1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
td blok inbouwen
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 12 augustus 2006 11:00 PM

na een ander topic van het tunnen heb ik eigenlijk eens een vraag, omdat ik een caravan moet gaan trekken en er geen kopers op m’n diesel afkomen zit ik er aan te denken om een td blok(als ik er een kan vinden) in te bouwen in m’n zx zou dat gaan Confused:  en zit daar veel extra electronica bij Confused:  we praten over een 1.9d uit 1997 wie weet raad Idea  Confused:

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 13 augustus 2006 01:20 AM
  [ # 1 ]

Re: td blok inbouwen

stan schreef:

en zit daar veel extra electronica bij Confused:

De gewone D en TD (de XUD blokken) tot ergens in 98 zijn zonder motormanagement enzo, dus nauwelijks elektronica. Met enige handigheid en de juiste spullen of gewoon een complete sloper waar alles nog opzit, goed te doen.

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 13 augustus 2006 01:52 AM
  [ # 2 ]

diegene die een blok weet ik hou me aanbevolen Wink

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 25 augustus 2006 03:55 PM
  [ # 3 ]

Waarom zou een 1.9D niet sterk genoeg zijn voor een caravan?

Met mijn BX 1.9 met carb en met caravan er achter trok ik zo hard op dat die maat van me met z’n 205 1.1 me niet kon bijhouden Very Happy

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Gepost: 10 september 2006 03:41 AM
  [ # 4 ]
stan schreef:

diegene die een blok weet ik hou me aanbevolen Wink

als je het nog zoekt PB me even

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 10 september 2006 11:43 AM
  [ # 5 ]
Alcyone schreef:

Waarom zou een 1.9D niet sterk genoeg zijn voor een caravan?

Met mijn BX 1.9 met carb en met caravan er achter trok ik zo hard op dat die maat van me met z’n 205 1.1 me niet kon bijhouden Very Happy

Sja, maar da’s benzine. Wil je “leuk” een zware bak trekken dan is een turbodiesel wel zo comfortabel; de 1900 D valt dan ineens erg tegen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 11 september 2006 10:30 PM
  [ # 6 ]
karel schreef:
Alcyone schreef:

Waarom zou een 1.9D niet sterk genoeg zijn voor een caravan?

Met mijn BX 1.9 met carb en met caravan er achter trok ik zo hard op dat die maat van me met z’n 205 1.1 me niet kon bijhouden Very Happy

Sja, maar da’s benzine. Wil je “leuk” een zware bak trekken dan is een turbodiesel wel zo comfortabel; de 1900 D valt dan ineens erg tegen.

Idd. zonder caravan ook wel… Laughing

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 12 september 2006 04:24 AM
  [ # 7 ]
Ijs schreef:
karel schreef:
Alcyone schreef:

Waarom zou een 1.9D niet sterk genoeg zijn voor een caravan?

Met mijn BX 1.9 met carb en met caravan er achter trok ik zo hard op dat die maat van me met z’n 205 1.1 me niet kon bijhouden Very Happy

Sja, maar da’s benzine. Wil je “leuk” een zware bak trekken dan is een turbodiesel wel zo comfortabel; de 1900 D valt dan ineens erg tegen.

Idd. zonder caravan ook wel… Laughing

Mwah, als je een beetje kunt rijden valt dat best mee Wink
Ik rijd er met een 19 tgd break (lange versnellingsbak) iedereen uit (ok, niet op de snelweg), dan moet jij het met een berline zeker kunnen (en dat ook nog wel op de snelweg)...

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Gepost: 12 september 2006 04:57 AM
  [ # 8 ]
karel schreef:
Ijs schreef:
karel schreef:
Alcyone schreef:

Waarom zou een 1.9D niet sterk genoeg zijn voor een caravan?

Met mijn BX 1.9 met carb en met caravan er achter trok ik zo hard op dat die maat van me met z’n 205 1.1 me niet kon bijhouden Very Happy

Sja, maar da’s benzine. Wil je “leuk” een zware bak trekken dan is een turbodiesel wel zo comfortabel; de 1900 D valt dan ineens erg tegen.

Idd. zonder caravan ook wel… Laughing

Mwah, als je een beetje kunt rijden valt dat best mee Wink
Ik rijd er met een 19 tgd break (lange versnellingsbak) iedereen uit (ok, niet op de snelweg), dan moet jij het met een berline zeker kunnen (en dat ook nog wel op de snelweg)...

