volgens mij doet chyperse geen adals, alleen bollen en wat daar direkt mee te maken heeft
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:volgens mij doet chyparse geen adals, alleen bollen en wat daar direkt mee te maken heeft
Klopt, maar ze kunnen je i.i.g. wel een goed advies geven of het aan de hydrauliek zelf ligt of toch iets met de Adals….zo heb ik zelf ervaren.
Renard in Beneden Leeuwen ben ik ook nog vergeten te noemen. ops:
Quo schreef:Superdave schreef:hoe hoog is het vanaf de grond tot aan het spat bord??
Ik heb / had dezelfde problemen…
De hoogte weet ik nu niet. Ik wil best even morgen of overmorgen voor je meten hoor. Maar tot welk punt van het spatbord meet jij de hoogte op vanaf de grond ?
Ik meet vanaf de grond tot aan de onderkant van het spatbord
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Zijn je veerpoten niet gewoon stug (al zou je dat ook moeten voelen met indrukken bij stationair loop), of zijn je banden niet gewoon keihard opgepompt ?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:Zijn je veerpoten niet gewoon stug (al zou je dat ook moeten voelen met indrukken bij stationair loop), of zijn je banden niet gewoon keihard opgepompt ?
Nog maar eens met teflonspray inspuiten, of gewoon wat LHM in het gaatje a/d zijkant v/d veerpoot kwakken.
Vaag, dit soort problemen.
Maar slecht richel-gedrag is een BX al enigzins eigen (dwz de geluidsproductie); heeft een BX een sporingsprobleem (door een krom subframe bijvoorbeeld) dan wordt dat versterkt en voel je het ook in het stuur.
Stug of asymmetrisch gedrag kan uit een slechte ADAL voorkomen, of uit een slechte veerbol. Maar eens op de pijnbank bij Chyparse zetten wellicht.
Ich bin ein Breaker
Eindelijk lijkt het probleem opgelost te zijn Ik heb afgelopen week de drukregelaar vervangen van de BX. Verschil tussen “voor” en “na” de wissel is erg goed te merken. BX stuitert niet meer en vangt oneffenheden een stuk beter op. Ook de drempels kunnen weer BX-waardig worden genomen.
Ook het sturen gaat een stuk lichter.
Tot nu toe dus heel veel werk gehad aan het veersysteem maar gelukkig nu eindelijk met een goed resultaat. Hopelijk blijft het veersysteem het goed doen…....................................................
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Een drukregelaar die dit veroorzaakt :
Het blijft een wonderlijke auto, zo’n bx.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:Een drukregelaar die dit veroorzaakt :
Het blijft een wonderlijke auto, zo’n bx.
Werd de auto tijdens het rijden dan nog wel goed op hoogte gehouden? Als ie nu lichter stuurt (geen stuurbekrachtiging) en het veergedrag is veranderd dan kreeg ie em blijkbaar gewoon niet meer op druk met consequenties voor de wagenhoogte.
Maar in elk geval mooi dat het opgelost is.
metro2005 schreef:Een drukregelaar die dit veroorzaakt :
Het blijft een wonderlijke auto, zo’n bx.
Kun JIJ zweven zonder wonderen dan?
Ich bin ein Breaker
mpostma schreef:metro2005 schreef:Een drukregelaar die dit veroorzaakt :
Het blijft een wonderlijke auto, zo’n bx.Werd de auto tijdens het rijden dan nog wel goed op hoogte gehouden? Als ie nu lichter stuurt (geen stuurbekrachtiging) en het veergedrag is veranderd dan kreeg ie em blijkbaar gewoon niet meer op druk met consequenties voor de wagenhoogte.
Maar in elk geval mooi dat het opgelost is.
Ja, de auto werd wel op de juiste hoogte gebracht cq gehouden.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE