Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
* en natuurlijk het lijntje op de bovenste “knik” van de deuren en spatborden!
Maar vet hoor! ik kom zaterdagavond zeker efkes kijken naar hem! zal tussen 18:00 en 19:00 worden!
toet denne!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
marx-7 schreef:BxBandit schreef:Oh ja nu zie ik het, dom van mij,
Ja je wou iets van een grilletje afslopen van een andere auto he, rondom de koplampen.
Ook niet helemaal
Welles:
marx-7 schreef:Zo zag ik gisteravond een oude Civic staan met een grilletje en randjs die al bijna de goede hoek hadden.
Ik denk dat ik binnenkort eens langs de sloop ga en eens rondneus tussen de grilletjes. Gril gedeelte eraf slijpen, en je hebt al bijna de goede randjes.
GTi of 16v velgen zou ik wel mooier vinden. Smaken verschillen, maar ik vind het altijd zonde als ik een Gti of 16v zie waar andere velgen op gezet zijn. Ik vind de originele lekker hoekig en wat dat betreft het beste passen ij het BX design. Maar ja je moet er maar net tegenaan lopen.
Eerlijk is eerlijk, je wagen is nog maar met moeite van een echte 16v MkII te onderscheiden. En de Progress stoelen zitten ook hardstikke goed, waar of niet?
BxBandit schreef:
GTi of 16v velgen zou ik wel mooier vinden. Smaken verschillen, maar ik vind het altijd zonde als ik een Gti of 16v zie waar andere velgen op gezet zijn. Ik vind de originele lekker hoekig en wat dat betreft het beste passen ij het BX design. Maar ja je moet er maar net tegenaan lopen.
Eerlijk is eerlijk, je wagen is nog maar met moeite van een echte 16v MkII te onderscheiden. En de Progress stoelen zitten ook hardstikke goed, waar of niet?
Bedankt voor het compliment
De Prog stoelen zitten inderdaad fantastisch, verbaasde me daar vorige week nog over toen ik naar antwerpen reed. Niet voor niets hebben we plannen om de Xantia van mijn broer waarschjnlijk ook van BX stoelen te voorzien, die gewone wat daar in zitten zijn echt niet om over naar huis te schrijven.
Wat de velgen betreft, ik ga misschien komende zaterdag bij iemand langs die nig een steje 15 inch speedlines heeft liggen. If the price is right wil ik daar nog over denken. Die vind ik dus echt schitterend. De originele 16V’s vind ik persoonlijk niet echt mooi en hoeven voor mij niet direct.
Wil ook effe langs de sloop gaan om een ander contactslotje te scoren want wat ik nu heb begint me te irriteren, bij elke bocht naar links valt me sleutel eruit , tevens werkt het stuurslot niet, en dat zint me niet helemaal.
@Mechuccio, bedoel je een rood lijntje langs de vouw in de deuren? Heb daar nog over na liggen denken en gezocht naar foto’s als voorbeeld maar die wat ik zag hebben dat lijntje namelijk niet…..Heb nog rood lint zat dus dat is het probleem niet
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
marx-7 schreef:De originele 16V’s vind ik persoonlijk niet echt mooi en hoeven voor mij niet direct.
Oh! Heiligschennis!
marx-7 schreef:@Mechuccio, bedoel je een rood lijntje langs de vouw in de deuren?
Ik denk dat hij de stootstrip bedoelt? Die is een stuk breder dan degene die je nu hebt. Kijk maar rechts op deze foto (ff scrollen), op de achterdeur, of op de foto bij mijn profiel:
Nee hoor, geen heiligschennis , ik heb geen echte 16V dus….
Maar ik heb al gezien wat ie bedoelt. Ter hoogte van de deurklinken moet een klein streepje lopen over de gehele flank…..is iets voor zaterdag!
Ik was meer aan ‘t denken over een flinke streep onderaan, maar das niet de bedoeling.
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
ik bedoelde inderdaad het dunne lijntje op de bovenste knik, die mist bij mij op de 2 linkerdeuren, verder zit ie wel overal. maar bij mij istie zwart. Moet dat nog eens fixen, maar eerst die verdomde bumper die scheefhangt waar ik maar geen tijd voor schijn te kunnen maken.
Op de 16v van bandit zie ik hem trouwens niet, maar ik dacht dat het een standaard 16v dingetje was.
Ik zal je trouwens zaterdag inderdaad ff bellen voor ik kom! moet ook nog naar een of ander hippie feest in venray gaan, dus zal niet lang blijven denk ik.
Maar wil wel ff het resultaat zien
groeten Tonie
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Mechuccio schreef:ik bedoelde inderdaad het dunne lijntje op de bovenste knik, die mist bij mij op de 2 linkerdeuren, verder zit ie wel overal. maar bij mij istie zwart. Moet dat nog eens fixen, maar eerst die verdomde bumper die scheefhangt waar ik maar geen tijd voor schijn te kunnen maken.
Op de 16v van bandit zie ik hem trouwens niet, maar ik dacht dat het een standaard 16v dingetje was.Ik zal je trouwens zaterdag inderdaad ff bellen voor ik kom! moet ook nog naar een of ander hippie feest in venray gaan, dus zal niet lang blijven denk ik.
Maar wil wel ff het resultaat ziengroeten Tonie
Hippie feest
Laat ik nou net de beegees hier op de radio horen heheh.
Staying alive…..
Ik wil zaterdag (indien je zou komen) wel effe snel naar je bumper willen kijken, ken nou alle bevestigingpunten uit me hoofd
Zou zo gepiept moeten zijn.
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
marx-7 schreef:Mechuccio schreef:ik bedoelde inderdaad het dunne lijntje op de bovenste knik, die mist bij mij op de 2 linkerdeuren, verder zit ie wel overal. maar bij mij istie zwart. Moet dat nog eens fixen, maar eerst die verdomde bumper die scheefhangt waar ik maar geen tijd voor schijn te kunnen maken.
Op de 16v van bandit zie ik hem trouwens niet, maar ik dacht dat het een standaard 16v dingetje was.Ik zal je trouwens zaterdag inderdaad ff bellen voor ik kom! moet ook nog naar een of ander hippie feest in venray gaan, dus zal niet lang blijven denk ik.
Maar wil wel ff het resultaat ziengroeten Tonie
Hippie feest
Laat ik nou net de beegees hier op de radio horen heheh.
Staying alive…..Ik wil zaterdag (indien je zou komen) wel effe snel naar je bumper willen kijken, ken nou alle bevestigingpunten uit me hoofd
Zou zo gepiept moeten zijn.
Haha jah, over hippies gespropken….
BEdankt voor het aanbod! maar kunnen we hem dan ook meteen fixen denk je? want het schuifblok links van de achterbumper is losgeraakt, dat zat ooit vast met iets dat nu alleen nog maar wat roestige prut is, ik zat te denken dat te gaan fixen met een gezonde hoeveelheid constructielijm en polyester matten.
Vandaag hoog bezoek en drukke dag gehad.
Allereerst vanmorgen naar de plaatselijke sloop alwaar een contactslot, pook en nog wat goodies uit een duitse “top” versie van eigenaar verwisseld zijn. Ook een paar zijpinkers van een VW Vento meegenomen die een stukkie strakker staan dan die knotsen wat origineel op de bx zitten. En ja, daar zijn VW’s dus goed voor
Contactslot verwisseld (nu valt mijn sleutel niet meer op de grond na een strak genomen bocht )
Rood lijntje over de flank geplakt
Pookknop geplaatst
Zijpinkers gemonteerd.
Daarmee bezig zijnde stopte de eerste digit die ik in mijn leven zag voor de deur met daarin Hel1 (Heleen) en deur63 (MarK), die de velgen kwamen halen. Leuk jullie ontmoet te hebben en aardig bijgekletst zou ik zeggen. Had nog nooit een digit gezien, en wat is dat toch een apart dashboard , kreeg gelijk ideeen voor een nieuw projectje….type 3 met digit-dash…..zal wel bij een idee blijven. Een uurtje later kwam Mechuccio (Tonie met vriendin) nog voorbij gekart en een mistlampje achterlatend zodat het lelijke gat in de bumper ook geheeld is
Had de pizza gesmaakt? Wij maar lullen over de bx’en en och het arm meiske lag te sterven van de honger…..
Goeie kritieken gekregen over mijn werk de afgelopen maanden, en dat is goed om te horen.
Uiteraard weer een paar fotootjes geknipt van het werk van vandaag en de rode 16V van Tonie erbij. Jammer dat ik vanmiddag geen foto’s gemaakt heb van de digit, helemaal vergeten ops:
http://www.mijnalbum.nl/Album=XSEILKC6
p.s. Tonie, mocht je die gast nog te pakken krijgen over dat spoilerke van de zx, dan hoor ik het wel…..kan ik weer eens richting roermond komen!
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Ik vond het bezoek ook hartstikke gezellig hoor MarC. Jouw BX is echt een plaatje (en niet alleen op meer dan een meter afstand maar ook van dichtbij). Ik heb nooit naar de foto’s gekeken, dus het was echt een verrassing, maar my god, wat een mooie wagen!
Voor mij was het trouwens de 2e keer dat ik een (/deze) Digit had gezien, maar wel de eerste keer dat ik erin gereden had. Wat een ervaring zeg, echt magnifiek.
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Het werd een broodje döner
Jammer dat ik Heleen en MarK gemist heb, mja, komt wel een volgende keer, Ik moet zowieso hoognodig eens naar MarK toe voor wat goodies
Maar ehm MarC dat heb je echt heel mooi gedaan! ziet er echt schitterend uit! heb ook al reactie van die vriend van me gehad, maar gek genoeg heeft hij ze niet overgehouden van zijn vulkaantjes, hij was zelfs zelf nog op zoek naar een spoilertje. nja, ik hou mijn ogen voor je open!
ook ik heb nog wat fotootjes geknipt!
klik op de kleintjes voor grotere!
jaja, ik heb vandaag ook het progmonster mogen bekijken! ben stiekum ook wat dichterbij geweest dan de toegestane 1 meter, en heb al het werk bewonderd. ik had al veel over dit project gelezen, maar het was leuk om het ook eens te zien. de auto is van binnen ontzettend gaaf, geen sleet op de stof of zo. afijn, lekker gekletst, en vier velgen zwaarder weer weggereden. overigens passen die velgen (met banden) wèl in de kofferbak bij de rest die er al in zat, moet ik misschien toch een foto van maken.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Hmmm, Progmonster…......die benaming kende ik nog niet maar ik vind hem geweldig!!!
Die gaan we onthouden!
Vanmorgen kwam er al een buurman op me af toen ik met mijn monsters (honden) op straat kwam…...eeuuh Marc, wat was dat gister allemaal met die bx-en? Ben je weer met een club bezig?
Er verschijnen ook nog wel eens wat rx-7’ens in de straat namelijk.
Mooie foto’s Tonie, heb ze al allemaal gesaved. Mijn telefoon is een jaartje oud en dan zie je het verschil in detail toch wel heel duidelijk met die foto’s wat er bij de jouwe uitrollen.
Lampje zat er al in voordat jullie aan de kebab zaten
Plakkertjes ben ik je dankbaar voor, maar gaan pas op het setje velgen waar ik ook echt tevreden over ben, zou anders zonde zijn.
MarK, Ik wil dat schermpje eigenlijk wel eens een keertje zien, zag er namelijk erg gelikt uit op de foto’s. De zin ontgaat me een beetje, ook hoe je het eventueel wil gebruiken of wat de functie is maar als het werkt overtuig je me mischien en wil ik het ook heheh
Tsja wat de kleur betreft van de bix, iedereen die hem gezien heeft vind het kleurverschil wel meevallen. Ben ik dan toch zo’n pietlut die er zich aan stoort :
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Ik kom wel eens een keertje langs hoor, als de computer in de auto ligt enzo. Ik denk dat ik er vandaag weer een beetje aan ga prutsen, anders komt het nooit af.
Maareh.. Ik vind het kleurverschil wel meevallen hoor. Als ik bij jou ben moet je eens naar m’n motorkap kijken, die is ook lichter dan de zijschermen. Bij jou valt het alleen op als je WEET dat er kleurverschil is. Maar vooral bij de achterspoiler is het zichtbaar (al moet je dan toch nog best je best doen).
Totaal aantal Berichten: 251
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
wat ik hier mis in dit verhaal is dat marc en ik op ingenieuse wijze bij mijn xant een achterruitenwisser hebben aangesloten inclusief micro-switch. o, o, o, wat zijn we toch goed!!!
( of is dit de verkeerde afdeling?? )
mooie auto geworden, marc, ik ben wel eens benieuwd naar de reactie van die twee kippen waar je de auto van gekocht hebt vorig jaar voor 125,- euri!!, incl. 3/4 tank. die weten niet wat ze zien. waarschijnlijk geloven ze ook niet dat de prog nu ongeveer 5 keer zo duur is geworden. we zeiden al in het begin dat deze bx in basis een goede auto was en dat heeft zich gelukkig ook bewezen.
groeten Pasqual.
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0