Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Een witte BX 16 RS type 1:
deur63 schreef:Superdave schreef:deur63 schreef:Die BX op de onderste 2 foto’s heeft echt een prachtige kleur.. aubergine/rood achtig.. Een van de aller mooiste kleuren voor een bix
Dank je, hij was alleen wel lekker vies… voorderest voelde hij zich lkkr thuis in het zonnige frankrijk… het ritje naar Andorra vond de BX wat minder fijn….
Enne, hoezo vond ie dat minder leuk? toch heel raar, op de foto op je avatar lijkt hij helemaal niet die kleur..
Door de hoge/steile bergen werd de motor 100graden (maar niet warmer) heb ik voorderest niet gezien…
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Vind opzich het model niet eens zo gek van een 1.9 Break Service. Jammers dat ze slecht zijn afgewerkt dan. Maar het staat hem wel.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Die rode BX heeft wel een erg hoog kweil gehalte zeg ...
Daar was mijn 16v eigenlijk nog een tintje te donker voor…
Overigens heb ik in Hongarije ook regelmatig een bruine BX gezien, weet niet of ik er nog een foto van heb…
waar ik wel een foto van heb is:
Ben inmiddels wel vergten wat voor een uitvoering het was, ,maar ik meen een 19TRS
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Dat zal eerder een 16 TRS of een 19 TRD zijn, want een 19 TRS is pas geleverd vanaf juli 1986.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Trouwens, op Eurocitro in Le Mans reed ook deze rode 19 TD Evasion rond. Dit is dus de kale dieselvariant van de kale 1400 Break. Ziet er toch vreemd uit hoor, zo’n Break met in kleur meegespoten raamstijlen en dorpels…
Ami 8 Club (1970)
XBXG schreef:Trouwens, op Eurocitro in Le Mans reed ook deze rode 19 TD Evasion rond. Dit is dus de kale dieselvariant van de kale 1400 Break. Ziet er toch vreemd uit hoor, zo’n Break met in kleur meegespoten raamstijlen en dorpels…
Ik vond deze break (net zo kaal, maar dan een 19TD) ook wel erg stoer; ik heb me moeten inhouden om er niet op te gaan bieden:
Ich bin ein Breaker
karel schreef:XBXG schreef:Trouwens, op Eurocitro in Le Mans reed ook deze rode 19 TD Evasion rond. Dit is dus de kale dieselvariant van de kale 1400 Break. Ziet er toch vreemd uit hoor, zo’n Break met in kleur meegespoten raamstijlen en dorpels…
Ik vond deze break (net zo kaal, maar dan een 19TD) ook wel erg stoer; ik heb me moeten inhouden om er niet op te gaan bieden:
foto van de blauwe 19 TD Evasion
Als je goed kijkt zie je dat beide Breaks identiek zijn: 19 TD Evasion.
Die blauwe die jij hebt gefotografeerd is trouwens een ex-France Télécom Break!!
Soms zie je ook nog wel eens Citroën-bedrijfswagens in iets donkerder blauw. Dan zijn ze van de EDF/GDF geweest.
Ami 8 Club (1970)
XBXG schreef:Dat zal eerder een 16 TRS of een 19 TRD zijn, want een 19 TRS is pas geleverd vanaf juli 1986.
Dan was het een 16TRS…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
XBXG schreef:Er komt op Citromobile in Utrecht vaak een Engelse (ex-Ierse) BX 19 TD Service langs. Die was er ook in Le Mans, dus daar geen foto’s van genomen. Wel was er een TD Service in het lichtgrijs. Ik had deze nog niet eerder gezien en de eigenaar (van het Isle of Man) vertelde me dat ie langs had gezocht naar dit model. Het schijnt ook namens hem waar te zijn dat er slechts 50 exemplaren door Citroën gebouwd zijn voor de Ierse markt. Vooral de lasnaden bij de voordeuren en de onderkant van wat ooit een achterdeur is geweest zijn slecht afgewerkt…...
Zie ik nou een type1 achterbumper op die BX zitten? leuke uitvoering!
deur63 schreef:XBXG schreef:Er komt op Citromobile in Utrecht vaak een Engelse (ex-Ierse) BX 19 TD Service langs. Die was er ook in Le Mans, dus daar geen foto’s van genomen. Wel was er een TD Service in het lichtgrijs. Ik had deze nog niet eerder gezien en de eigenaar (van het Isle of Man) vertelde me dat ie langs had gezocht naar dit model. Het schijnt ook namens hem waar te zijn dat er slechts 50 exemplaren door Citroën gebouwd zijn voor de Ierse markt. Vooral de lasnaden bij de voordeuren en de onderkant van wat ooit een achterdeur is geweest zijn slecht afgewerkt…...
Zie ik nou een type1 achterbumper op die BX zitten? leuke uitvoering!
ik vinnut nix,
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
deur63 schreef:Zie ik nou een type1 achterbumper op die BX zitten? leuke uitvoering!
Nee, het is gewoon de stootrand die van het middenstuk af is; dat gebeurt wel vaker.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
zo ik ben terug van vakantie….
(en ik ben niet eens gespot )
Wat me opviel in frankrijk dat er veel meer kleuren zijn…
Zo heb ik een “zandkleurige” Bx gezien (egt om op te vretuh)
een Bx ourane (ook leuk)
een bleu romantique TRD Turbo type 1
Bx image zie je er ook veel
en nog veel meer
foto`s komen nog
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:een bleu romantique TRD Turbo type 1
Dat lijkt me erg sterk.
Er is geen enkele BX type 1 geweest met een turbodieselmotor.
Ami 8 Club (1970)
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
XBXG schreef:McDean schreef:een bleu romantique TRD Turbo type 1
Dat lijkt me erg sterk.
Er is geen enkele BX type 1 geweest met een turbodieselmotor.
laten we het dan maar houden op een TRD
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!