Startmotor staat dood
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27884

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 augustus 2006 02:05 PM

ik ben van mijn Xsara gewent dat hij altijd direct aanslaat.
ik heb de laatste tijd steeds vaker dat ik start en dan de startmotor even even hoor en dan niets. (stil dus)
contact terug en opnieuw en daarna werkt het direct weer Smile

soms slaat de motor ook wel eens wat moeilijker aan, het is niet dat ik lang moet start en hij daarna aanslaat, maar het lijkt erop alsof de motor langzaam aanslaat. ik hoor de motor dan ook al beetje lopen voordat de toerenteller oploopt. (ik hoop dat het te volgen is Rolling Eyes )

dit 2de probleem heb ik soms de eerste keer met starten, en soms na het doodslaan van de startmotor bij de eerste poging.

dit heb ik al een aantal maanden maakte me er eerst geen zorgen over aangezien het 1x in de 1 a 2 maanden gebeurde.
het komt nu alleen steeds vaker voor, richting de 1 a 2 keer in de week…

dit alles is niet alleen bij de eerste start smorgens vroeg, soms doet hij het dan prima en later op de dag een keer. soms alleen de eerste keer.

moet ik me zorgen gaan maken of… Confused:

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 26 augustus 2006 02:18 PM
  [ # 1 ]

Tja, zorgen maken… Op zich is het vervangen van een startmotor een “relatief eitje”. Doe je het niet, dan is de kans groot dat hij op een dag (na een paar dagen stilstand) niets doet. Een klap met de hamer zal hem dan wel weer in werking zetten, maar je zit er niet op te wachten natuurlijk.

Voor je hier aan begint kan je natuurlijk ook nog even de aansluitingen + bedrading checken. Misschien is het heel simpel en zit de massa een beetje los.

Profiel  

robbie25cx
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314

Gepost: 26 augustus 2006 02:36 PM
  [ # 2 ]

mijn startmotor werd ook steeds slechter, onder het motto van “hij doet t nog en ik vervang m wel als ie slechter wordt” gewoon doorrijden. En wat denk je Laughing  Laughing  ineens deed ie helemaal niks meer Shocked gelukkig stond ik op mijn werk en kon ik m binnen de poort duwen, maar als je ergens halverwege groningen staat, ben je niet blij Crying or Very sad

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 27 augustus 2006 12:31 AM
  [ # 3 ]

wat doet een nieuwe startmotor in de kosten?

matriaal en arbeid?

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 augustus 2006 12:48 AM
  [ # 4 ]

Je kunt hier een prijsopgave aanvragen.

En je sleuteld hem er toch zeker zelf even in niet?

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 27 augustus 2006 12:52 AM
  [ # 5 ]
patje74 schreef:

Je kunt hier een prijsopgave aanvragen.

En je sleuteld hem er toch zeker zelf even in niet?

ik heb helaas weinig sleutel ervaring Sad

en zover ik begrijp is het niet al teveel werk, dus zal het bij de dealer ook niet al te duur zijn.
dan heb ik het idee dat ik meer schade kan doen dan kan besparen Surprisedops:

ben er nogal afhankelijk van Wink

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 augustus 2006 07:14 AM
  [ # 6 ]
arjan_verkade schreef:

wat doet een nieuwe startmotor in de kosten?

matriaal en arbeid?

Vervangen? misschien kun je de koolborstels nog vernieuwen, die dingen kosten heel weinig.
En anders schoonmaken, wil ook weleens helpen.

Bij een Xsara met 1.4 TU motor kom je er makkelijk bij in tegenstelling tot een AX, de startmotor zit bij een TU aan de achterkant.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook