nee hoor, de roetmeting is geen eis meer.
mede dankzij dit APK-keurstation is deze belachelijke eis niet meer verplicht.
erg erg prettig want het is een motorslopend iets en als ze het voor het milieu zouden doen slaat het nog nergens op…
werk dan met filters o.i.d. maar keur geen oude auto’s af die vervolgens op de sloop belandden en er weer nieuwe auto’s geproduceerd moeten worden etc…
bel anders Carfit voor meer info. 050-3182666
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
nee hoor, de roetmeting is geen eis meer.
mede dankzij dit APK-keurstation is deze belachelijke eis niet meer verplicht.
Dat wist ik niet, dan heb ik niets gezegd! Mijn excuses.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
hugo schreef:nee hoor, de roetmeting is geen eis meer.
mede dankzij dit APK-keurstation is deze belachelijke eis niet meer verplicht.erg erg prettig want het is een motorslopend iets en als ze het voor het milieu zouden doen slaat het nog nergens op…
werk dan met filters o.i.d. maar keur geen oude auto’s af die vervolgens op de sloop belandden en er weer nieuwe auto’s geproduceerd moeten worden etc…bel anders Carfit voor meer info. 050-3182666
Je vergist je echt… De roetmeting is weliswaar vereenvoudigd, maar nog zeker wel verplicht!
Gr Martijn
dan is het bij mijn apk onlangs verminderd tot het niets doen.
ik ben wel benieuwd naar wat dan het zou moeten zijn, weet jij daar meer van?
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
tsja, die meting…
pleur het er nogmaals gewoon uit en kom maar op met die filters
(als ze het vermogen maar niet hinderen…)
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
en het is nu zo dat iedere gezonde en enigszins moderne dieselmotor de roetmeting zonder problemen zal halen.
altijd al zo geweest hoor
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:en het is nu zo dat iedere gezonde en enigszins moderne dieselmotor de roetmeting zonder problemen zal halen.
altijd al zo geweest hoor
Hihi, ook minder gezonde diesels konden hem al makkelijk halen in het verleden. Maar, hoe zit het nu? Is de meting nu nog verplicht? Bij de APK van mijn auto (in juli) werd de roetmeting nog gewoon (maar welliswaar versimpeld) uitgevoerd.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
roetmeting is nog steeds verplicht alleen hoef je geen uitdraai te bewaren van de roetmeting . Ook mag je volstaan met 1 meting als die meteen binnen de waarden valt. Dus eerste meting 2K bij een max van 2,5K, meteen stoppen, klaar. Haalt hij dat niet dan de meting op de oude manier. vroeger moest je aan het apk-keurrapport de uitdraai van de meting hebben, dat hoeft nu niet meer.
Bij een eventuele steekproef wordt de roetmeting altijd overnieuw gedaan.
Voor ons als garages is het dus makkelijker geworden, ff warm rijden, even een piekmeting ... ok… klaar afmelden. dat tegenover warm rijden, drie pieken, uitprinten, afmelden en roetmeting twee jaar bewaren.
dus roetmeting is nog steeds verplicht!
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
dan denk ik dat mijn keurstation één meetbriefje heeft en die voor meerdere auto’s bewaard, tot de steekproef komt…
ze zoeken het maar uit.
‘t is hun probleem, als ze maar geen motoren onbelast laten schreeuwen…
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Garage damste in nieuwegein… superzaak vinden wij
Recht in Krommenie
Zoals elders al gemeld ben ik geweest om mijn veerbollen te vervangen bij Rene van der Laan in Krommenie. Deskundig behulpzaam en goedkoop. Helemaal geweldig. Hij heeft ook tijd binnen redelijke termijn wat ik ook best belangrijk vind.
bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96
Mja, je kan je afvragen waarom hij wel tijd heeft en de andere niet
Maargoed, over het algemeen was mijn pa ook best te spreken over Rene Spaan in Krommenie.
Echter, de laatste keer dat we daar waren(met de Xantia toen nog) vielen ons 2 dingen op:
1. Het lijkt wel alsof hij gebruikte bollen gebruikt i.p.v. nieuwe, zeker weten doen we het niet.
en ten
2e. Hij herkende de ADAL’s van de Xantia niet, beter gezegd, hij zei dat het de draagarmen zelf waren waarvan de bussen waarschijnlijk uitgesleten waren waardoor de draagarmlagers ruimte kregen…
verder viel mij op dat bij de proefrit voor de bollenwisseltruc we over een stuk kapot gereden industrie terrein reden en na de truk over een klinkerweggetje met een drempel in het dorp zelf…
goed… nogmaals, ik zeg niet dat ie slecht is ofzo, heb hem deze vraagstukken ook niet voorgelegd, maar dat is dus wat ons opviel.
verder hanteert hij wel nette prijzen…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Mijn ervaring met René Spaan is erg goed hoor. Hij kan soms nogal direct uit de hoek komen maar ach… van mij mag ‘ie.
Ik ben laatst nog bij hem geweest met een rammelende voortrein, hij heeft me toen op de brug laten zien dat de silent blocks kapot waren, daarna vroeg hij of ik een beetje kan sleutelen, en toen ik dat beaamde raadde hij me aan om de reparatie zelf uit te voeren omdat hij er toch wel vier uur voor zou rekenen. Hij gaf me ook nog tips over dingen waar ik op moest letten bij de klus. Ik heb natuurlijk wel de gereviseerde draagarmen bij hem gekocht. Al met al vond ik het erg aardig want hij had ook een paar honderd euro omzet extra uit me kunnen halen.
Van dat ritje, ach ik weet niet of je daar wat achter moet zoeken. Ik vind het wel goed dat hij in elk geval een stukje in je auto wil rijden om er een beetje aan te voelen. En als draagarmlagers te ver heen zijn gaat je draagarm inderdaad uitslijten. Daar kunnen geen nieuwe lagers meer in want die hebben dan speling. Ik denk dat hij je voor die mogelijkheid wilde waarschuwen, deed ‘ie bij mij ook. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij iets van een Xantia niet zou herkennen.
Ik sluit me dus aan bij bxleek!
hel1 schreef:afijn, ik doe dan ook maar eens een pluim, en wel voor de firma Ordas in diemen.
fijn bedrijf! en niet te ver van mijn huis! dus mijn “mannetje” zou me wel eens kwijt kunnen zijn als klant.
Ordas is inderdaad een geweldige garage… mensen met echt verstand van een citroen… Mijn XM is bij hun in onderhoud, en ze weten hem iedere keer weer zo dusdanig te onderhouden dat ik het gevoel heb dat ik in een nieuwe rij..