2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
ruit van de linkervoordeur
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 26 augustus 2006 08:36 PM
  [ # 16 ]

Citroën staat er nu niet direct bekend om z’n degelijkheid. Door de bank genomen valt het allemaal redelijk mee, maar er zijn idd van die typische dingetjes zoals 5 decenia lekkagegevoelige stuurhuizen, of b.v. de raammechaniek van de XM type II. Maargoed het is zoals het is; de XM wordt al 6 jaar niet meer gemaakt en dat mechanisme dus waarschijnlijk ook niet meer. Nu is het gewoon een kwestie van slim inkopen en een beetje huisvlijt en je hebt weer een prima raambediening. Er zijn hier legio mensen op het forum (incl ik) die een klein voorraadje bij elkaar sprokkelen aan onderdelen, voor het geval er eens zo’n gevoelig onderdeeltje de geest geeft.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Kilometervreter
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 10-04-2006

Gepost: 26 augustus 2006 10:29 PM
  [ # 17 ]

Ik kwam enkele dagen geleden op Speurders of Marktplaats nog een elektrische raambediening tegen. Ze worden dus nog wel aangeboden. Zelf heb ik er eentje gehaald bij de schone sloperij in Marknesse. Kostte ongeveer 100 euri, en daarna enkele uren sleutelen, want bij een type II kom je er inderdaad niet makkelijk bij. Maar het is wel te doen.

En een setje Torx aanschaffen is bij een Citroen ook niet overbodig. Buiten het openen van de deuren heb je voor alles een Torx nodig.

XM 2.1D ‘92       (exit bij 400.000 km)
Xantia 1.9 TD ‘93 (nu bij Hogervp in goede handen)
XM 2.1 TD aut ‘00 (om te zweven)
Vito 112 CDI "02 (als werkpaard)

Profiel  
 
Kilometervreter
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 10-04-2006

Gepost: 26 augustus 2006 10:40 PM
  [ # 18 ]

Sorry, het is Nagele en niet Marknesse.
Maar ja, vanuit Zoetermeer maken die paar kilometers ook niet meer uit.

XM 2.1D ‘92       (exit bij 400.000 km)
Xantia 1.9 TD ‘93 (nu bij Hogervp in goede handen)
XM 2.1 TD aut ‘00 (om te zweven)
Vito 112 CDI "02 (als werkpaard)

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 27 augustus 2006 04:21 AM
  [ # 19 ]

Ik vind het wel veel geld wat ik hier links en recht hoor wat betaald wordt voor raammechanismen. Ik heb een Gronings forumlid 2x meegeholpen met het slopen van een type II voor o.a. dit onderdeel en meer dan €35 p.s. werd er toch echt niet betaald.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 27 augustus 2006 06:15 PM
  [ # 20 ]

Begrijp ik het goed en is hier iemand op zoek naar een compleet mechanisme voor de bestuurderskant van de type 2 ?

Ik heb als het goed is zo’n ding liggen, verkeerd ingekocht, omdat ik het mechanisme zocht voor achter en type 1. Volgens mij heb ik er wel mee lopen rommelen, maar hij is nog compleet.

Mocht er interesse voor zijn, dan wil ik wel kijken of ik hem nog heb liggen. De prijs is zacht (ik heb er geloof ik 40€ voor betaald en speel het liefst quitte) en als ik er echt aan heb lopen rommelen dan kijk ik dat eerst na.

Ik hoor het wel, als ik moet gaan kijken in de berging.

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
leo greiner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 10-10-2005

Gepost: 28 augustus 2006 01:58 PM
  [ # 21 ]

xm raammechanisme lv type 2

jazeker, ik zoek zo’n mechanisme. Geef me even je persoonlijk email adres. Dat werkt makkelijker. Het mijne is: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken). Groeten
Leo

Profiel  
 
leo greiner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 10-10-2005

Gepost: 02 september 2006 08:17 PM
  [ # 22 ]

xm ruit

ik heb een raammechaniek kunnen bemachtigen voor een verantwoorde prijs en zal jullie op de hoogte houden hoe het is verlopen met het monteren.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 02 september 2006 10:11 PM
  [ # 23 ]

De serie 2 raammechanismes zijn gewoon te repareren…....Hij gaat kapot doordat de staalkabel doorroest…...Via E-bay kan je kant-en-klare reparatie-sets met RVS kabel kopen voor 2 tientjes

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 03 september 2006 02:40 PM
  [ # 24 ]

Willem,

Ik heb even gezocht op E-bay maar kom ze niet tegen,
heb je een linkje?

Grtz,
Sjako

Profiel  
 
jan van tiggelen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 13-10-2005

Gepost: 03 september 2006 02:55 PM
  [ # 25 ]

En anders naar de fietsenzaak voor 2 RVS remkabeltjes en een paar afsluitoogjes. Kost minder dan een tientje, werkt ook perfect!
Jan

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 04 september 2006 11:00 PM
  [ # 26 ]

Hoe weet je dan de juiste lengtes? Met die gebroken kabel
is het niet meer zo makkelijk na te gaan…

Sjako

Profiel  
 
jan van tiggelen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 13-10-2005

Gepost: 05 september 2006 02:05 AM
  [ # 27 ]

Beetje experimenteren. Je bevestigt ze eerst in het wieltje van de motor; daarna in het schuifding dat het raam op en neer laat gaan. Systeem moet een beetje onder spanning staan (de spanveren bij de motor pakweg een cm ingedrukt). Dan testen en als alles goed is de kabels afknippen en de bevestigingsoogjes in het schuifding goed vast aandraaien. D’r zijn trouwens een paar goede handleidingen op het XMNL forum van (inclusief foto’s).
Succes en groeten,
Jan

Profiel  
 
leo greiner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 10-10-2005

Gepost: 05 september 2006 10:14 PM
  [ # 28 ]

ruit van de linkervoordeur

dat schuifding in de deur heet volgens mij een raamgeleider. Dat is een onderdeel dat in de 2cv wereld onbekend is.

Profiel  
 
leo greiner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 10-10-2005

Gepost: 09 september 2006 05:21 PM
  [ # 29 ]

ruit xm

ik heb via de onderdelenlijn een mechaniek gekocht. er bestaan verschillen in deze mechanieken. Bij het defecte mechaniek liep de kabel open en bloot bij het ‘nieuwe’mechaniek zit er een kunststof huisje omheen. Het monteren van het mechaniek heeft ongeveer 2 en een half uur gekost.

Profiel  
 
leo greiner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 10-10-2005

Gepost: 10 september 2006 04:04 PM
  [ # 30 ]

xm lv ruit raam mechaniek

Ben ik er toch nog niet helemaal. Je hebt aan de bovenzijde van het deurpaneel dat schuifje van de vergrendeling. Als ik dat monteer en ik hoor keurig klik werkt de vergrendeling toch niet.Maar hoe krijg ik dat nu voor elkaar. Ik denk erover om het deurpaneel aan de onderzijde los te halen en het ijzertje vast te houden terwijl ik de plastic schuifje er van bovenaf op probeer vast te klikken. Weet iemand een andere oplossing?

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook