ik ben mijn GS pallas aan het renoveren (voor liefhebbers: http://www.fresh-art.nl/gs )
weet iemand hoe je de chromestrips rond de achterramen kan verwijderen?
de strips op de deuren gaan er vrij makkelijk af.
Bij de achterramen veel moeilijker..ik ben bang dat ik ze verbuig en er niet meer op krijg…
weet iemand nog hoe ik aan een paar deuren kan komen?
zoals te zien is op de foto’s zijn ze nogal bobbelig (logisch: de auto komt uit hartje Parijs)
En de hoeken van de bumpers wil ik misschien vervangen..
Vooral de bestuurdersdeur wil ik vervangen…
Bij de rechterkoplamp heeft het glas losgelaten van de achterkant.
Het achterste deel van de koplampen zijn van keramiek en het voorste van een soort kunststof.
Toch wordt het best heet.
Weet iemand waarmee ik het kan lijmen? (hittebstendige kit ofzo)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
GS
De chromen sierlijstjes rond het achterste zijraam krijg je er alleen maar af met gedemonteerde ruit. Met de ruit erin is het mij nog nooit gelukt om ze heel te laten.
Aan gebruikte deuren kun je nog wel komen , net als nieuwe. Het is alleen even zoeken.
wat de koplamp betrefd kun je het glas er weer voor lijmen met glaskit , of een andere lamp opzoeken. Maar of de achterkant an keramiek is :
En het voorste van kunstof :
p.s. op de foto´s zie ik dat je de roosters hebt dichtgelast in de keienvanger. Heb je er wel bij stilgestaan dat dit koelopeningen zijn :
Niet echt handig lijkt me om die dicht te lassen
Re: GS
>dank voor de tip mbt de lampen.
Heb je nog een idee waar ik die deuren kan krijgen?
ik weet alleen van Gompel en citrotech, die zal ik zowiezo even vragen…
Hoe krijg ik de achter-zijruiten eruit dan?
moet je dan de buitenste rubbers eruit trekken?
Krijg ik ze er dan wel weer in?
Dan moet ik toch maar weer een paar sleuven in de kinnebak frezen.
De roostertjes waren te slecht (doorgeroest verbogen) om nog aan te schuren.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Deuren kun je vinden bij verschillende bedrijven. Nieuwe trouwens ook.
Ook de GS-A vereniging heeft ze , moet je wel eerst lid worden
De achterste raampjes krijg je er net zo uit als de rest van de vaste ramen. Je pakt een stompe schroevendraaier o.i.d. ( met een scherpe druk je het rubber kapot ) en begint in een hoek het rubber over de rand te drukken. Dit doe je wel aan de binnenkant van de auto
Door met 1 hand de raam onder een lichte spanning te houden en de andere het rubber over de rand te drukken kom je er wel.
Met het monteren doe je een touw in het rubber , raamsponning goed met vasseline insmeren , 1 persoon houd de raam op zijn plek en drukt het aan , de ander trekt met het touwtje het rubber over de rand.
Je moet echt weer die orginele roosters erin zetten aan beide kanten , de uitlaatspruitstukken worden er o.a. mee door gekoeld en die krijgen het normaal al zo warm , nu dus helemaal. Gaat echt verkeerd als je die er niet meer in maakt
je gaat hem toch niet “‘Behekst’ (en opgekikkerd) ” maken?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:je gaat hem toch niet “‘Behekst’ (en opgekikkerd) ” maken?
nee hoor, das heiligschennis!
trouwens.. jouw project van de visa bestel (of heten die anders) is ook erg leuk! als je in de buurt woont wil ik hem wel eens zien.
nee Deventer is niet echt in de buurt
en je noemt het een familliale (zit een bank in achteraan)
ik ga je project zeker volgen, bijft hij dezelfde kleur hebben?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:nee Deventer is niet echt in de buurt
en je noemt het een familliale (zit een bank in achteraan)
ik ga je project zeker volgen, bijft hij dezelfde kleur hebben?
ik heb een oldtimer Alfa gezien met een schitterende kleur.
Dat is muisgrijs Net als deze, maar dan met een vleugje paars erin..
ik denk dat het die kleur wordt.
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Ik heb het glas eens (bij een heel andere auto overigens) heel succesvol vastgezet met… doodgewone montagekit van Gamma. Inmiddels is dat goed voor al twee jaar prima vastzitten en dus ook APK goedkeur.
Corrosion sympa!
tegenwoordig heb je TEC7 Crystal clear, zie je gewoon niet zitten
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017