2 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Eendje opbouwen (voor Turkije?)
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 21 augustus 2006 04:01 PM
  [ # 16 ]

Als het maar zacht en ribbelig is en je het redelijk compact op het blik kunt plakken werkt het al.


Tip voor mensen met geluidsoverlast van de buren: leg een paar dikke kleden op je plavuizen en hang een wandkleed aan de muur.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 21 augustus 2006 04:48 PM
  [ # 17 ]
ieksEmmu schreef:

bitumen matten?

ja kon even niet op de Nederlandse benaming komen, in België heet het altijd roofing (zelfs in reclamefolders)

maar om even duidelijk te zijn, de matten die EW beschrijft absorberen ook wel geluid evenals van die speciale noppen matten maar
ik zit (of liever gezegd zat) ook met veel buren geluid, heb mij even verdiep in welke soort isolatie je moet gebruiken en blijkt dat hoe zwaarder (in soortelijk gewicht) de isolatie is hoe beter ze is
dit heeft te maken met de dichtheid van het product

als je dus bvb. een voorzet muur gaat plaatsen dan moet je eerst bitumen matten tegen die muur hangen

en die truck van de bitumen matten in de deuren kleven heb ik zelf 20 jaar geleden toegepast in mijn kever (voor ik dus wist waarom het zo goed werkte)
de bedoeling was om de deuren voller te laten klinken bij het sluiten, ipv bleng d deur is toe wou ik dus een zachtere blof hebben
ik wou er kurk in kleven maar aangezien er toch wel kans op water binnenin de deuren is heb ik dan gekozen voor bitumen matten
het mooie was toen dat ik bovenop dus minder geluid van buitenaf had Laughing

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 21 augustus 2006 04:55 PM
  [ # 18 ]

KreazyV8Wuppo had het over iets van een hele centimeter dik. Ik moet eens opzoeken wat vor spul dat ook alweer was.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 21 augustus 2006 05:03 PM
  [ # 19 ]
Lelijke Eend schreef:

KreazyV8Wuppo had het over iets van een hele centimeter dik. Ik moet eens opzoeken wat vor spul dat ook alweer was.

wil het ook even weten
ik schreef om dikte 3 mm bitumen matten te gebruiken waar het beter zou zijn om dikte 5mm te nemen maar eigenlijk zijn je deuren niet gemaakt om zoveel extra gewicht mee te torsen

maar is het misschien datgene dat standaard op de vloer in de ax ligt?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 21 augustus 2006 05:21 PM
  [ # 20 ]
paso schreef:

de matten die EW beschrijft absorberen ook wel geluid evenals van die speciale noppen matten maar

Hoho, ik heb geen type mat beschreven maar alleen een basisprincipe van geluidabsorberen beschreven (en dat die bitumenmatten daar redelijk aan voldoen).

Maargoed, terug naar LE zijn LE!

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 22 augustus 2006 03:47 PM
  [ # 21 ]

Wellicht kan iemand me hierbij adviseren:

Lelijke Eend schreef:

(...) Maar nog even een vraagje: Mijn motor heb ik uit m’n Eend geplukt. De helft van de aandrijfassen hangt nog aan de fuseehuizen. Het uiteinde van die halve assen steunt (nortmaal gesproken) op het chassis. Echter, bij het verrollen van m’n Eend zijn de aandrijfassen van m’n chassis gerold en hingen dus vrij in de lucht terwijl m’n Eend rolde. Moet ik er nu van uit gaan dat m’n homokineten voltooid verleden tijd zijn ? Of kunnen ze daar best tegen ? (...)

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 23 augustus 2006 02:29 PM
  [ # 22 ]

die dingen kunnen heel veel hebben hoor.
zolang de schuifstukken geen speling hebben is er niks aan de hand m.i.

ik heb laatst een ashoes lekgereden (en dat heb je dus niet door), en die as heeft geen speling in het schuifstuk, maar aan de homokineet aan de wielzijde (waar dus geen vet meer in zat…)

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 27 augustus 2006 03:08 AM
  [ # 23 ]

Dan ga ik er van uit dat de homokineten nog leven.

Vandaag de vooras op het chassis gelegd (bij gebrek aan transversebouten kon ik die niet vast zetten) en de benzinetank (halfvol!) onder m’n Eend weg gehaald en aan het chassis gehangen met 2 boutjes. Het gedeelte wat niet aan de boutjes hangt die nu nog ontbreken (lees even wat ik bedoel, niet wat ik daadwerkelijk typ) is netjes ondersteund door middel van 2 blokjes. De vlotter heb ik ook uit de tank geschroefd en het rubber pakkingringetje ligt nu in de azijn om de roest op te lossen. Dan kan maandag de nieuwe vlotter er in en kan ik proberen de achteras en de ‘brug’ over de tank van m’n chassis te peuteren (met de koets er nog op!)

Ohja, ik heb ook de laatste pijp van de uitlaat onder m’n Eend vandaan gehaald (voorste demper + die pijp met die bochten waren al weg). Ook het laatste stukje uitlaat ga ik maandag loshalen.

Edit:Ook vandaag nog foto’s gemaakt, maar die moet ik (nog steeds) op de computer en op internet zetten Surprisedops:

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 27 augustus 2006 03:11 AM
  [ # 24 ]

en dat zuur tast rubber niet aan?  Rolling Eyes

wat kost een nieuw pakkingsringetje?

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 27 augustus 2006 03:14 AM
  [ # 25 ]

Geen idee wat zuur met rubber doet, maar het is een leuk experiment. Blijkt dat het rubber er niet tegen kan dan komt er absoluut een nieuw rubbertje in !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 27 augustus 2006 03:23 AM
  [ # 26 ]

wat houdt t rubber ringetje tegen? brandstof?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 27 augustus 2006 03:25 AM
  [ # 27 ]

gewoon vlakschuurder (triller) er even op zetten met korrel 120, is de roest zo weg

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 27 augustus 2006 03:27 AM
  [ # 28 ]

aaah oooh,  tis niet een of ander o-ringtje begrijp ik…  Laughing

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 27 augustus 2006 10:29 PM
  [ # 29 ]

Ja wel, met 4 gaten. 3 kleintjes voor een stel M4 schroefjes en 1 grote waar de buis van de vlotter/benzineleiding doorheen gaat. Als ik het niet vergeet maak ik er wel eens een foto van.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 28 augustus 2006 11:07 PM
  [ # 30 ]

Vergeten een foto te maken !

Maar vandaag heb ik de allerlaatste restjes verf van de velgen (extra velgen, ik heb er in totaal 9 geloof ik, in varierende staat van ontbinding) gehaald en er wat kleine deukjes uit geslagen. Tevens heb ik met Duckservice (m’n onderdelenleverancier op standaard moertjes en boutjes na) gebeld voor wat kleine zaken, een stuk of 120 M7 bouten in varierende lengtes gekocht (lag op voorraad!!!) en 250 zelfborgende M7 moeren besteld. En als klap op de vuurpijl heb ik op een haar na m’n ballen door middel van een haakse slijper afgerukt/geprakt. Maar dat post ik zo wel in het vreugdetopic omdat het toch nog goed is afgelopen.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
2 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook