hallo,
ik heb het plan opgevat om een sm aan te schaffen
nu komt de welbekende vraag:
waar moet ik op letten bij de aanschaf
waar kan ik info op doen?
ga zeer zeker geen impulsieve aankoop doen wil me eerst orienteren
alle info welkom
bij voorbaat dank!!
xeno
Vooral letten op motor en versnellingsbak. Al gereviseerd en voorzien van de nodige modificaties, of niet?
Ga je voor een exemplaar “met werk” of een gereviseerd / gerestaureerd exemplaar?
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
inderdaad! met de motor en de versnellingsbak gereviseerd of niet valt en staat de prijs!! ik heb een gereviseerde gekocht!! bodem en plaatwerk zijn als nieuw! versnellingbak is ook gereviseerd enkel mijn motor(ook grotendeels gereviseerd maar zonder de mods.)moet nog de meeste modificaties ondergaan!! ik betaalde €11.500! koop je een die helemaal klaar is en de puntjes op de “i” dan varieren de prijzen tussen 20.000 en 45.000 €! je kan altijd vragen stellen!en een raad,koop een goede in Frankrijk,heb ik ook gedaan!! heb ‘t mij nog niet beklaagd! Mijn reviesie is gebeurd tussen 1990 en 1993! is intussen ook weer al 13 jaar geleden.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Er was eens een site… http://www.citroensm.net maar die is uit de lucht.. Meldt je aan op de yahoogroup sports-maserati-L en lees die paar duizend posts door….
Wordt lid van de NL club en lees ff op de nl site:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
ik wilde wel gaan voor een sm in goede staat met wat werk
maar zeker geen `langdurig project`
thanks voor de link
xeno
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Volgens mij kan je voor 15000 euro al wel een sm vinden waarvan de motor gereviseerd is, versnellingsbak niet… ken toch een aantal mensen, die zo een hebben gekocht, best is dat je ook voor een carbu exemplaar gaat deze zijn iets minder ingewikkeld dan het injectie model….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Als je een beetje frans verstaat,hier ook en goeie site!
Ik heb de mijne hier gevonden en ben er tot op heden nog altijd heel tevreden over
http://www.webmycar.com/zonecar/webacar.nsf/annonces-auto?openform&cat=VENTE VEHICULE$CITROEN$SM
tmrrental schreef:ik wilde wel gaan voor een sm in goede staat met wat werk
maar zeker geen `langdurig project`
thanks voor de link
xeno
Aan wat voor werk denk je dan zoal?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citrods schreef:tmrrental schreef:ik wilde wel gaan voor een sm in goede staat met wat werk
maar zeker geen `langdurig project`
thanks voor de link
xeno
Aan wat voor werk denk je dan zoal?
een sm met werk kost uiteindelijk net zo veel als een goede, zoniet veel meer!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:citrods schreef:tmrrental schreef:ik wilde wel gaan voor een sm in goede staat met wat werk
maar zeker geen `langdurig project`
thanks voor de link
xeno
Aan wat voor werk denk je dan zoal?
een sm met werk kost uiteindelijk net zo veel als een goede, zoniet veel meer!
Zal bij mij toch niet het geval zijn. Als hij/zij helemaal in orde is, ga ik lang niet in de buurt van de 15000 euro komen. Uiteraard omdat ik bijna alles zelf doe.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:waterman771 schreef:citrods schreef:tmrrental schreef:ik wilde wel gaan voor een sm in goede staat met wat werk
maar zeker geen `langdurig project`
thanks voor de link
xeno
Aan wat voor werk denk je dan zoal?
een sm met werk kost uiteindelijk net zo veel als een goede, zoniet veel meer!
Zal bij mij toch niet het geval zijn. Als hij/zij helemaal in orde is, ga ik lang niet in de buurt van de 15000 euro komen. Uiteraard omdat ik bijna alles zelf doe.
inderdaad!! heb gisteren mijn oliewisselaar geplaatst en dit heeft mij precies € 180 gekost, zonder werk te rekenen,want ik heb het zelf gedaan!
ik heb de originele radiator behouden en ook de originele fan’s(ik heb wel fanmotortjes van het I.E. model ,die zijn zwaarder)
Ik heb haar gisteren meer dan een uur laten draaien op stationair en de temperatuurmeter komt in het volle witte vak ,net iets voorbij de helft!! en de fans slaan om de 3 minuten aan!(worden later wel vervangen door krachtigere nieuwere modellen)
de olietemperatuur blijft gestaag helemaal vooraan staan in het witte vlak,waar hij vroeger tot de helft kwam:wink:
kijk dat is dus wel interessant
ik ben niet heel technisch (mbt tot auto`s dan)
als er wat aan moet gebeuren laat ik het doen…
dus ik kan er beter een aanschaffen waar niet veel aan gedaan moet worden…
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
tmrrental schreef:ik ben niet heel technisch (mbt tot auto`s dan)
als er wat aan moet gebeuren laat ik het doen…
Kijk, en dat kost dus geld….heeeeel veeeeeel geld…
een sm is een dure auto als er door een ander aan gewerkt moet worden.
De gemiddelde garage rekent echt 50 tot 65 euro per uur, en een beetje onderhoudsbeurtje neemt 8 a 10 uur.
Daar komen nog onderdelen bij.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
tmrrental schreef:kijk dat is dus wel interessant
dus ik kan er beter een aanschaffen waar niet veel aan gedaan moet worden…
Volgens mij staat Toyota bovenaan de lijst van auto’s met de minste gebreken…
waterman771 schreef:een sm is een dure auto als er door een ander aan gewerkt moet worden.
De gemiddelde garage rekent echt 50 tot 65 euro per uur, en een beetje onderhoudsbeurtje neemt 8 a 10 uur.
Daar komen nog onderdelen bij.
En hoe zit het met het kostenplaatje als je alles zelf doet? Zijn de onderdelen nog goed verkrijgbaar (en dan bedoel ik niet alleen bij dure specialisten of magazijnen, maar ook b.v. particuliere marktplaats-partijtjes en sloperijen in binnen en buitenland)?
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
onderdelen zijn goed te krijgen en niet heel erg duur. Groot deel van de hydraulique is DS gerelateerd.
Op de site van de NL club staat een lijst met beschikbare onderdelen van de franse club met prijzen erbij…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>