Uit BNDeStem van vandaag:
Klopt zijn beeld van de gemiddelde DS-rijder een beetje? GroenLinks wordt met sterren als Rita en Jan Peter natuurlijk wel steeds meer het overwegen waard, maar dat staat los van het bezit van een DS.
Die Aston Martin is trouwens misschien voor Jort wel aanleiding geweest om tegen Georgina te zeggen: “ik wou dat jij zo’n wonderschoon front met karakteristieke grille had”. En toen kwam de vergroting,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Laat die Jort eerst maar eens aan het werk gaan voordat ie hardwerkende mensen die hun zuurverdiende geld in hun Dsen stoppen, tegen de schenen schopt.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Re: Ben jij zo’n muffe vijftiger?
ID66 schreef:Uit BNDeStem van vandaag:
Klopt zijn beeld van de gemiddelde DS-rijder een beetje? GroenLinks wordt met sterren als Rita en Jan Peter natuurlijk wel steeds meer het overwegen waard, maar dat staat los van het bezit van een DS.
Woehaha…
Laat ik het zo zeggen….als IK op Groenlinks moet stemmen….ga ik een Opel Kadett kopen (en er in rijden ook)
Ontopic : Nee, er klopt niks van…maar dat zijn we wel gewend van die Kelder.
Totaal aantal Berichten: 132
- C5 1.8 16V Ligne Business
Ik reed een DS toen ik 25 was,en vrouwen vonden mij en die auto wel een interessante combinatie.
Dat is mij van het DS rijden bijgebleven.
Totaal aantal Berichten: 132
- C5 1.8 16V Ligne Business
Dmon schreef:Jort Wie?
Jort trap maar terug in de Kelder.
Totaal aantal Berichten: 777
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Toen ik me snoek kocht was ik een muffe 32-er
Je vraagt je af hoe die Kelder over BX rijders denkt.
Nou ja…..la maar
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ik ben er 42 nu ik de kans had er een paar te kopen (DS+SM),maar muf ben ik er nog steeds niet door geworden!
Die Jort ,ziet er mij zelf wel muf uit!!
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Uit de politieke discussies die wij zo zorgvuldig mogelijk proberen te vermijden op het forum, is wel gebleken dat Citrofielie totaal los staat van politieke kleur. Die kelder blaat maar wat, had je het anders verwacht?
En wees nou eerlijk, het is toch fantastisch om een liefhebberij te hebben die onder een zeer breed publiek enorm populair is!
Kijk op Citromobille, de diversiteit van het publiek maakt het juist super. Het maakt niet uit hoe of wat je bent, in een Citroen “hoor je er bij!”
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
patje74 schreef:Uit de politieke discussies die wij zo zorgvuldig mogelijk proberen te vermijden op het forum, is wel gebleken dat Citrofielie totaal los staat van politieke kleur. Die kelder blaat maar wat, had je het anders verwacht?
En wees nou eerlijk, het is toch fantastisch om een liefhebberij te hebben die onder een zeer breed publiek enorm populair is!
Kijk op Citromobille, de diversiteit van het publiek maakt het juist super. Het maakt niet uit hoe of wat je bent, in een Citroen “hoor je er bij!”
Ik ben naar Eurocitro geweest,en daar was het echte liefde wat je zag
De dames (de meeste toch) werden zorgvuldig gekoesterd! tijdens de ronde op het circuit, was er een DS stilgevallen en die man had werkelijk de tranen in de ogen
Kees-Jan Smit schreef:Toen ik me snoek kocht was ik een muffe 32-er
Poe lang geleden ik dacht dat ik toen een goede muffe 31 was
I believe i can fly
Toch zal het hoog tijd worden voor deze muffe 56’er dat hij weer eens een ritje gaat maken met een DS…de laatste keer was ik 17 jaar (in 1967)...wel in een gloednieuwe Pallas, ik probeerde toen Citroenmonteur te worden (wat helaas geen succes werd )...en mocht toen met de chef monteur mee tijdens een proefrit.
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Dus door mijn stemgedrag zou iek over twintig jaar zo’n muffe DS moeten rijden?
Goh, ik was 18 toen ik er de eerste keer in reed en 23 toen ze van mij werd…
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
40 en waarschijnlijk geen groen links, maar in ieder geval alles rechts van de PvdA zeker niet. Wel erg muf. Van de olie en het vet!
If it runs, don’t fuck with it (Arnold Duijvestijn)
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik was in ieder geval blij verrast toen ik las dat Jort de DS in zijn Top 5 heeft opgenomen….zij het op de laatste plaats.
Minder blij was ik met het korte verhaaltje dat erbij stond,en waar we met z’n allen blijkbaar stevig over struikelen:
-nee;ik ben geen vijftiger (duurt nog 20 jaar),
-Muf ben ik ook niet,al ruikt m’n auto dat soms wel..,
-ik moet ook bekennen dat ik geen GroenLinks stem (schijnbaar hebben wij Citronisti de naam ‘hippies,excentriek en treehuggers’ te zijn,iets dat 2CV-rijders ook veel verweten wordt).
Ik nodig Jort bij deze dan ook van harte uit op het eerstvolgende DS-evenement (najaarsgebeuren in Enkhuizen bijvoorbeeld),om eens van dichtbij te ervaren hoe ‘muf’ die ‘GroenLinks-stemmende vijftigers’ nu werkelijk zijn.
‘Spirit of avant-garde’