ff naar “Sport” geschopt…:D
hoeveel punten voor op de nummer 2 in het klassement??
‘Seb’ ligt nu 30 punten voor op de nummer 2, Subaru-rijder Solberg.
Dit seizoen volgen nog de wedstrijden in Spanje en Australie, maar daarbij kan Sebasian Loeb niet meer meer worden ingehaald door Petter Solberg.
Bij de constructeurs is Citroen nu ook al wereldkampioen.
Ook iets heftigs: Citroen heeft dit jaar (tot nu toe) slechts 2x een uitvaller gehad in alle wedstrijden met de beide auto’s.
Ford heeft er nu 6 gehad, en het Citroen-broertje Peugeot lijdt heftig met de nieuwe 307 WRC met al 10 uitvallers (niet best voor het ooit zo gevierde team)
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
van peug kan liggen aan de 307….
nieuwe auto, zitten meestal wat foutjes in!
Peugeot is met de 307 nogal heftig aan het rommelen met de versnellingsbak…
begin dit jaar begonnen ze met een 4-bak, vanuit het standpunt dat de motor koppel voldoende had hiervoor.
zijn ze weer overgestapt op een bak met meer versnellingen, maar nu komt het regelmatig voor dat voor Gronholm briesend als een paard aankomt aan het eind van een klassementsproef met slechts 1 (meestal de 3e of 4e) versnelling.
en je zult begrijpen dat zoiets niet lekker accelereert !!
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Hehe, kan ik weer lekker een vriend van mij uitlachen met zijn Subaru, die vorig jaar nog liep te juichen omdat Solberg net op het randje gewonnen had.
Klasse hoor voor Citoen en Loeb, word er nog eens bewezen dat Citroen absoluut niet ondergeschikt is voor de andere merken
Wat ik overigens niet begrijp is dat Peugeot het zo veel slechter doet als Citroen…. Moet toch net als de personen auto’s grotendeels dezelfde auto zijn?
Ik begrijp zowieso toch al niet dat PSA met beide merken mee doet met WRC…. maar dat is weer een ander verhaal.
theiz schreef:Wat ik overigens niet begrijp is dat Peugeot het zo veel slechter doet als citroën…. Moet toch net als de personen auto’s grotendeels dezelfde auto zijn?
Ik begrijp zowieso toch al niet dat PSA met beide merken mee doet met WRC…. maar dat is weer een ander verhaal.
WRC is om te laten zien wat je als MERK kan presteren !!!
dit ook tegenover je fans/aanhangers
Citroen doet het voor ons citroen fans/rijders (in 2004) UITSTEKEND
Dit staat dus los van het begrip/groep PSA (PSA krijgt naar mijn idee ook meer aanhanges/fans door te rijden met twee merken dan 1.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Maar die auto’s zullen toch niet zo veel verschillen?
je weet niet half ,........................ hoeveel
Je gaat nou toch niet een peugeot vergelijken met een citroen ops:
deze twee teams staan volledig los van mekaar; denk bijv. alleen maar eens aan de versnellingsbak van beide merken
peugeot: heeft het gehele jaar problemen met de bak gehad
citroen: NOOIT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en dan noem ik maar 1 verschil
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:je weet niet half ,........................ hoeveel
Je gaat nou toch niet een peugeot vergelijken met een citroën ops:
deze twee teams staan volledig los van mekaar; denk bijv. alleen maar eens aan de versnellingsbak van beide merken
peugeot: heeft het gehele jaar problemen met de bak gehad
citroën: NOOIT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!en dan noem ik maar 1 verschil
Dat zijn toch de afdelingen Citroen Sport en Peugeot Sport :
Overigens heeft Citroen het altijd goed gedaan in de WRC, voorgaande jaren en ook de ZX-Rally was heel goed. Wel jammer dat het imago/aanzien niet groter word van Citroen, aan de andere kant is het altijd leuk om tegen een Subaru rijder te zeggen dat ze verloren hebben van een Citroen.
tja, in mijn ogen kan Citroen nog veel beter gebruik maken van dit succes door bijvoorbeeld meer sportievere versies aan te bieden.
een beetje zoals de C2 GT, de wat spartaans/sportieve C2 uitvoering die in Engeland leverbaar is.
feit blijft natuurlijk dat Subaru met de Impreza WRX / STI een dijk van een auto in de showroom heeft staan voor ‘relatief’ weinig geld.
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)