2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
zelf bouw Chapron
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 28 augustus 2006 02:01 AM
  [ # 16 ]

Shocked  Very Happy  Shocked  Arrow

.komma

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 28 augustus 2006 02:36 AM
  [ # 17 ]

wat zitten er hier toch kritische mensen! het forum behandeld wel het gegeven citroën en niet de schrijfwijze van iemand,daar voor moet je in een ander forum terrecht! of zie ik hier een vorm van jaloezie? Evil or Very Mad

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 28 augustus 2006 03:38 AM
  [ # 18 ]

Het gaat al een paar posts niet meer over Chapron of cabriolets. Wel zo prettig voor anderen als er een beetje on-topic gebleven wordt. Begin anders een nieuw topic of stuur elkaar pb’tjes als het persoonlijk wordt.

walther259 schreef:

Misschien heeft Blikwerk alleen die voor de ‘usine’?

Op de site van Blikwerk ( http://www.blikwerk.nl ) staat ook een fotorapportage van de opbouw van een nieuwe vroege Le Caddy (Projecten). De eerste met achterspatborden uit één stuk. Nog lang niet klaar. Geen idee of hier mallen voor nodig zijn. Zou oorspronkelijk door aan elkaar lassen van achterdeuren en achterspatborden van Berlines gegaan zijn. Op zo’n manier worden de verlengde voordeuren ook nog gemaakt.
D.m.v. lassen en kloppen is waarschijnlijk bij Chapron veel werk aan de speciale cabriolets gedaan. Voor de grote hoeveelheden Usines waren mallen wel praktisch en rendabel. Die dingen gaan geen eeuwigheid mee, dus misschien dat er nog her en der wat afdankertjes rondzwerven.

Dirk Sassen ( http://www.ds-sassen.de ) bouwt op verzoek ook nog cabriolets. Onder Fahrzeuge even op de foto van de cabriolet klikken en je krijgt foto’s over de opbouw van een Usine te zien. Geeft met die blauwe kleur een goed beeld waar de carrosseriekleur overal op gebruikt wordt.

Ik ook zie trouwens nog liever wat foto’s van het werk van de oom van marx-7,

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 28 augustus 2006 05:21 AM
  [ # 19 ]
ID66 schreef:

Het gaat al een paar posts niet meer over Chapron of cabriolets. Wel zo prettig voor anderen als er een beetje on-topic gebleven wordt. Begin anders een nieuw topic of stuur elkaar pb’tjes als het persoonlijk wordt.

walther259 schreef:

Misschien heeft Blikwerk alleen die voor de ‘usine’?

Op de site van Blikwerk ( http://www.blikwerk.nl ) staat ook een fotorapportage van de opbouw van een nieuwe vroege Le Caddy (Projecten). De eerste met achterspatborden uit één stuk. Nog lang niet klaar. Geen idee of hier mallen voor nodig zijn. Zou oorspronkelijk door aan elkaar lassen van achterdeuren en achterspatborden van Berlines gegaan zijn. Op zo’n manier worden de verlengde voordeuren ook nog gemaakt.
D.m.v. lassen en kloppen is waarschijnlijk bij Chapron veel werk aan de speciale cabriolets gedaan. Voor de grote hoeveelheden Usines waren mallen wel praktisch en rendabel. Die dingen gaan geen eeuwigheid mee, dus misschien dat er nog her en der wat afdankertjes rondzwerven.

Dirk Sassen ( http://www.ds-sassen.de ) bouwt op verzoek ook nog cabriolets. Onder Fahrzeuge even op de foto van de cabriolet klikken en je krijgt foto’s over de opbouw van een Usine te zien. Geeft met die blauwe kleur een goed beeld waar de carrosseriekleur overal op gebruikt wordt.

Ik ook zie trouwens nog liever wat foto’s van het werk van de oom van marx-7,

PeTeR

Hallo ID66

Het gaat hem niet hier over het afwijken van het onderwerp zoals jij zegt,maar klaar en duidelijk over het afbreken van iemands schrijfwijze. en het is niet enkel in deze post,of deze draad,maar al in verschillende posts en draadjes en topics en door verschillende personen word er hier soms kritiek geuit op mijn schrijfwijze. en ook zit er een tikkeltje jaloezie ergens in,omdat ik nogal op de letter mijn voorwerpen uitleg en of benadruk,zoals bijvoorbeeld als ik mijn wagens vernoem,dan gebruik ik steeds de volledige verwoording zoals bvb. DS 21 I.E. pallas. Wat is er toch in gods naam mis mee?? ik mag toch fier zijn op wat ik met door mijn 2 handen te werken bereikt heb?? ik ga van mijn 15 jaar werken en ben er nu 43,das 27 jaar dienst, ik ben sinds kleins af aan bezeten door al wat met auto’s te maken heeft. En nu ik het mij kan permiteren om 2 zulke prachtexemplaren aan te schaffen,word er voortdurend in mijn rug gestoken,zoals :je hebt te veel betaald,het is geen echte pallas,dat is scheef en dit is zus en dat is zo.Nu mag je elke van mijn berichten na gaan zoeken en noem mij één, waar ik kritiek uitspreek ten opzichte van iemand anders?
Ook weet ik dat er hier zonder verwittigen berichten van mij verdwijnen omdat er sommigen vinden dat dit niet in hun kraampje past! wel als dit bericht nu verdwijnt,hou ik het hier voor bekeken! en is dit voor mij geen discusie forum meer, maar een gezellig onderons clubje van een bepaald aantal personen!!! punt ander lijn Evil or Very Mad

Profiel  
 
walther259
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 28 augustus 2006 11:17 AM
  [ # 20 ]

Er worden ook hoogwaardige kopies gebouwd in Frankrijk, aan de azurenkust door een Fransman, gehuwd met een Nederlandse, met een russische achternaam, Ivanoff (woont La petite sirène, 44320 St Père en Retz) Deze staat alle jaren in Utrecht. Je kan daar ook een ‘bouwpakket’ kopen, voor een 15.000 €
Verder is er een andere internationaal, die werkt in Nederland, Engeland en Hongarije, Boudapest, Sacha Rossen en kwaliteitswerk levert. Ook restauraties.
En tenslotte is er een gepensionneerde Duitser, die er ook wel een twintigtal gebouwd heeft, waaronder een 3-tal originele.
Dus ik veronderstel dat er ondertussen van de rondrijdende cabrio’s de helft kopies zijn. Wegens het prijsverschil wordt er nogal eens gefoefeld…

ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 28 augustus 2006 12:04 PM
  [ # 21 ]

offtopic:

Surprisedops:  excuses, Blooper63: natuurlijk niet zo bedoeld. zeker niet als afgunst oid. Iedereen met een warm hart voor de DS heeft smaak en gevoel voor techniek. Zekers als je er hard voor moet werken: Hulde. Ben bang dat ik in diezelfde categorie hoor Wink.

.komma

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 28 augustus 2006 12:18 PM
  [ # 22 ]
Dirkman schreef:

offtopic:

Surprisedops:  excuses, Blooper63: natuurlijk niet zo bedoeld. zeker niet als afgunst oid. Iedereen met een warm hart voor de DS heeft smaak en gevoel voor techniek. Zekers als je er hard voor moet werken: Hulde. Ben bang dat ik in diezelfde categorie hoor Wink.

excuses aanvaard hoor,Dirkman. Maar dit was de druppel begrijp je? ik werd al meerdere malen gekleineerd en soms loopt dan bij mij de emmer over.Sorry ik heb ook reeds in het verleden gezegd,dat ik mijn schrijfwijze zou aanpassen, omdat dit makkelijker leest voor julie,maar als ik dan volledig op ga in bepaalde onderwerpen,dan let ik totaal niet meer op mijn schrijfwijze,waarbij ik hier ook wel mijn excuses voor kan aanbieden,dus…. excuses aangeboden aan allen die mijn schrijfwijze niet gemakkelijk kunnen ontcijferen. Ik vind dit anders een leuk en leerrijk forum en had het jammer gevonden,dit te moeten verlaten Wink

steeds even goede vrienden
Dominique;

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 19 augustus 2007 08:00 PM
  [ # 23 ]

Ik was na het lezen van dit topic benieuwd geworden naar het resultaat van de exact nagebouwde cabrio! Zijn hier foto van bekend??

En of blooper1963 al meer weet over de herkomst van zijn DS weet.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook