2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Zwaar rokende en trage 2.5td
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 27 augustus 2006 02:09 AM
  [ # 16 ]
Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 27 augustus 2006 02:38 AM
  [ # 17 ]

Lijkt me nogal offtopic. Als ik jouw 2 liter koop dan kan ik net zo goed niks doen. Een 2 liter is net zo traag als mijn 2.5td nu….

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 27 augustus 2006 03:04 AM
  [ # 18 ]

ff resumeren…

je hebt het probleem gevonden (de rest vd motor is nog okee), je hebt een monteur die t kan oplossen (want t is een bekend euvel), je weet hoeveel uur werk t is, maar je wil t alleen niet betalen…

rij dan geen XM…  Twisted Evil


niet dat ik dat soort facturen zo makkelijk kan/of wil betalen….  Rolling Eyes

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 27 augustus 2006 01:11 PM
  [ # 19 ]

Als het zoveel werk is, so be it, maar gezien de eenvoud waarbij je bij de 2.1td dit kon doen geloofde ik niet dat dit zo moeilijk was. Ik was dus opzoek naar de missing link.

Met dank aan DS23 en XMNL is die gevonden. DS23 gaf mij als tip om de oude computer te monteren, en op XMNL heb ik een howto gekregen waarbij het met 2 uurtjes gepiept kan zijn.

Daar was ik naar op zoek.

Wat duur is, is duur. Maar soms kun je met logisch nadenken veel geld besparen.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 27 augustus 2006 01:32 PM
  [ # 20 ]

Nou mooi dat je een alternatieve oplossing hebt.

Waar was die EGR klep in principe voor bedoeld?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7316
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 27 augustus 2006 01:39 PM
  [ # 21 ]
ieksEmmu schreef:

Nou mooi dat je een alternatieve oplossing hebt.

Waar was die EGR klep in principe voor bedoeld?

pagina 22 op de volgende link Wink

 

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 15 september 2006 01:10 AM
  [ # 22 ]

Helaas, er is toch wat anders aan de hand. Vandaag is de EGR dichtgezet en hij blijft roeten en traag zijn.

Mijn garagist denkt dat het de Luchtmassameter kan zijn. Ondanks dat deze bij het uitlezen geen rare waardes geeft. Wat is jullie mening ?

Gr.

Sander

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 15 september 2006 12:57 PM
  [ # 23 ]

uitwisselen met die van de slopert en kijken wat er gebeurt

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 15 september 2006 09:03 PM
  [ # 24 ]

Zit er helaas niet op, anders natuurlijk allang geprobeerd.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
leo greiner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 10-10-2005

Gepost: 21 september 2006 11:55 AM
  [ # 25 ]

trage 2.5 turbo

Zo lang als ik sleutel is mijn ervaring dat het eigenlijk nooit één ding is.
Ik wil je van mijn ervaring op de hoogte brengen. In het midden van het schutbord zit een klein kastje. het volume van twee luciferdoosjes. Aan dat kastje zitten twee rubberen slangen en een stekker. Bij mij was één van de pijpjes waarmee de slang op het kastje zit afgebroken. Daardoor bleek mijn turbo niet te werken en had ik eigenlijk ee 2.1.  Kon ik ook goed mee uit de voeten maar ik heb dat kastje laten vervangen. Ik schrok me rot toen ik op de snelweg kwam en een beetje gas gaf. Een forse zwarte pluim maar trekken die auto, trekken, het is weer een fantastische auto. XM 2.5 turbo diesel rijden is niet goedkoop maar het is fantastisch.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook