Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Soms vraag ik me wel eens af waarom ik Citroen zo leuk vind.
Gisteren zegt m’n dochter: “Pap, het <color> lampje bleef de hele tijd branden toen ik terugkwam van de stad afgelopen vrijdagavond. Ik denk dat de LHM weer eens bijgevuld moet worden.”
Ik loop naar de BX en wat denk je? Ik kon een spoor van 10 cm breed de hele straat door zien lopen naar haar parkeerplaats.
Bij het starten zag ik het al, een straal LHM stroomt ergens bij de linker achter draagarm vandaan. Ik heb eens even in Haynes gekeken maar dat is niet echt duidelijk.
Ik heb het idee dat er een flexibele drukleiding naar de knoppen is of losligt.
Heeft iemand een link naar een duidelijke instructie of zo? Foto’s?
Groeten
Paul
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: LHM Lekkage links achter BX
Paul Cornelisse schreef:
Ik heb het idee dat er een flexibele drukleiding naar de knoppen is of losligt.
Heeft iemand een link naar een duidelijke instructie of zo? Foto’s?
Groeten
Paul
Zal wel een van de leidingen zijn die van voor naar achteren lopen. Remleiding kan het niet zijn, maar blijft over:
- voeding achtervering
- retourleiding achtervering
- voedingsleiding remservo
Re: LHM Lekkage links achter BX
mpostma schreef:
Zal wel een van de leidingen zijn die van voor naar achteren lopen.
Het kan ook een veerpoot zijn, dan drupt het ergens uit de dwarbalk achter, omdat daar het ontluchtingstuitje ingefrommeld zit. Die kun je er wel straffeloos uitpeuteren btw, en daardoor wat meer duidelijkheid scheppen wat er wel/niet lekt.
mpostma schreef:Remleiding kan het niet zijn,
Tenzij Paul tijdens het starten de voet op de rem houdt, zoals 45% van de nederlanders…
Start eens met de voet van de rem af, en probeer of wel/niet remmen uit maakt qua lekkage.
Ich bin ein Breaker
Re: LHM Lekkage links achter BX
karel schreef:
mpostma schreef:Remleiding kan het niet zijn,
Tenzij Paul tijdens het starten de voet op de rem houdt, zoals 45% van de nederlanders…
Start eens met de voet van de rem af, en probeer of wel/niet remmen uit maakt qua lekkage.
Jamaar
paul cornelisse schreef:Gisteren zegt m’n dochter: “Pap, het <color> lampje bleef de hele tijd branden toen ik terugkwam van de stad afgelopen vrijdagavond. Ik denk dat de LHM weer eens bijgevuld moet worden.”
Ik loop naar de BX en wat denk je? Ik kon een spoor van 10 cm breed de hele straat door zien lopen naar haar parkeerplaats.
Dan zou dochterlief met het terugrijden constant de voet op de rem hebben gehad.
Maakt op zich trouwensni et zoveel uit: er liggen 4 leidingen vlak bij elkaar en als je moet checken zie je wslk snel genoeg welke gaar is (mogelijk ook alle 4).
Re: LHM Lekkage links achter BX
mpostma schreef:karel schreef:
mpostma schreef:Remleiding kan het niet zijn,
Tenzij Paul tijdens het starten de voet op de rem houdt, zoals 45% van de nederlanders…
Start eens met de voet van de rem af, en probeer of wel/niet remmen uit maakt qua lekkage.Jamaar
paul cornelisse schreef:Gisteren zegt m’n dochter: “Pap, het <color> lampje bleef de hele tijd branden toen ik terugkwam van de stad afgelopen vrijdagavond. Ik denk dat de LHM weer eens bijgevuld moet worden.”
Ik loop naar de BX en wat denk je? Ik kon een spoor van 10 cm breed de hele straat door zien lopen naar haar parkeerplaats.
Dan zou dochterlief met het terugrijden constant de voet op de rem hebben gehad.
Laten we Paul’s bevindingen afwachten. Als er wat lekt druppelt het meestal ook nog een tijdje na, bijv. na het remmen. En veel mensen remmen ook voor bochten en tijdens het parkeren, zelfs vrouwen doen dat wel eens
Ich bin ein Breaker
Komt vaker voor dat een voedingleiding lek raakt op de draagarm.
Linker achterwiel demonteren en auto links achter helemaal opkrikken, dan zie je het snel genoeg.
De leiding zitten vast geklikt en kun je zo losklikken, zodat je ze kunt controleren.
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Vier leidingen?
Ik zag wel 4 stralen olie. Dit zou op sabotage kunnen duiden.
Even afwachten maar. Vanavond even kijken
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Dat lijkt me erg sterk want je kunt er moeilijk bij zonder de auto op te krikken.
Laatste keer dat ik het meemaakte waren er ook 3 van de 4 lek. Dit komt omdat ze alle 4 vlak naast elkaar liggen.
Als de achtervering iets te soepel gaat en de stootrubbers op zijn, dan komen de leidingen tegen de carosserie aan waardoor ze open kunnen barsten/scheuren of wat dan ook. Kan gebeuren als je 1 drempel te hard neemt, maar waarschijnlijk heb je meerdere drempels met hogere snelheid nodig.
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Tsja, ze heeft d’r moeders rijstijl (of was het nou toch de mijne?) :fijnsturen
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Het verhaal wordt nog leuk
Mijn dochter, ook niet te beroerd om zelf iets te regelen, heeft vandaag de wegenwacht gebeld. Die kon d’r niet bij en heeft een “dieplader” laten komen om de auto naar een autobedrijf te brengen.
Zegt dat lieve kind: “Breng ‘r maar naar de dealer”......
Daar begon de kassa al bij voorbaat te rinkelen natuurlijk. :51
Ze bellen nog over de schade
Heb ik ‘t een keertje druk, gaan ze het zelf proberen
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Nou, dat viel mee
Voor 350 Eur hebben ze de hele drukleiding van voor naar achter vervangen. Dus nou kan die weer een tijdje mee
Afwachten maar
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Paul Cornelisse schreef:Nou, dat viel mee
Voor 350 Eur hebben ze de hele drukleiding van voor naar achter vervangen. Dus nou kan die weer een tijdje mee
Afwachten maar
Eh - “meevallen” noem je dat? Bij welke prijzen spreek je dan van een tegenvaller?
Met alleen een lekke veerpoot of een lekzak oid was je wel iets goedkoper uitgeweest denk ik, ook bij de dealer. Megoed, hij is weer heel en dat is fijn.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Paul Cornelisse schreef:Nou, dat viel mee
Voor 350 Eur hebben ze de hele drukleiding van voor naar achter vervangen. Dus nou kan die weer een tijdje mee
Afwachten maar
Eh - “meevallen” noem je dat? Bij welke prijzen spreek je dan van een tegenvaller?
Tja, bij de vorige APK zijn bij mij alle 4 de hydrauliekleidingen naar achter vervangen voor 600 euro.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Ja Karel, dat vind in nog meevallen gezien het feit dat ze bij de dealer stond. Mijn beun had het waarschijnlijk voor de helft gedaan.
En we spreken van een tegenvaller vanaf 1000 Euri
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc