Totaal aantal Berichten: 129
- C5 2.0HDI 140pk millenium
winterbanden deze zijn vanaf dit jaar verplicht in duitsland ,meende in oktober maar heb
op marktplaats een advertentie gezet ;gezocht set winterbanden kreeg er eerst een hele poos geen reactie op tot op een gegeven moment kreeg ik een mailtje.
van iemand die nieuwe sets verkoopt ,particulier deze set heb ik besteld met stalen velgen en Pirrelli snowsport banden erop
gemonteerd en uitgebalanceerd voor 425,00 euro
das dan 150 tot 200 euro goedkoper als in de winkel
heb deze banden opgezocht op internet en de goedkoopste in nederland was 109.95 euro per band dus reken maar uit je voordeel.
dus als je nog een set wilt aanschafen denk hier dan ff aan .
groet john.
wil je iets verkopen :
begrijp je bericht niet helemaal
leuk dat duitseland winterbanden verplicht maar als buitelander heb je daar niks mee te maken
citroenc2 schreef:wil je iets verkopen :
leuk dat duitseland winterbanden verplicht maar als buitelander heb je daar niks mee te maken
dacht het wel
als jij in het buitenland vertoeft hoor jij je aan de regels van het land te houden.
ronama schreef:
dacht het wel
als jij in het buitenland vertoeft hoor jij je aan de regels van het land te houden.
Nee hoor, duitse bromfietsen hoeven hier in enschede echt niet ineens een geel plaatje op het voorspatbord te monteren
Ligt aan de aard van de regel.
wat betreft winterbanden het volgende.
als je een aanrijding krijgt word je altijd in fout gesteld als je banden niet voldoen aan de weersomstandigheden.(in duitsland)
stel je gaat naar duitsland (in de sneeuw) en iemand rijdt tegen jouw op en hij is de schuld, nu begint het spelletje.
jij krijgt de fout omdat je geen winterbanden hebt.
zijn verzekering zegt OK mijn client was niet in fout.
jouw verzekering zegt NEEN mijn client was niet in fout.
hoe loopt zoiets af?????
daarom leg ze gewoon erop als jer regelmatig komt.
of huur ze gewoon.
lees hier maar eens
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/Fragenkatalog/default.asp?ComponentID=69268&SourcePageID=86871
ronama schreef:wat betreft winterbanden het volgende.
als je een aanrijding krijgt word je altijd in fout gesteld als je banden niet voldoen aan de weersomstandigheden.(in duitsland)
stel je gaat naar duitsland (in de sneeuw) en iemand rijdt tegen jouw op en hij is de schuld, nu begint het spelletje.
jij krijgt de fout omdat je geen winterbanden hebt.
zijn verzekering zegt OK mijn client was niet in fout.
jouw verzekering zegt NEEN mijn client was niet in fout.
hoe loopt zoiets af?????
daarom leg ze gewoon erop als jer regelmatig komt.
of huur ze gewoon.lees hier maar eens
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/Fragenkatalog/default.asp?ComponentID=69268&SourcePageID=86871
leuk artikel, belangrijk is dit:
Es geht hier eben nicht um eine generelle Winterreifenpflicht
maar dat had ik hier ook al gemeld, zie pag 2:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=165103&postdays=0&postorder=asc&start=0
is het niet een beetje overdreven om na psies 1 jaar een nieuw topic te openen? mods…
Er staat wel een fout in:
Was zählt eigentlich als “Winterreifen”? Den entsprechenden Hinweis gibt das Kürzel “M+S” bzw. das Schneeflocken-Symbol auf der Reifenflanke
M+S is mud en snow en geld in de EU NIET als winterband, maar goed die laatste term is dus zwz al misleidend.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 129
- C5 2.0HDI 140pk millenium
winterbanden
nee wil alleen zeggen dat ze wel verplicht zijn in duitsland
en dat ik een adres heb die ze verkoopt voor deze prijs
heb je er belang bij maak dan ff persoonlijk mailtje en in kan je het e mail adres sturen zodat ook jij dit voordeel hebt
verdien er zelf niks aan en heb er ook geen baad bij
sucses
Re: winterbanden
schon schreef:nee wil alleen zeggen dat ze wel verplicht zijn in duitsland
en dat ik een adres heb die ze verkoopt voor deze prijs
heb je er belang bij maak dan ff persoonlijk mailtje en in kan je het e mail adres sturen zodat ook jij dit voordeel hebt
verdien er zelf niks aan en heb er ook geen baad bijsucses
oh het is een advertentie, nou dan staat hij helemaal in het verkeerde gedeelte,
en winterbanden zijn dus NIET verplicht in duitsland…lees die links nou maar ‘s door…
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ronama schreef:citroenc2 schreef:wil je iets verkopen :
dacht het wel
dan kom ik niet meer in belgie want dan heb ik grote probl;emen met me autos
winterbanden zijn in het algemeen misschien niet verplicht, maar je staat in het buitenland wel erg zwak wanneer er iets gebeurd. en vooral in Frankrijk zijn ze niet te beroerd om je de gevangenis in te gooien wanneer er mensen gewond of dood zijn na een ongeluk.
voor regels zie ook eens deze link:
ik heb gisteren dus een setje banden en velgen besteld. ook voor mijn eigen veiligheid. toen ik de anwb test las schrok ik wel een beetje van de resultaten met zomerbanden.
toen: bx16tri , xantia 1.8i allure
nu: C5 2.0i break exclusive
heidi77 schreef:het is dus zo als je door jou toe doen in duitsland een ongeval veroorzaakt en je rijdt oop zomerbanden wordt dit erg zwaar gerekend ten eerste krijg je een bekeuring ten tweede een hoop gevecht met verzekeringen en dergelijke.
als je als nederlander rond rijdt op zomerbanden doen ze je niks hoor maar raak je bij een ongeluk verwikkeld dan heb je de poppen aan het dansen.Gr heidi
dit klopt niet helemaal stel je rijdt met je zomerbanden naar duitsland en het begint te sneeuwen en daardoor kom je vast te staan dan heb je kans dat je gewoon op de bon gaat
de meeste landen hebben de regel dat je moet aanpassen aan het weer dus bij regen snelheid eruit en bij sneeuw maatregelen nemen enz
citroenc2 schreef:heidi77 schreef:het is dus zo als je door jou toe doen in duitsland een ongeval veroorzaakt en je rijdt oop zomerbanden wordt dit erg zwaar gerekend ten eerste krijg je een bekeuring ten tweede een hoop gevecht met verzekeringen en dergelijke.
als je als nederlander rond rijdt op zomerbanden doen ze je niks hoor maar raak je bij een ongeluk verwikkeld dan heb je de poppen aan het dansen.Gr heididit klopt niet helemaal stel je rijdt met je zomerbanden naar duitsland en het begint te sneeuwen en daardoor kom je vast te staan dan heb je kans dat je gewoon op de bon gaat
de meeste landen hebben de regel dat je moet aanpassen aan het weer dus bij regen snelheid eruit en bij sneeuw maatregelen nemen enz
ja een proces maar ook dat je je trip niet verder mag zetten.
de dienstdoende agent mag dan beslissen of je je auto moet laten staan.