Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 23-10-2005
- C3 1.4 exclusive
- Xantia 1.8 16v
- 2CV club
TIP !!!
Draai je ruitenwisser om naar de stuurkant…het scheelt enorm in het “opkruipende"water bij regen.
Draai de moer op de ruitenwisser-motor een stukje los,licht de hevel los van het kartelgedeelte en draai de wisser naar de andere kant.
Zet vervolgens de moer weer vast en je zult zien dat je veel minder last hebt van “opkruipend” water.
Succes , Citro-ton
Citroën , C’est une tres bien voiture !
Klopt, maar bij droogweer heb je een wisser voor je snuffert… en zo plat ligt ie dan niet
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 11-11-2005
- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
blijft dan je motorkap niet mooi schoon?
jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo
1800es schreef:blijft dan je motorkap niet mooi schoon?
Haha, nee, de truc is om het armpje van de wissermotor, dus niet de wisserarm, te verzetten.
Ik heb er ook een tijd mee gereden, maar neem tegenwoordig de moeite niet meer. Ook is het verstandig de ruitensproeiertankjes om te wisselen, aangezien je anders op klaverbladen automagisch gesproeide ramen krijgt.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:Ook is het verstandig de ruitensproeiertankjes om te wisselen, aangezien je anders op klaverbladen automagisch gesproeide ramen krijgt.
Pff, dat zie ik Audi, Volkswagen, BMW en Mercedes nog niet uitvinden, een automatische ruitensproeier.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
stoterstangen90 schreef:
Ook is het verstandig de ruitensproeiertankjes om te wisselen, aangezien je anders op klaverbladen automagisch gesproeide ramen krijgt.
Nooit last van bij mijn huidige break; hangt denk ik v/h type sproeiermotortje af ofzo.
Overigens nog een beste klus dat omwisselen, omdat het slangetje van de achterwisser vrij direct de A-stijl in gaat als ik me niet vergis.
Wat ik nog wel eens zou willen is een koppeling tussen de 2 tanks zodat de linker ook eens leeg gaat ipv gedurende de levensduur van de auto gevuld te blijven. Ik heb er nog nooit echt werk van gemaakt.
Ich bin ein Breaker
Zal ik hem in de tiplijst zetten ?
Schijt aan originaliteit.
heb ik ook, een linker ruitenwisser, op de 16v. is handig. en dat leeglopende tankje had ik tot ik een nieuw pompje had. maar op mijn digit ga ik het niet aanpassen.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
goeie tip, als inderdaad de wisser voor je stuur niet hindert…:-)
I take my keys, forget the rest,
cruisin’ headed nowhere in ‘my good old bx’
kstrik schreef:goeie tip, als inderdaad de wisser voor je stuur niet hindert…:-)
Misschien wel handig als je kleiner bent. Maar ik prijs me altijd gelukkig dat de echt vervelende (schuine) druipsporen niet op mijn ruithelft zitten maar bij de bijrijder. Lijkt me niet echt een oplossing voor dit “probleem” dus.
Gewoon je ruit goed schoonhouden, en vervangen indien deze teveel gekrast is en voor een verse ruitenwisser zorgen, dat zorgt voor een betere waterafvoer. Meer doe ik ook niet; ik herken het probleem eigenlijk ook niet echt alhoewel ik de laatste jaren wel veel binnenweggetjes rijdt (daarvoor heel veel snelwegkms zonder problemen).
Ook is er tegenwoordig “nano-protectie”, voor een tientje o.a. bij de ANWB en Halfords verkrijgbaar, waarmee je de ruit water- en vuilafstotend maakt voor plm 8 maanden. Schijnt heel veel beter te zijn dan de RainX die maar een maandje meegaat; ik gebruik het nu net een paar weken op de Evasion - en het werkt wel goed tot nu toe.
Ich bin ein Breaker
Gelukkig is mijn ruit nu goed vuil/versleten en heb ik dus ook geen last van opkruipend water, daar dat de wisser steeds op de zelfde plek stopt stroomt het water tot die lijn omhoog om vervolgens via de zijkant afgevoerd te worden…
Heb in de afgelopen regenbuien dan ook zonder ruitenwisser gereden..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
de mijne wist gewoon niet meer goed. ik zie geen fluit, meer dubbel dan normaal. ze hebben me in de garage gezegd da ruitenwisserarm wat te plooien. tis ene nieuwe ruitenwisser dus dat kan het al niet zijn. we gaan het morgen eens uitproberen. en dan samen met die damp die op de ruiten blijft hangen moet ik telkens 15 min wachten bij koud en nat weer eer ik kan rijden…
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
en weer zie ik geen fluit bij regenweer, mijn ruitenwisser is maar een paar maand oud ...
zou het de veer zijn in de arm die niet meer goed spant?
en ik heb nog een bijkomend probleem: ik heb zo een slangetje dat uit de ruitenwisser komt en daar zit een sproeikoje op, maar om eerlijk te zijn veel komt daar niet uit, en zeker ni op de juiste plaats op de ruit…
heeft iemand daar een oplossing voor?
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
dabeatisflo schreef:en weer zie ik geen fluit bij regenweer, mijn ruitenwisser is maar een paar maand oud ...
zou het de veer zijn in de arm die niet meer goed spant?
en ik heb nog een bijkomend probleem: ik heb zo een slangetje dat uit de ruitenwisser komt en daar zit een sproeikoje op, maar om eerlijk te zijn veel komt daar niet uit, en zeker ni op de juiste plaats op de ruit…
heeft iemand daar een oplossing voor?
Kan ook de voorruit zijn waar een behoorlijk wis-spoor is ingesleten, dit probleem heeft onze TRI ook (ruitenwisserarm gloednieuw + wisserblad) enige remedie is laten polijsten of een andere ruit. Polijsten kost je 60 euro. Ik heb dit bij mijn 1400 ook laten doen, dat is nu al een jaar geleden en heb er nog steeds veel plezier van in de regen..
Wat befreft je sproeier slangetje, even eraf halen en doorblazen (terwijl je de andere gaatjes dicht houdt).