dit goede weer heeft hij geen zin om m’n kap over te doen .
Zelfs onder de kap ziet hij er goed uit:
Owja, en deze velg is niet helemaal mooi meer.
Het is echt een heerlijk wagentje om te rijden, snel, licht en kleeft op de weg.
Ik heb ‘m een paar weken terug laten nakijken bij Gert de jong in Aalsmeer omdat hij een lekke aandrijfaskeerring had en het wiel rechtsachter aanliep en ik er niet uitkwam.. Bleek de demper niet juist gemonteerd zijn, nouja dat was voor mij lastig te zien.
Ze hebben ‘m meteen nagelopen, alleen is de flens aan m’n kat een beetje doorgerot hij is verder goed, ze hebben ‘m aan de onderkant vastgelast dus dat word nog even kijken wat dat word.
Dingen waar nog wat aan moet gebeuren
-uitlaat/kat lassen (ik hoor hem nu blazen)
-motorkap overspuiten (broer schoppen )
-zwarte rand overspuiten (Welke kleurcode is dat?)
-skirts opnieuw vastzetten (er missen een paar clips)
-Uitvinden waarom ‘ie stationair een beetje stuitert (hij stuitert zo’n 50tpm) en soms een tikje gas nodig heeft om te starten.
-Velg vervangen
-Achter de koplampen zit een klein puntje roest, dat repareren voordat er een gat zit.
Zo.. Wat vinden jullie ervan?
AX GTI
Mooi , maar dat wist je al
Welkom ook op dit forum
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Hehe, tsja ik had ‘m via dit forum dus kon ik het niet laten
AX GTI
Snapik
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Zet m’n auto voor de deur neer, begint ‘ie water te lozen..
Aangezien ‘ie best vaak met een witte wolk (slecht)startte denk ik toch aan m’n koppakking, maarja het kan ook wat anders zijn.
Iemand tips?
AX GTI
ff koppakking laten testen..
Of kijken of je koelsysteem druk opbouwt…
Zou trouwens niet gek zijn, de meeste (zeker de GTI’s) hebben er last van…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Het het kwam wel gewoon uit het lozingsgat onder de vuldop.
Die witte wolken blaast hij wel al een tijdje, dus ik denk dat hij toch aan de binnenkant lek is.
Ik verdenk de koppakking ook omdat ik eergister de autobahn onveilig heb gemaakt (net geen 200, plankgas en 6600rpm) dat is ook niet echt bevordelijk voor de levensduur van zo’n ding
Aangezien hij volgens het onderhoudsschema toch een beurt nodig heeft wil ik die gekke witte wolk er ook uithebben. Zijn er behalve een koppaking nog andere dingen die dat kan veroorzaken?
AX GTI
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Bas_S schreef:Het het kwam wel gewoon uit het lozingsgat onder de vuldop.
Die witte wolken blaast hij wel al een tijdje, dus ik denk dat hij toch aan de binnenkant lek is.
Dan zat er te veel koelvloeistof in of de radiatordop is stuk.
Witte wolken kan ook komen omdat er altijd te korte ritjes in worden gereden. Dan condenseren er liters water in de uitlaat…
De dop ziet er goed uit en zat er goed op, van koelvloeistof zat er eerder te weinig in dan teveel ops:
Ik ga zo eens kijken of hij druk opbouwt (als ik nieuwe koelvloeistof heb gekocht)
Wie weet doet hij het zo gewoon niet meer
AX GTI
Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn koppaking nog goed is
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Heb hem weer bijgevult maar hij spuit er nog niets uit.
Echt raar, hij word (te) warm als ik onder de 50 rij, stationair koelt hij weer heel langzaam af.
Het ligt niet aan het weer(nouja, wel een beetje) gisteravond/nacht deed hij het ook (er was mist, dus ik neem aan dat het wat koeler was)
AX GTI
Kijk even je thermosstaat na…
Die kan je er zo uithalen en in een pan met warm water en eventueel een thermometer die tot 100 graden gaat en je ziet precies of dat ie open gaat en zo ja bij welke temperatuur…
En wanneer is je KVS voor het laatst vervangen?
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Dan rij je ‘ff een deuk in je carterpan… ops:
Tijd voor een mooie nieuwe, gelukkig in het carter niets beschadigd.
Deze had ik ook nog niet laten zien, hij moest er weer af om m’n nieuwe carterpan erop te zetten. (ik heb ‘m gloednieuw van Rebel GTI overgekocht)
Owja, en er zit nu ook een cup ECU in
AX GTI
Ben nu toch wel benieuwd hoe je die deuk erin gekregen hebt…
Durf eigenlijk niet zo goed te verlagen want die carter hangt daar wel erg gevoelig…
maargoed, nogmaals, nu niet alleen mooier maar nog sneller ook
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Tsja.. per ongeluk een vluchtheuveltje gepakt he ops:
Ik heb jullie hier een beetje verwaarloost, hier een update;
Nog even een foto van het spruitstuk:
Dan maar een ander uitlaatsysteem:
Staat niet eens zo heel verkeerd alleen het geluid is nog wel even wennen.
Kijk ook even naar de spatlappen
Het motortje pakt zo wel een stuk beter op, ik had niet verwacht dat het zoveel uit zou maken. Uitlaat ploft ook geinig bij het terugschakelen.
Vervanginsfiltertje erin en aanzuigbuis dichtgemaakt:
De motorkap staat inmiddels eindelijk in de primer:
AX GTI