Nou door de gigantische overdruk in het uitlaatsysteem is de Lambdasonde dus overleden (hoogst waarschijnlijk tenminste). Gelukkig staat er op de sloop hier een 405 met hetzelfde blok waar we hopelijk een bruikbare lambdasonde vanaf kunnen plukken.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Zo, wat een wol
kwikfit ?
Ik kan het niet helpen maar van zwart moet ik kwijlen, zoek er nog 1 voor een projectje.. ?
Ijs schreef:Ik kan het niet helpen maar van zwart moet ik kwijlen, zoek er nog 1 voor een projectje.. ?
Poetsmeeting hier voor de deur ik zorg voor poetsmiddelen maar je mag natuurlijk ook je eigen meuk meenemen
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Nou door de gigantische overdruk in het uitlaatsysteem is de Lambdasonde dus overleden (hoogst waarschijnlijk tenminste). Gelukkig staat er op de sloop hier een 405 met hetzelfde blok waar we hopelijk een bruikbare lambdasonde vanaf kunnen plukken.
Sjonge, dat het daar maar bij blijven mag dan. Zit de uitlaatspruitstukpakking er nog wel in dan, dwz heb je redenen om aan te nemen dat de lambdasonde defect is? Valse lucht in de uitlaat voor de lambdasonde kan heel verrassende effecten geven, die eraan doen denken dat de lambdasonde kapot is.
Overigens wel apart om te zien dat een BX kan muteren tot BX-met-staart. Wie durft er nu nog te zeggen dat de evolutie-theorie onzin is?
Ich bin ein Breaker
Ik ben het met Ijs eens… een zwarte GTI, ik wou dat ik er 1 had…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
karel schreef:Zit de uitlaatspruitstukpakking er nog wel in dan, dwz heb je redenen om aan te nemen dat de lambdasonde defect is?
Die zit er nog wel in. De BX maakt een heel beschaafd normaal geluid, alleen wel iets sportiever door de lege einddemper . Verder sist hij daar ook niet of zo. Auto houd gewoon heel vaak in en gaat schokken. Motormanagementlampje brand ook continu. Als je hem hoog in toeren houd dan gaat het wel. Maar goed van de week gewoon een andere lambasonde er in en dan zien we wel.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:karel schreef:Zit de uitlaatspruitstukpakking er nog wel in dan, dwz heb je redenen om aan te nemen dat de lambdasonde defect is?
Die zit er nog wel in. De BX maakt een heel beschaafd normaal geluid, alleen wel iets sportiever door de lege einddemper . Verder sist hij daar ook niet of zo. Auto houd gewoon heel vaak in en gaat schokken. Motormanagementlampje brand ook continu. Als je hem hoog in toeren houd dan gaat het wel. Maar goed van de week gewoon een andere lambasonde er in en dan zien we wel.
Je kan meten of de sonde in bedrijf een goede spanning aflevert. Deze moet in aangesloten toestand tussen de 0.2 en 0.8V pendelen. Je kan dit meten op de 2 dunne signaaldraden van de lambdasonde. De 2 dikke draden zijn voor de verwarming van de sonde.
mpostma schreef:Je kan meten of de sonde in bedrijf een goede spanning aflevert. Deze moet in aangesloten toestand tussen de 0.2 en 0.8V pendelen. Je kan dit meten op de 2 dunne signaaldraden van de lambdasonde. De 2 dikke draden zijn voor de verwarming van de sonde.
Gaan we eens proberen van de week, als het weer tenminste een keer meezit
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:mpostma schreef:Je kan meten of de sonde in bedrijf een goede spanning aflevert. Deze moet in aangesloten toestand tussen de 0.2 en 0.8V pendelen. Je kan dit meten op de 2 dunne signaaldraden van de lambdasonde. De 2 dikke draden zijn voor de verwarming van de sonde.
Gaan we eens proberen van de week, als het weer tenminste een keer meezit
Hier schijnt de zon ..
Simpele Ziel schreef:Ik ben het met Ijs eens… een zwarte GTI, ik wou dat ik er 1 had…
ja, en daar hebben jullie een heeel tijd de kans toe gehad, en nu is ie lekker van prutsy!
overigens zit die glaswol ook in dempers van citroën hoor, en zeker niet alleen in bosal
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:Simpele Ziel schreef:Ik ben het met Ijs eens… een zwarte GTI, ik wou dat ik er 1 had…
ja, en daar hebben jullie een heeel tijd de kans toe gehad, en nu is ie lekker van prutsy!
Uhuh . En wat een bak is het toch, geweldig gewoon
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Hel1, zeg eerlijk, wat heb je liever, een GTI 16v of een gti 8? daarom dus
Maar bedenk me net dat ik al een zwarte GTI heb…(Met dank aan Ijs, fijn hoor zo’n korte termijn geheugen)
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Hel1, zeg eerlijk, wat heb je liever, een GTI 16v of een gti 8? daarom dus
Maar bedenk me net dat ik al een zwarte GTI heb…(Met dank aan Ijs, fijn hoor zo’n korte termijn geheugen)
hahaha ja dat is simpel, doe maar veel kleppen dan als het om GTI gaat.
ik vind zelf die zwarte ook nog steeds mooi, maar een 16v is inderdaad een ander verhaal. (en een digit ook )
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:Simpele Ziel schreef:Ik ben het met Ijs eens… een zwarte GTI, ik wou dat ik er 1 had…
ja, en daar hebben jullie een heeel tijd de kans toe gehad, en nu is ie lekker van prutsy!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Simpele Ziel schreef:Maar bedenk me net dat ik al een zwarte GTI heb…(Met dank aan Ijs, fijn hoor zo’n korte termijn geheugen)
:schater
idd zwart staat heel goed op een BX GTi.
zeker omdat er ook vrij veel zwarte delen op een GTi zitten, dan is die tenmiste helemaal zwart
Rood is natuurlijk ook erg mooi
grote nadeel van een zwarte BX je blijft poetsen
dat is bij zwarte auto’s in het algemeen wel zo, maar ik heb het idee dat bij nieuwe auto met metallic lak het misschien toch iets minder is.
hmm nieuwe lamba, dat kost weer paar centen toch?