De regelaar is vervangen ivm met niet goed willen schakelen. De gewichtjes die in de regelaar zitten willen na meer dan 30 jaar trouwe dienst weleens de geest gaan geven, en dan schakelt het zaakje niet meer zo goed heb ik begrepen.
Net als de andere hydraulische onderdelen waarin van alles gebeurt is inwendige slijtage een “normale” zaak, waardoor je deze onderdelen wel eens zult moeten vervangen. Alleen gaan die centrifugaalregelaars over het algemeen lang mee.
Net als de ontkoppelingscilinder, maar bij die van mij lag de inwendige veer ook al in 2 stukken…... Dat kwam het ontkoppelen ook niet ten goede, en dat werkt sinds de vervanging weer als vanouds.
En op aanraden van DS kenners/technetuen is de regelaar vervangen, en gaat ie naar Citrotech terug. Ik zou um dolgraag van binnen willen bekijken (zoals met de koppelingscilinder) maar daar heb ik nu de tijd gewoon niet voor.
Morgen even de koude start afwachten, dus wordt nog vervolgd…
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
SuperPeter vanmiddag bij het verwisselen van zijn centrifugaalregelaar.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Ja, ik ben er mee thuisgekomen.. ops:
Was bij Pasop ff vergeten de dame van de handrem te halen
Dus dat ga je ruiken
Gelukkig herkende ik de lucht, dus snel eraf, en ff een extra rondje om de zaak te koelen.
Jammer dat ik bij de laatste stop bij het controleren op lekkages e.d. de linkerhand even de uitlaat raakte…... t’was niet lang, maar heet genoeg…
Daar waren ze thuis niet blij…....
Maar, ff on topic, ik wil wel even langskomen, maar of ik dat deze week nog red is even de vraag. Hangt van de puinhopen op het werk af, en er moet nog wat overgewerkt gaan worden. Stuur wel ff een pbeetje.
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Anders de week derop.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)