Normaal is een break bak korter

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 september 2006 05:01 AM
  [ # 9 ]

Ach, het gaat niet om de pk’s onder de kap maar de ezels achter het stuur Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Gepost: 12 september 2006 06:13 AM
  [ # 10 ]

klopt, dat heeft kees mooi geciteerd Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 12 september 2006 09:13 AM
  [ # 11 ]

Geplaatst: 25 Aug 2006 11:55   Onderwerp: 

————————————————————————————————————————

Waarom zou een 1.9D niet sterk genoeg zijn voor een caravan?

Met mijn BX 1.9 met carb en met caravan er achter trok ik zo hard op dat die maat van me met z’n 205 1.1 me niet kon bijhouden

Die auto komt met moeite de tunnels uitgereden in z’n 4 volgas 75km/h in de botlek tunnel in z’n 3 volgas 70km/h dit vind ik erg gevaarlijk vandaar.

de auto rijd geweldig daar gaat het niet om maar het moet wel veilig zijn.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 12 september 2006 03:19 PM
  [ # 12 ]
stan schreef:

Die auto komt met moeite de tunnels uitgereden in z’n 4 volgas 75km/h in de botlek tunnel in z’n 3 volgas 70km/h dit vind ik erg gevaarlijk vandaar.

de auto rijd geweldig daar gaat het niet om maar het moet wel veilig zijn.

Alstie eraan moet trekken is 75 in zijn vier veel te laag in de toeren.

Ik haal met mijn break (alstie moet werken) ruim 80 in 3 en dan kun je vaak nog weer door naar 4.
Echt, een 1.9D heeft, net als bijna alle andere motoren het maximale vermogen (let op, vermogen, niet koppel) in de buurt van het maximale toerental en als het nodig is moet je hem er gewoon naartoe jagen. Ik rijd in dergelijke gevallen puur op de toerenteller: bij het begin van het rode gebied schakel ik dan pas op en de airco en achterruitverwarming zijn natuurlijk op die momenten uit.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 12 september 2006 04:53 PM
  [ # 13 ]
Citroenbx schreef:
karel schreef:
Ijs schreef:
karel schreef:
Alcyone schreef:

Waarom zou een 1.9D niet sterk genoeg zijn voor een caravan?

Met mijn BX 1.9 met carb en met caravan er achter trok ik zo hard op dat die maat van me met z’n 205 1.1 me niet kon bijhouden Very Happy

Sja, maar da’s benzine. Wil je “leuk” een zware bak trekken dan is een turbodiesel wel zo comfortabel; de 1900 D valt dan ineens erg tegen.

Idd. zonder caravan ook wel… Laughing

Mwah, als je een beetje kunt rijden valt dat best mee Wink
Ik rijd er met een 19 tgd break (lange versnellingsbak) iedereen uit (ok, niet op de snelweg), dan moet jij het met een berline zeker kunnen (en dat ook nog wel op de snelweg)...

Normaal is een break bak korter

Klopt, ik vergiste me. De berline heeft een “lange” bak en trap je makkelijk tot de 180, een break een korte en die krijg je met pijn en moeite aan de 160, en dan wil je dat opschrijven en dan komt het er zo uit…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Gepost: 12 september 2006 06:07 PM
  [ # 14 ]

hehe, gebeurt iedereen wel is hé Wink

onze break zit bij 130op de teller(115-120 in het echt) op een ruime 3000toeren, misschien dat ik er ook maar effe een TurboD bak onderhang Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 12 september 2006 08:26 PM
  [ # 15 ]

Alstie eraan moet trekken is 75 in zijn vier veel te laag in de toeren.

Ik haal met mijn break (alstie moet werken) ruim 80 in 3 en dan kun je vaak nog weer door naar 4.
Echt, een 1.9D heeft, net als bijna alle andere motoren het maximale vermogen (let op, vermogen, niet koppel) in de buurt van het maximale toerental en als het nodig is moet je hem er gewoon naartoe jagen. Ik rijd in dergelijke gevallen puur op de toerenteller: bij het begin van het rode gebied schakel ik dan pas op en de airco en achterruitverwarming zijn natuurlijk op die momenten uit.

 

dat kan toch niet gezond zijn voor een diesel om zo veel toeren te draaien? Ik zit max zo rond de 3.000 a 3.500 toeren dan vind ik al dat ie jankt ik ben bang dat de motor het niet zo tof vind om tegen het rode aan te jagen.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook