Heb net C35 camper en diesel start slecht en klopt continu erg hard . Heeft normaal vermogen en maximumsnelheid . Rook is witblauwig bij stationair loop . Tijdens rijden valt het mee met de rook trouwens . Maar ook na uur rijden is stationair een lawaai/klop probleem . Kleppen zijn gesteld .
Iemand een idee waar te kijken of te zoeken .
wat voor een geklop? kan een injecteur zijn
hoeveel km heeft hij gelopen?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Geklop is erg luide dieselklop en heb wel 1 injector met lekkage uit kunstof deel bovenop de injector . Volgens mij de retourleiding ?
Probleem is bij vorige eigenaar ontstaan na tanken van ander soort diesel volgens hem . Km stand is 61.000 op teller dus kan echt zijn of paar keer rond .
Volgens garage van vorige eigenaar lag het probleem in een slechte compressie . Maar kracht is okee en snelheid (110 km op grote weg) . En vanmorgen gestart probleemloos met spray en bleef daarna lopen en starten zolang warm.
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Klop in de zin van dat die onregelmatig loopt, en op het moment dat die even niet loopt zeer kort daarna een soort gebonk is??
Oftewel een diesel die op 3 pootjes stampt? Als een diesel een poot mist, dan danst die wat heftig door de motorruimte dan een benzine…
2 Dingen: A alleen bij een koude motor, tevens vaak gepaart met slecht straten, dan is het vaak 1 van de gloeiers
B Warm en koud maakt niet, ding blijft slecht lopen: injectoren maar eens laten afpersen
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Lijkt inderdaad op 3 cilinders bij stationairloop . Dus zou de injector(s kunnen zijn dan .
En zal morgen ook even de gloeispiralen meten en kijken of er wel de juiste spanning op komt te staan . enig idee van de gloeitijd bij koude motor ?
meet de spiralen even door met de meter op Ohm, zie je direct of er eentje het niet doet
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Weet je ook de weerstand van de spiraal . En zit er ook een timing-unit die de gloeitijd bepaald in de C35 ? Of is het gewoon knop uittrekken en tellen ?
nee waarde weet ik niet maar ze moeten allemaal wel zowat hetzelfde zijn
als er eentje kapot is zie je dat wel
timing weet ik niet voor de C35
is gewoon algemene diesel info wat heb geen C35
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
even kleine kant-tekening..iets wat ik laatst heb gehoord wat wel interessant is. Ik wist het iig niet! De gloeispiralen zijn niet alleen om de cylinders op te warmen voor het starten maar ook tijdens het lopen (en als hij dus koud is ... )
Zal morgen even meten en het weer erop zetten wat het is geworden en of er 1 defect is toch.
Op het andere bericht een reactie ; Ga dit ook even proberen uit te vinden dus bedankt voor de tip . Had er ook iets van gehoord ergens .
Ijs schreef:even kleine kant-tekening..iets wat ik laatst heb gehoord wat wel interessant is. Ik wist het iig niet! De gloeispiralen zijn niet alleen om de cylinders op te warmen voor het starten maar ook tijdens het lopen (en als hij dus koud is ... )
Je bedoeld het verhaal over Voor en NA gloeien….klopt ja (althans bij de 1.9 (T) D motor.)
Ik zou ze er allemaal even uitdraaien, er 12V op zetten en kijken of ze allemaal gloeien…...met startkabels doe ik dit meestal.
Bram schreef:Ijs schreef:even kleine kant-tekening..iets wat ik laatst heb gehoord wat wel interessant is. Ik wist het iig niet! De gloeispiralen zijn niet alleen om de cylinders op te warmen voor het starten maar ook tijdens het lopen (en als hij dus koud is ... )
Je bedoeld het verhaal over Voor en NA gloeien….klopt ja (althans bij de 1.9 (T) D motor.)
Ik zou ze er allemaal even uitdraaien, er 12V op zetten en kijken of ze allemaal gloeien…...met startkabels doe ik dit meestal.
vica versa met HDi’s..
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Ijs schreef:even kleine kant-tekening..iets wat ik laatst heb gehoord wat wel interessant is. Ik wist het iig niet! De gloeispiralen zijn niet alleen om de cylinders op te warmen voor het starten maar ook tijdens het lopen (en als hij dus koud is ... )
Vandaar ik ook zei: alleen bij een koude motor—->> gloei spiraal??
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Bram schreef:Ijs schreef:even kleine kant-tekening..iets wat ik laatst heb gehoord wat wel interessant is. Ik wist het iig niet! De gloeispiralen zijn niet alleen om de cylinders op te warmen voor het starten maar ook tijdens het lopen (en als hij dus koud is ... )
Je bedoeld het verhaal over Voor en NA gloeien….klopt ja (althans bij de 1.9 (T) D motor.)
Ik zou ze er allemaal even uitdraaien, er 12V op zetten en kijken of ze allemaal gloeien…...met startkabels doe ik dit meestal.
Daar heb je ook ohmmeters voor hoor….
Ich bin ein Breaker
GoodOldDiesel schreef:Ijs schreef:even kleine kant-tekening..iets wat ik laatst heb gehoord wat wel interessant is. Ik wist het iig niet! De gloeispiralen zijn niet alleen om de cylinders op te warmen voor het starten maar ook tijdens het lopen (en als hij dus koud is ... )
Vandaar ik ook zei: alleen bij een koude motor—->> gloei spiraal??
Als je een rotte gloeier hebt kan het best lang duren voordat de motor helemaal lekker loopt, zo dat al gebeurt (als je rit niet lang genoeg is). Die ene cylinder blijft toch altijd net wat achter lijkt het wel. In theorie onzin, in de praktijk al een aantal malen meegemaakt.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Waarom herhaalt iedereen mijn ervaring??
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard