Foto’s gemaakt (eerder al) maar niet van de vlotter. Hier staan ze:
http://lelijkeeend.multiply.com/photos/album/42
Schijt aan originaliteit.
Gaaf! Maar, hoe ga je straks de bovenkant van het chassis afdichten? Of blijft die gewoon open?
Groeten,
Jan
Staat misschien niet goed op de foto’s, maar daarvoor is een perfect passende afdekplaat geleverd. Met dezelfde bouten als waarmee je de koets op het chassis schroeft, schroef je ook meteen die plaat vast.
Schijt aan originaliteit.
Omdat ie toch gegalvaniseerd is: waarom bekleed je de binnenkant van het chassis niet met bitumen? Dempt lekker het geluid, het is tenslotte een grote klankkast, zo…
Groeten,
Jan
Stilstaand water tast (op den duur) alles aan. Door die bitumen creeer je (kleine) ruimtes waar water in blijft staan wat het metaal en de bitumen aan kan tasten. Nu blijft er nergens water staan omdat overal afwateringsgaten zitten.
Maar nog een vraag: Mijn velgen zijn niet 100% recht. Als ik ze ronddraai en goed kijk zit er een kleine slingering in (alleen zichtbaar zonder benden en als ik van boven kijk met vlak onder/achter de rand vna de velg een vast punt zodat ik kan zien dat de velg zijdelings beweegt t.o.v. dat punt). Hoe groot mag die slingering maximaal wezen ? Ik kan het met wat creatief gedoe met een schuifmaat ofzo vast wel opmeten.
Schijt aan originaliteit.
Vandaag heb ik de nieuwe tankvlotter gemonteerd, de koets los gehaald van het chassis, de achterbrug verwijderd en de complete achteras op 1 remleiding na los hehaald (ligt nog wel op het chassis). Morgen knip ik die leiding door (komen nieuwe remleidingen in/op/aan) en trek ik de achteras van het chassis.
Bij het loshalen van de koets kwam ik 22 bouten tegen en 1 lasje. Er was een boutje wat niet echt meewerkte (clipje er onder geknapt waardoor dat clipje meedraaide). Deze kreeg ik niet los met hemer en beitel of een breekijzer, maar wel met een waterpomptang. De koets heb ik na het verwijderen van alle bouten (draden + verbinding met het motorblok waren allen al los) met de orginele krik opgekrikt. Gewoon onder de krikpunten. Het spul kwam mooi los, behalve daar waar de koets met een lasje vast zat aan het chassis (slechte reparatie van de voetenbak). Omdat het chassis weg gaat en de koets misschien ook (allemaal plamuur) gewoon de krik wat hoger gezet en een paar keer op het chassis gesprongen. ‘krak’ en het lasje brak. Vervolgens een beetje creatief gedaan met blokjes, balkjes, assteunen en een krik om er voor te zorgen dat de achterwielen vrij kwamen van de grond en de achterkant van de koets los kwam van het chassis. Dit om de achteras en achterbrug te verwijderen.
Alleen het nadeel is wel dat de garagekrik niet meer zo goed is. Hij komt niet meer op hoogte. Ik vermoed dat er inmiddels zoveel olie uit gelekt is dat het halen van de orginele hoogte niet meer mogelijk is.
Foto’s zal ik zo uploaden.
Schijt aan originaliteit.
hoe vast zet je de garagekrik altijd?
bedoel de olieretour van die krik
de meeste mensen zetten die veel te vast waardoor dat je die spullen kapot draait, dan beginnen ze olie door te laten waardoor ze ofwel zakken bij vollast of niet meer volledig tot boven kunnen
gelukkig zijn die krikjes niet meer zo duur
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Dan vermoed ik dat ik het ding te vaak te vast gedraaid heb waardoor hij nu lekt ops:
Schijt aan originaliteit.
Hier de foto’s:
http://lelijkeeend.multiply.com/photos/album/43
Belangrijke noot bij de laatste foto’s: toen ik onder m’n Eend lag te sleutelen stond ie nogal anders (lees: een stuk steviger en veiliger) op de assteunen. Dus gen gevaarlijk gedoe met stapels wankele blokken waar het geheel op staat te balanceren.
Schijt aan originaliteit.
Vandaag en gister heb ik de achterbrug bijna helemaal schoon gemaakt (ik kan nit overal goed bij) om deze te laten verzinken en een beginnetje gemaakt met het schoonmaken van de achteras. Ik ben al vele uurtjes bezig geweest met het schoonmaken van onderdelen (roest, verf en andere zooi er af zodat je blank staal over houdt) dat ik er nu strontgenoeg van heb. Ik ga kijken of ik m’n achteras kan laten stralen.
Ook heb ik gister de vooras vast gezet. Ik had maar 4 transversebouten en het bleek (na montage!!!) dat ik 2 voor de vooras en 2 voor de achteras heb. Oplossing: bouten mooi in de voras laten zitten (kan geen kwaad) en voor de achteras 4 echte orginele achterastransversebouten bestellen (reeds gedaan).
Hier de foto’s:
http://lelijkeeend.multiply.com/photos/album/44
Ik heb even foto’s gemaakt van hoe het geheel er nu bij staat (minder wankel dan op de andere foto’s). Echter, inmiddels is de achteras echt definitief van het chassis af. De laatste 2 foto’s zijn van slechte kwaliteit doordat de hele garage vol stof hangt door het schoonmaken van een klein stukje vna de achteras.
Schijt aan originaliteit.
Ohja, bij de foto’s staan nu ook foto’s van de tankvlotter !
Schijt aan originaliteit.
Overigens, is er hier iemand met ervaring met het stralen van de achteras (asbuis + dragarmen + remtrommels/wielnaven) ? Ik weet dat de as dan helemaal uit elkaar moet en dat de pasvlakken beschermd moeten worden, maar dat kan vast niet met een paar stukjes schilderstape, dus wellicht heeft iemand iets om die pasvlakken te beschermen ?
Schijt aan originaliteit.
pasvlakken dicht maken met houten plankje
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Lelijke Eend schreef:Ohja, bij de foto’s staan nu ook foto’s van de tankvlotter !
en waar is dat beruchte rubbertje?
In de prullenbak. Weggedonderd voor ik er een foto van kon maken. Maar de nieuwe tankvlotter is gemonteerd met een nieuw rubbertje. Beschrijving: grote zwarte ring met 3 kleine gaatjes voor de M4 boutjes.
Schijt aan originaliteit.