Poeh poeh…wat een reactie’s weer, nadat ik een dagje bezig ben geweest met nieuwe sapjes, radio inbouwen, houder voor de Navigatie…enz..enz (een bekende klus voor mij geworden)
Er moest ook een nieuwe dakantenne op en een nieuw FIAT logo op de motorkap….die hadden ze er zeker vanaf getrokken toen hij een paar maanden bij de handelaar stond, overigens dezelfde in Haarlem waar de Xantia Break van Rene ingeruild is, zo heb ik me laten vertellen.
Ik nam meteen maar even bij dealer Koene (Velserbroek) een nieuw luchtfilter en heb die er meteen voor de deur ingezet (vinden ze altijd leuk bij dealers, sleutelende klanten voor de deur )....tsjongejonge zeg, wat was dat filter VUIL…2/3 van het rechthoekige filter was geheel dicht geslibt…..het arme motortje zal wel kortademig zijn geweest
Die prijzen vallen me allerzins mee trouwens…13 euro voor een nieuwe dakantenne (origineel Fiat uiteraard) en het Fiatlogo kost me 9 euro.
Die dealer zit gelukkig dicht bij me in de buurt : http://www.koene.nl/index2.html ...alhoewel er in Haarlem zelf geen FIAT dealer meer is, die is een tijdje geleden over de kop gegaan….maar goed, bij de Citroendealer in onze stad hetzelfde verhaal, was eerst Rotteveel (in de volksmond jarenlang Veelterot genoemd ...daarna weer een andere naam en nu heten ze geloof ik het Motorhuis, samen met Opel of zo.
janneman schreef:Hey bram,
Wat ik nu zien, kunnen mijn ogen niet geloven Bram weg bij citroen :
Iig gefeliciteerd met de punto. Hopelijk mag je snel weer een goede bx (turbo)diesel tegenkomen Want ik neem toch niet aan dat je voorgoed bij de citroën wegblijft
Tsja….men kan niet zeggen dat ik het de laatste jaren niet stug volgehouden heb v.w.b. de BX diesels… maar het is steeds meer een zoektocht door het hele land geworden om nog een knappe BX tzd-turbo te vinden.
Ik zat nog even te twijfelen over die groene BX in Friesland, met werkende airco en ABS…..maar hij zat toch echt een 4 a 500 euro boven mijn budget.
Nu jij zo even in de punto hebt gereden, wat vind je van dat comfort?
Ik heb een paar dagen een punto als leenauto meegehad (wel een typetje nieuwer) maar wat mij opviel is het bar-slechte comfort.. het stuiterde écht aan alle kanten, en op een lang stuk kwam ik er gebroken uit.
Hoop niet dat jij dat gaat ervaren met de punto, ook vanwege je koerierswerk!
Ben benieuwd of deze auto je probleemloos houd, en bevalt, of dat je toch terug gaat/wil naar een citroen….We wachten in spanning af…
Tsja…misschien dat het door het nieuwe type komt waar jij mee gereden hebt, maar als het echt een stuiteraar was geweest, had ik hem echt laten staan.
Laat ik het zo zeggen..op de snelweg gaat het prima….hij is een beetje te vergelijken met een ZX qua vering en iets soepeler dan een Saxo.
En wat ik al eerder zei….mij viel vooral de goed zittende stoel op (voor mij belangrijk)....en verder zullen we moeten afwachten hoe hij zich houdt….ik hoop goed uiteraard, dan worden we misschien nog vriendjes, de Fiat en ik
Ijs schreef:Ik gok op een Xsara HDi (of weet ik teveel? )
Dat heb je goed gegokt….Renz trouwens ook….als hij terugkomt van Afghanistan wil hij wellicht gaan kijken met mij voor een Xsara Coupe HDI….omdat wij beiden een zeer goede indruk hebben gekregen van die HDI motor van PSA….en ik vind de Xsara ook een waardige opvolger van de BX (en dan sla ik de ZX maar over)
En Nee, Arjan ....dat is het enige wat ik vreemd vond toen ik ermee ging rijden…dat er geeneens een dagteller inzit….als je de SX uitvoering hebt, zit die er wel in, net als een toerenteller en temperatuurmeter.
Maar dat kennen we natuurlijk ook van Citroen.
Totaal aantal Berichten: 664
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Even wennen, Bram in een Fiat Punto. Dat je er maar meer plezier van mag hebben dan ik met de lease-Punto, waar ik ooit 14 maanden mee zat opgescheept.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 27935
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik wist toen ik mijn post plaatste dat ik nog iets wou vragen, nu weet ik het weer
er zit zo’n visje achterop de achterklep, wat betekend dat toch?
ik zie dat wel vaker bij auto’s..
dat is toch iets wat mensen er zelf opplakken?
precies een Xsara als opvolger voor de Punto
je heb ooit er toch al eens 1 gehad?
