LHM Lekkage links achter BX
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 28 augustus 2006 04:42 PM

Soms vraag ik me wel eens af waarom ik Citroen zo leuk vind.

Gisteren zegt m’n dochter: “Pap, het <color> lampje bleef de hele tijd branden toen ik terugkwam van de stad afgelopen vrijdagavond. Ik denk dat de LHM weer eens bijgevuld moet worden.”

Ik loop naar de BX en wat denk je? Ik kon een spoor van 10 cm breed de hele straat door zien lopen naar haar parkeerplaats.

Bij het starten zag ik het al, een straal LHM stroomt ergens bij de linker achter draagarm vandaan. Ik heb eens even in Haynes gekeken maar dat is niet echt duidelijk.
Ik heb het idee dat er een flexibele drukleiding naar de knoppen is of losligt.

Heeft iemand een link naar een duidelijke instructie of zo? Foto’s?

Groeten
Paul

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 28 augustus 2006 04:57 PM
  [ # 1 ]

Re: LHM Lekkage links achter BX

Paul Cornelisse schreef:

Ik heb het idee dat er een flexibele drukleiding naar de knoppen is of losligt.

Heeft iemand een link naar een duidelijke instructie of zo? Foto’s?

Groeten
Paul

Zal wel een van de leidingen zijn die van voor naar achteren lopen. Remleiding kan het niet zijn, maar blijft over:
- voeding achtervering
- retourleiding achtervering
- voedingsleiding remservo

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 28 augustus 2006 05:02 PM
  [ # 2 ]

mpostma schreef:

Zal wel een van de leidingen zijn die van voor naar achteren lopen.

Het kan ook een veerpoot zijn, dan drupt het ergens uit de dwarbalk achter, omdat daar het ontluchtingstuitje ingefrommeld zit. Die kun je er wel straffeloos uitpeuteren btw, en daardoor wat meer duidelijkheid scheppen wat er wel/niet lekt.

mpostma schreef:

Remleiding kan het niet zijn,

Tenzij Paul tijdens het starten de voet op de rem houdt, zoals 45% van de nederlanders…
Start eens met de voet van de rem af, en probeer of wel/niet remmen uit maakt qua lekkage.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 28 augustus 2006 05:07 PM
  [ # 3 ]

karel schreef:
mpostma schreef:

Tenzij Paul tijdens het starten de voet op de rem houdt, zoals 45% van de nederlanders…
Start eens met de voet van de rem af, en probeer of wel/niet remmen uit maakt qua lekkage.

Jamaar

paul cornelisse schreef:

Gisteren zegt m’n dochter: “Pap, het <color> lampje bleef de hele tijd branden toen ik terugkwam van de stad afgelopen vrijdagavond. Ik denk dat de LHM weer eens bijgevuld moet worden.”

Ik loop naar de BX en wat denk je? Ik kon een spoor van 10 cm breed de hele straat door zien lopen naar haar parkeerplaats.

Dan zou dochterlief met het terugrijden constant de voet op de rem hebben gehad.

Maakt op zich trouwensni et zoveel uit: er liggen 4 leidingen vlak bij elkaar en als je moet checken zie je wslk snel genoeg welke gaar is (mogelijk ook alle 4).

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 28 augustus 2006 05:09 PM
  [ # 4 ]

mpostma schreef:
karel schreef:
mpostma schreef:

Jamaar

paul cornelisse schreef:

Dan zou dochterlief met het terugrijden constant de voet op de rem hebben gehad.

Laten we Paul’s bevindingen afwachten. Als er wat lekt druppelt het meestal ook nog een tijdje na, bijv. na het remmen. En veel mensen remmen ook voor bochten en tijdens het parkeren, zelfs vrouwen doen dat wel eens Very Happy

Ich bin ein Breaker

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 28 augustus 2006 06:09 PM
  [ # 5 ]

Komt vaker voor dat een voedingleiding lek raakt op de draagarm.
Linker achterwiel demonteren en auto links achter helemaal opkrikken, dan zie je het snel genoeg.
De leiding zitten vast geklikt en kun je zo losklikken, zodat je ze kunt controleren.

Profiel  

Paul Cornelisse
> 800 berichten

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 28 augustus 2006 06:11 PM
  [ # 6 ]

Vier leidingen?

Ik zag wel 4 stralen olie. Dit zou op sabotage kunnen duiden.

Even afwachten maar. Vanavond even kijken

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 28 augustus 2006 06:16 PM
  [ # 7 ]

Dat lijkt me erg sterk want je kunt er moeilijk bij zonder de auto op te krikken.
Laatste keer dat ik het meemaakte waren er ook 3 van de 4 lek. Dit komt omdat ze alle 4 vlak naast elkaar liggen.
Als de achtervering iets te soepel gaat en de stootrubbers op zijn, dan komen de leidingen tegen de carosserie aan waardoor ze open kunnen barsten/scheuren of wat dan ook. Kan gebeuren als je 1 drempel te hard neemt, maar waarschijnlijk heb je meerdere drempels met hogere snelheid nodig.

Profiel  

Paul Cornelisse
> 800 berichten

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 28 augustus 2006 06:26 PM
  [ # 8 ]

Tsja, ze heeft d’r moeders rijstijl (of was het nou toch de mijne?) :fijnsturen

Profiel  

Paul Cornelisse
> 800 berichten

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 30 augustus 2006 07:54 PM
  [ # 9 ]

Het verhaal wordt nog leuk Confused

Mijn dochter, ook niet te beroerd om zelf iets te regelen, heeft vandaag de wegenwacht gebeld. Die kon d’r niet bij en heeft een “dieplader” laten komen om de auto naar een autobedrijf te brengen.

Zegt dat lieve kind: “Breng ‘r maar naar de dealer”...... Shocked

Daar begon de kassa al bij voorbaat te rinkelen natuurlijk. :51
Ze bellen nog over de schade

Heb ik ‘t een keertje druk, gaan ze het zelf proberen

Profiel  

Paul Cornelisse
> 800 berichten

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 01 september 2006 02:55 PM
  [ # 10 ]

Nou, dat viel mee

Voor 350 Eur hebben ze de hele drukleiding van voor naar achter vervangen. Dus nou kan die weer een tijdje mee

Afwachten maar

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 01 september 2006 03:54 PM
  [ # 11 ]
Paul Cornelisse schreef:

Nou, dat viel mee

Voor 350 Eur hebben ze de hele drukleiding van voor naar achter vervangen. Dus nou kan die weer een tijdje mee

Afwachten maar

Eh - “meevallen” noem je dat? Bij welke prijzen spreek je dan van een tegenvaller? Wink

Met alleen een lekke veerpoot of een lekzak oid was je wel iets goedkoper uitgeweest denk ik, ook bij de dealer. Megoed, hij is weer heel en dat is fijn.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Robin
> 800 berichten

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 01 september 2006 04:09 PM
  [ # 12 ]
karel schreef:
Paul Cornelisse schreef:

Nou, dat viel mee

Afwachten maar

Eh - “meevallen” noem je dat? Bij welke prijzen spreek je dan van een tegenvaller? Wink

Tja, bij de vorige APK zijn bij mij alle 4 de hydrauliekleidingen naar achter vervangen voor 600 euro.

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)

"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  

Paul Cornelisse
> 800 berichten

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 01 september 2006 06:32 PM
  [ # 13 ]

Ja Karel, dat vind in nog meevallen gezien het feit dat ze bij de dealer stond. Mijn beun had het waarschijnlijk voor de helft gedaan.

En we spreken van een tegenvaller vanaf 1000 Euri Wink

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook