Welke benzine is geschikt voor DSuper5?
Marcel Gosselink
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 30 augustus 2006 01:39 PM

Ik stook standaard LPG in mijn DSuper5 uit 1973. Af en toe rijd ik op benzine: super 98 en voeg daar zelf loodvervanger aan toe. Ik doe dat uit een soort van “baadt het niet, dan schaadt het niet”. Maar welke benzine is eigenlijk geschikt voor dit type DS?

Groet Marcel

DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 30 augustus 2006 01:46 PM
  [ # 1 ]

Ik heb zonder problemen 10 jaar lang gewoon loodvrije euro 95 gestookt in mijn DSpécial 1972. Geen last van pingelen, verweking van rubber leidingen, problemen met de kleppen/klepzittingen of wat dan ook.
Mijn DS liep wat dat betreft beter dan de BX 14 met “S6” motor die ik daarvoor had, en waarbij ik na elke 4 tot 5 tankbeurten loodvrij een keer loodhoudend moest tanken om het pingelen tegen te gaan; nooit problemen daarmee met de Snoek.

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 31 augustus 2006 12:30 AM
  [ # 2 ]

Mijn DSuper5 (1974) neemt geen genoegen met 95. Ze gat dan hikken, stotteren, pingelen en nadieselen. Voor mij dus 98 en als het ongelood is gooi ik er loodvervanger bij.

Ik tank dus nooit meer bij de Shell, maar ja: “Citroën préferé Total”  Very Happy

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 31 augustus 2006 12:55 AM
  [ # 3 ]

in principe moet ieder ‘jongere’ds op 95 goed lopen, heb er zelf 2 gehad nooit problemen met 95, de eerste liep op gas en 95 met de originele kop, auto is met 200000 wegegaan wegens verrote bodem.

loodvervanger is iig niet nodig zelfs de originele kop is geod bestand tegen rijden op LPG

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 01 september 2006 04:06 PM
  [ # 4 ]

Gewoon Euro 95,geen probleem.
Ook ik rij LPG, maar heb altijd wat benzine in de tank voor ‘noodgevallen’.
Het betreft een DSuper uit ‘74.
Ook gewoon de originele kop met dito zittingen.
Niks geen gepingel (vaak een ontstekingskwestie) of inslaan (kleppen stellen zoals voorgeschreven).
Kan me niet voorstellen dat een 2100 wèl pingelt van 95RON..

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook