Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Zoals julie reeds weten bezit ik een DS 21 IE pallas waar schromelijk veel RVS onderdelen opzitten,nou is de vraag hoe krijg je die onderdelen weer als nieuw??polieren werd mij gezegd! Maar wat houd dit precies allemaal in,dat polieren?? want de dorpels zijn geonduleerd,gaat dat niks van schade teweeg brengen tijdens het polieren?? EN de bumpers?? hoe haal je daar lichte krassen uit?? en breng je die weer blinkend als een spiegel?? ik heb hier een aantal producten staan ,zoals van turtle wax om RVS,CHROOM en ALU onderdelen weer als nieuw te krijgen,maar dit werkt niet goed hoor!! flesje is half leeg en je ziet amper het verschil met een gedaan oppervlak en een niet gedaan oppervlak!! evenals de rubberstrips in de zijstrips beschermingen die nu ietwat vergeeld zijn,kan je die ook weer als nieuw krijgen of dienen die vervangen te worden??
Alle raad en materialen die hier voor nodig zijn ,mogen onder vorm van antwoorden vrijgegeven worden
Kijk eens bij:
Hier heb ik mijn bumpers en sierlijsten (van de deuren, binnen en buiten) mee gedaan.
Uitleg staat erbij.
ik kan wel een heel verhaal opschrijven uit mijn eigen verleden maar de volgende link verteld nagenoeg hetzelfde zoals ik het heb gedaan.
mochten er nog vragen zijn…....... laat maar weten
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:Kijk eens bij:
Hier heb ik mijn bumpers en sierlijsten (van de deuren, binnen en buiten) mee gedaan.
Uitleg staat erbij.
Hey citrods!!
ziet er goed uit héé!! ze hebben heel wat materiaal en verschillende pasta’s en er gaat behoorlijk wat korting af ,indien je besteld!! de lichtgroene is voor inox,en is goed voor het voorpolijsten en de afwerking,wel met verschillende schijven!
bedankt voor de link en ff offtopic: uw DS is prachtig!! en dat holandiadak er in is knap!! stond dit er in of heb je dit laten plaatsen achteraf??
blooper1963 schreef:bedankt voor de link en ff offtopic: uw DS is prachtig!! en dat holandiadak er in is knap!! stond dit er in of heb je dit laten plaatsen achteraf??
zat/zit een orgineel elektr. schuifdak in dat is ook een van de redenen dat ik deze gekocht heb
ook dat orginele nederlands blauwe kenteken stond op m’n verlang lijstje…......
jammer dat u dat franse kenteken van de SM niet kon/mocht meenemen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
blooper1963 schreef:citrods schreef:Kijk eens bij:
Uitleg staat erbij.
Hey citrods!!ziet er goed uit héé!! ze hebben heel wat materiaal en verschillende pasta’s en er gaat behoorlijk wat korting af ,indien je besteld!! de lichtgroene is voor inox,en is goed voor het voorpolijsten en de afwerking,wel met verschillende schijven!
bedankt voor de link en ff offtopic: uw DS is prachtig!! en dat holandiadak er in is knap!! stond dit er in of heb je dit laten plaatsen achteraf??
Inderdaad de groene pasta en 3 verschillende schijven, je kan er prachtig resultaat mee behalen. Hoe meer tijd je er in steekt, hoe mooier het resultaat. Echte krassen, krijg je er wel niet mee weg (misschien als je uuuren polijst?). Dus als je deze wegwil misschien eerst nog wat anders proberen.
Dan OFFTOPIC
Dak stond niet origineel in mijn DS, maar vermits je daken zo kunt uitwisselen heb ik dit dus gedaan bij het herspuiten van de DS. Bij mij is het dus wel een handbediend van Hollandia.
Echt zalig als het zonnetje schijnt, vandaar dat er in mijn SM ook een gaat komen! Hier is het natuurlijk niet even het dak wisselen.
En in de GS staat ook al een schuifdak!
Re: restauratie RVS onderdelen
blooper1963 schreef:EN de bumpers?? hoe haal je daar lichte krassen uit??
Alle raad en materialen die hier voor nodig zijn ,mogen onder vorm van antwoorden vrijgegeven worden
Mogelijk kan je daarvoor de schuurkit gebruiken.
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:blooper1963 schreef:EN de bumpers?? hoe haal je daar lichte krassen uit??
Ik ga vermoedelijk de schuurkit en de inoxkit bestellen dan krijg ik het wel goed hoor!! als je goed leest bij de uitleg van de schuurkits,dan staat er dat dit onontbeerlijk moet toegepast worden!!
Anders haalt polijsten niets uit! en als je ziet wat er aan de prijs af gaat met meerdere bestellingen,dan komt het nog aan een respectabele prijs!!
OFFTOPIC:
je gaat ook een holandia dak in de SM plaatsen?? waar haal je die dan ergens? heb je er een link van?? ik vond uw hemel er ook prachtig bij
gewoon met polijst borstel op de boormachine, met het juiste vet en niet al te diepe krassen hoef je helemaal niks te schuren
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
blooper1963 schreef:citrods schreef:blooper1963 schreef:EN de bumpers?? hoe haal je daar lichte krassen uit??
Ik ga vermoedelijk de schuurkit en de inoxkit bestellen dan krijg ik het wel goed hoor!! als je goed leest bij de uitleg van de schuurkits,dan staat er dat dit onontbeerlijk moet toegepast worden!!
Anders haalt polijsten niets uit! en als je ziet wat er aan de prijs af gaat met meerdere bestellingen,dan komt het nog aan een respectabele prijs!!OFFTOPIC:
je gaat ook een holandia dak in de SM plaatsen?? waar haal je die dan ergens? heb je er een link van?? ik vond uw hemel er ook prachtig bij
Dat gaat met die 2 kits zeker goed komen. Met zo een kit doe je wel wat. Inderdaad is er een redelijk verschil bij verschillende bestellingen.
Staan volgens hun site ook op de beurs in Wieze, niet zo ver geloof ik? Weet alleen niet precies wanneer deze in september is.
blooper1963 schreef:
OFFTOPIC:
schakel even over naar:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=167951&highlight;=
citrods schreef:
Staan volgens hun site ook op de beurs in Wieze, niet zo ver geloof ik? Weet alleen niet precies wanneer deze in september is.
Oldtimersbeurs Wieze: http://www.motoretrowieze.be/
op 9 september, daar zouden ze dus staan volgens hun site, kan je eventueel de verzendkosten nog uitsparen.
Wel een slecht weekend natuurlijk, dus ik zal al zeker niet kunnen gaan (ben er ook nog nooit geweest). Op 10 september naar het najaarsevenement van de DS club NL, dus moet ik op zaterdag naar CirtroRama (D)
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:citrods schreef:
Oldtimersbeurs Wieze: http://www.motoretrowieze.be/
op 9 september, daar zouden ze dus staan volgens hun site, kan je eventueel de verzendkosten nog uitsparen.
Wel een slecht weekend natuurlijk, dus ik zal al zeker niet kunnen gaan (ben er ook nog nooit geweest). Op 10 september naar het najaarsevenement van de DS club NL, dus moet ik op zaterdag naar CirtroRama (D)
gaan Walter en ik ook naartoe, in Rheinberg,geloof ik dat dit was?? najaarsevenement??? jij weet alles!! ik niks??? nochtans ben ik ook lid van de nederlandse ID/DS club??? stond zeker in een van die boekjes die ik nooit ontvangen heb
ik ben ook lid van de Nederlandse SM club,die gaan tenminste een artikeltje van mij publiceren en ook de Belgische DS/SM club gaan mijn verslag van Eurocitro publiceren!! volgend jaar ,als ‘t god belieft, word ik ook lid van de Franse SM club! heb ik onbeperkt toegang tot het Frans magazijn!!