Bron: Consumentengids september 2006
Ga niet het hele stuk overpennen, maar de volgende stukjes zijn wel leuk:
Bij Citroën, Honda, Peugeot en Toyota neemt de merkentrouw nauwelijks of. Opmerkelijk is hier dat het om twee zeer betrouwbare (Toyota en Honda) en twee op dit gebied minder hoog scorende [lees: Citroën en Peug] gaat. Optimale bedrijfszekerheid is dan ook niet doorslaggevend bij merkentrouw. Opvallend bij Citroën is dat de waardering van het (zit)comfort met de jaren toeneemt. Bij VW is de afname van de merkentrouw trouwens het grootst.
De cijfers
Merk, (gemiddelde afname in merkentrouw in %)
TOP 5
1. Toyota (8%)
2. CITROËN (13%)
3. Honda (14%)
4. Peugeot (16%)
5. Hyundai (17%)
Gemiddelde (20%)
LAAGSTE 5
22. Volkswagen (37%)
21. BMW (30%)
20. Rover (30%) [nee, die kopen geen nieuwe rover meer ]
19. Fiat (29%)
18. Suzuki (26%)
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Wat Citroën betreft;logisch
I believe i can fly
Hoe dien je dit te lezen?
13% bij Citroën wildat zeggen dat 13 vd 100 citroën rijders weer een Citroën kopen? en wat doen die andere 87 dan?
En bij VW 37% 37 vd 100 geen VW en die andere 63 wel?
DAn zou je zeggen dat het juist andersom is (wat ik me niet kan voorstellen)
Iemand een idee hoe je deze getallen dient te lezen?
Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden
zx19d schreef:Hoe dien je dit te lezen?
13% bij Citroën wildat zeggen dat 13 vd 100 citroën rijders weer een Citroën kopen? en wat doen die andere 87 dan?En bij VW 37% 37 vd 100 geen VW en die andere 63 wel?
DAn zou je zeggen dat het juist andersom is (wat ik me niet kan voorstellen)Iemand een idee hoe je deze getallen dient te lezen?
Idd andersom,het betreft de afname,deze is bij Citroën 13%,dus 87% koop weer een Citroën
I believe i can fly