Xsara 1.9D is overigens heel traag. gelukkig heb je van type 1 nog een TD, maar daar heb ik geen ervaring mee.
HDi helaas ook niet
Dat VISJE, Arjan….is van een Chrrristelijk Gereformeerde groepering of zo.
Nu wil het toeval dat ik in een (van oorsprong) zeer streng gereformeerde buurt woon, de Patrimoniumbuurt in Haarlem…dus daar past het wel dat visje….ik zag enkele buren al goedkeurend knikken naar mijn auto.
En NEE….een Xsara hebben wij hier nog nooit gehad….wel 2x een ZX (1.4i en een 1.9D reflex).
Maar daar komt dus volgend jaar verandering in, zo gaan de geluiden
- CX 25 GTi Turbo 2
vandaar dat die mensen met visjes op hun auto nooit doorrijden
arjan_verkade schreef:vandaar dat die mensen met visjes op hun auto nooit doorrijden
Daar gaat deze jongen dus mooi even wat aan veranderen ...en dat visje blijft er mooi opzitten, je weet tenslotte maar nooit.
Binnenkort in het Nederlandsdagblad http://www.nd.nl/
Dominee’s in heel het land woedend opgebeld door automobilisten
Van onze reporter,
Boze automobilisten in het hele land hebben diverse Dominee’s opgebeld met de vraag WIE die gek is met zijn blauwe Punto TD, waar toch duidelijk een Visje op de klep zit en waarvan geacht wordt dat zij altijd rechts rijden en niet harder dan 100.
Godsgeklaagd noemen ze het.
Bram heb je uberhaupt hebed met die TZD TURBO met alle optie’s?
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Bram schreef:
Binnenkort in het Nederlandsdagblad http://www.nd.nl/
Dominee’s in heel het land woedend opgebeld door automobilistenVan onze reporter,
Boze automobilisten in het hele land hebben diverse Dominee’s opgebeld met de vraag WIE die gek is met zijn blauwe Punto TD, waar toch duidelijk een Visje op de klep zit en waarvan geacht wordt dat zij altijd rechts rijden en niet harder dan 100.
Godsgeklaagd noemen ze het.
Die kan zo in het humor topic Bram. Gefelicteerd in ieder geval met je aankoop, op de foto’s ziet de Punto er geod uit. Je aankoop maakt wel heel wat los bij de putristen op het forum. Er zal wel een polletje aankomen hierover.
Suc6 met de Punto, ik zal je verhalen blijven volgen hier.
Mag je lid blijven trouwens??
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- CX 25 GTi Turbo 2
M&M schreef:Kunnen we je hier al vinden ??
De gebruikers hebben in totaal 30 berichten geplaatst
We hebben 10 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is marco
:schater
Xsara/Picasso forum deed het zelfs nog beter
en je doet het zelfs met de C5 club veel beter
Bram schreef:Dat VISJE, Arjan….is van een Chrrristelijk Gereformeerde groepering of zo.
Is niet een teken van een bepaalde streng christelijke groepering maar gewoon een symbool wat christenen (vooral protestanten, katholieken weet ik niet) op hun auto plakken om aan te geven dat ze dus een christen zijn.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Bram schreef:Dat VISJE, Arjan….is van een Chrrristelijk Gereformeerde groepering of zo.
Is niet een teken van een bepaalde streng christelijke groepering maar gewoon een symbool wat christenen (vooral protestanten, katholieken weet ik niet) op hun auto plakken om aan te geven dat ze dus een christen zijn.
katholieken zeker niet
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:katholieken zeker niet
Ok, wat alleen protestanten dus op hun auto plakken
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 355
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
arjan_verkade schreef:ik wist toen ik mijn post plaatste dat ik nog iets wou vragen, nu weet ik het weer
er zit zo’n visje achterop de achterklep, wat betekend dat toch?
ik zie dat wel vaker bij auto’s..
dat is toch iets wat mensen er zelf opplakken?precies een Xsara als opvolger voor de Punto
je heb ooit er toch al eens 1 gehad?
Xsara 1.9D is overigens heel traag. gelukkig heb je van type 1 nog een TD, maar daar heb ik geen ervaring mee.
HDi helaas ook niet
heet een Ichtus-visje
En wat betreft de TD in een Xsara type I; ik heb er een jaar of 4 probleemloos in gereden. Fijne comfortabele en ruime auto, hij pluimde altijd wel bij schakelen, zoveel zelfs dat de roetmeting bij de laaste APK over gedaan moest worden, maar nauwelijks olieverbruik. En wegenbelasting ook vrij gunstig <1150 kg.
Verkocht, helaas schade gereden!
ichtus betekent al vis, is grieks
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Simpele Ziel schreef:Bram heb je uberhaupt hebed met die TZD TURBO met alle optie’s?
Ehh…ik kan je even niet volgen.