Te koop via marktplaats.nl een ID uit 1964. Niks bijzonders denk je. Maar een vraagprijs van € 11.500,- doet anders vermoeden. Aangeprezen met “zo’n mooie ID vindt u nergens”. Maar, is het nog wel een ID?
Uit de foto’s af te leiden aanpassingen:
- Pallas wieldeksels, strips bovenop voorscherm, sierelement achter wiel op voorscherm
- elektrisch schuifdak, in carrosseriekleur gespoten dak, roestvaststalen trompetten
- blauw leren bekleding
- roestvaststalen strip op wasbordje C-stijl (?), strips op bovenste knik portieren en achterscherm (?)
Verder nog een zwart omwikkeld stuur en de vaak voorkomende strips op de flanken en verstralers. Wat dan merkwaardig genoeg weer ontbreekt zijn de opbergvakken aan de portieren. Aan de parkeerlichtjes op de B-stijl is wel te zien dat het om een in België geassembleerde auto gaat. Maar ook die werden niet met zoveel opties geleverd.
Erg allemaal? Nee hoor, ieder zijn smaak. Maar € 11.500?
Meest bijzonder zijn toch wel deze horretjes:
Geen gezicht, maar ’t zal wel helpen.
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
zonde van de oorspronkelijke eenvoud…
Geef maar aan mij dan
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
zijn die horretjes niet orgineel dan?
ik heb ze wel vaker gezien.
erik wijngaarden schreef:zijn die horretjes niet orgineel dan?
ik heb ze wel vaker gezien.
horretjes heb ik ook eens gezien, op eea beetje gare DS die ik wel eens zie rijden….
Blijft inderdaad een kwestie van smaak, maar afgezien van de diverse strips en de niet geheel originele wasbordjes en frietzakjes, stuiten mij toch het electrisch schuifdak en het blauwe (!) leer het meest tegen de borst
Overigens vind ik zelf een zo kaal en origineel mogelijke ‘66 of begin ‘67 ID het meest aantrekkelijk (en dan ook nog in Gris Kandahar met het ongespoten dak )
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Ach, je hebt puristen, en mensen die van een kitcar id/ds houden, mijn smaak is het niet, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat mijn DS ook niet honderd procent zuiver is. Dan had ik ook geen toerenteller (digitaal) en elektronische ontsteking er in moeten zetten.
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
nee klopt,
maar als je een DS met chroom wil, met leer en weet ik wat voor opties,
koop je beter een DS dan een mooie kale ID uit te bouwen.
erik wijngaarden schreef:zijn die horretjes niet orgineel dan?
ik heb ze wel vaker gezien.
Ze zijn mij nog nooit opgevallen. Toch heeft het wel wat. Hoef ik niet meer elke maand m’n snoek op z’n neus te zetten om de insecten en bladeren eruit te schudden. Trok altijd wel veel bekijks,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
rocco schreef:nee klopt,
maar als je een DS met chroom wil, met leer en weet ik wat voor opties,
koop je beter een DS dan een mooie kale ID uit te bouwen.
Mmm…vind ik ook wel. Zou ik dan een purist zijn?
Naah, mijn DS had ook een Retronics electronische ontsteking, en ik had een lichtverklikkertje ingebouwd wegens te vaak een lege accu als mijn vrouw met de DS weg was geweest (was trouwens wel een ding, want het was een behoorlijk hard gillende sirene die mijn zwager van een NAM-booreiland had meegenomen; je liet het wel uit je hoofd om je lampen te laten branden, en anders gingen de omstanders er wel van uit dat de DS prima beveilgd was tegen carjackers )
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
You aint seen nothing yet !
Bassman schreef:stuit mij toch het blauwe (!) leer het meest tegen de borst
en ja hoor, het kan nog erger:
Deze ID20 stond een klein jaar geleden in België te koop. Zou dat leer zo duur zijn : Deze auto had een vraagprijs van € 17.500,-
Toch wel typisch dat de weg naar “andere” smaak weer richting België leidt.
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Nou, als je het terug orgineel kan maken vindt ik het best hoor. DAn zou ik em wel willen hebben. En nee, dan bouw ik em echt niet terug
Schijt aan originaliteit.