bestuurders raam kraakt
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 26 augustus 2006 07:07 PM

Hallo,

Op vakantie besloot me raam aan de bestuurderskant er maar mee te gaan kappen…

Het elektrische raam kraakt en knarst als je hem naar beneden wilt doen. hij gaat wel naar beneden als je hem letterlijk een handje helpt (iets naar beneden trekken)

Naar boven doet het raam wel goed….

Waar kan ik naar gaan zoeken of wat kan het zijn???

bvd

Daan

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 27 augustus 2006 01:56 AM
  [ # 1 ]

Re: bestuurders raam kraakt

McDean schreef:

Hallo,

Op vakantie besloot me raam aan de bestuurderskant er maar mee te gaan kappen…

Het elektrische raam kraakt en knarst als je hem naar beneden wilt doen. hij gaat wel naar beneden als je hem letterlijk een handje helpt (iets naar beneden trekken)

Naar boven doet het raam wel goed….

Waar kan ik naar gaan zoeken of wat kan het zijn???

bvd

Daan

Heb je geen last van een rot raamrailsje, onderaan de ruit? Dat uit zich meestal als het raam naarboven gaat. (ik ben meermaals slachtoffer geweest)
Maar je kunt het treffen natuurlijk.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 27 augustus 2006 03:16 AM
  [ # 2 ]

zit de sluitrubber nog op zijn plaats?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 29 augustus 2006 08:07 PM
  [ # 3 ]

heb even gekeken ondertussen en het lijkt wel of het asje in de motor ral is.. zit veel speling in…. (waardoor die over de tandjes slaat oid)

Kan je die er weer goed in rammen of kan ik beter ander mechanisme erin stoppen?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 30 augustus 2006 12:38 AM
  [ # 4 ]
McDean schreef:

heb even gekeken ondertussen en het lijkt wel of het asje in de motor ral is.. zit veel speling in…. (waardoor die over de tandjes slaat oid)

Kan je die er weer goed in rammen of kan ik beter ander mechanisme erin stoppen?

Een ander motortje, ten hoogste dan denk ik? Het hele mechaniek kun je absoluut laten zitten hoor.

Er zijn 2 uiterlijke typen; eentje met ‘lang’ asje wat door het tandwiel heen in het mechanisme rust in een nylon busje oid; deze zijn helemaal zwart.
Er zijn er ook (wat nieuwere) met een gegalvaniseerd ongelakt metalen motorbehuizing, die hebben een afgeplat asje (dwz alleen het tandwieltje en dan stopt het) en géén nylonbusje in het mechaniek.

Moet je dus niet door elkaar halen: degene die een busje nodig heeft moet dat ook hebben, degene die het niet nodig heeft mag het niet hebben want dan loop je kans dat het busje tussen de tandwielen komt.

Als je er eentje met nylon busje hebt (zo’n zwarte dus) dan moet dat busje wel goed zitten en niet vies zijn. Willekeurig vet en nylon gaat ook niet altijd goed samen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 31 augustus 2006 12:18 AM
  [ # 5 ]
karel schreef:
McDean schreef:

heb even gekeken ondertussen en het lijkt wel of het asje in de motor ral is.. zit veel speling in…. (waardoor die over de tandjes slaat oid)

Kan je die er weer goed in rammen of kan ik beter ander mechanisme erin stoppen?

Een ander motortje, ten hoogste dan denk ik? Het hele mechaniek kun je absoluut laten zitten hoor.

Er zijn 2 uiterlijke typen; eentje met ‘lang’ asje wat door het tandwiel heen in het mechanisme rust in een nylon busje oid; deze zijn helemaal zwart.
Er zijn er ook (wat nieuwere) met een gegalvaniseerd ongelakt metalen motorbehuizing, die hebben een afgeplat asje (dwz alleen het tandwieltje en dan stopt het) en géén nylonbusje in het mechaniek.

Moet je dus niet door elkaar halen: degene die een busje nodig heeft moet dat ook hebben, degene die het niet nodig heeft mag het niet hebben want dan loop je kans dat het busje tussen de tandwielen komt.

Als je er eentje met nylon busje hebt (zo’n zwarte dus) dan moet dat busje wel goed zitten en niet vies zijn. Willekeurig vet en nylon gaat ook niet altijd goed samen.

tanx voor de info,
weet nu hoe die eruit ziet.. volgende week maar is de sloop af gaan Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook