Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Bij mijn eigen XM 2.5 TD is de EGR buis gescheurd en staat daarnaast de EGR klep permanent open. Dit zorgt ervoor dat mijn 2.5 net zo traag is als een variant zonder turbo omdat de turbodruk via de EGR weer ontsnapt. Dit zorgt voor traagheid, onnodig hoog verbuik en onnodig hergebruik van uitlaatgassen.
Wie weet hoe je de EGR klep simpel dicht zet.
Deze zit namelijk moeilijk berikbaar en ik ben bang dat het blok gekanteld moet worden om erbij te kunnen. Das dus nogal kostbaar.
Volgens een monteur van de Peugeot dealer is het ca. 6 uur werk.
Domme vragen bestaan niet.
ik heb er de boeken fff op nageslagen en ik citeer:
De 2.5 TD XM met motercode THY (DK5 ATE) kent 2 verschilende EPROM versie’s van de MSA 11 te weten 3.6 en 7.6 waarvan de laatste is uitgebreid met de elektronische EGR-regeling.
als je dus op zoekt gaat naar je ECU dan zal er versie 7.6 opstaan.
neem dan fff een foto van de stekker aansluiting en vergelijk deze met die van de 3.6 versie als deze identiek zijn zou ik ze fff uitwissel
je hebt dan een 2.5TD zonder EGR regeling ......hee wacht eens even je gaat nu toch een 2.5 TD van 94 slopen ..dan zit na alle waarschijnlijkheid een 3.6 versie in goedkopere oplossing bestaat niet
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Heej, das inderdaad handig !
Ik heb inderdaad de nieuwe versie, en de oude versie in de andere auto. Lijkt mij een kwestie van klep dichtmaken en oude computer erop !
Gaan we proberen. Bedankt voor de tip.
Domme vragen bestaan niet.